S těmi megafilmy je problém ten, že většina je už viděla. Jen málokdo dnes čeká na to, až mu nějaký film milostivě pustí Nova, Prima nebo ČT, navíc ještě, v případě komerčních televizí, s hromadou reklam. Většina lidí dnes sleduje filmy v kině, na DVD/Blu-Ray, na placených kanálech typu HBO nebo si je stáhne z netu.
Ano, dá se namítnout, že i ty pohádky, zejména ty tradiční, jako Tři oříšky pro popelku, se protáčejí neustále dokola, ale co se dá dělat, je to prostě česká vánoční tradice. Češi prostě, bohužel, chtějí na Vánoce tradice, nejsou zvědaví na alternativu, o čemž svědčí i to, že žádný z pořadů Primy, která letos právě na takovou alternativu sázela, neuspěl. Není se tedy co divit, že Hollywoodské megafilmy, které ztrácejí i po zbytek roku, nemají na Vánoce téměř šanci.
No během Vánoc na Primě kromě Prostřena a zpráv zabodovaly výrazně jen dva filmy - Pyšná princezna a Sám doma. Což znamená, že na Vánoce Češi skutečně vsází jen na klasiku. Klasiky ale Prima moc nemá, protože práva má zkoupena Nova a ČT, tak doufám, že je to donutí i nadále nabízet alespoň premiéry velkých filmů během Vánoc. Jinak by jim totiž zbyly už jen staré americké komedie, které propadly totálně (viz štědrovečerní Holka na roztrhání a jejích 5%).
Zkrátka to vypovídá o počítačový gramotnosti cílový divácký skupiny Simpsnů ve filmu. Kdo to chtěl vidět, buď šel v létě 2007 (!!!) do kina, nebo využil "služby", kterou pro něj nezištně vykonal jistý Pepa z Kaplice :-))), jemž si kvůli tomu šel málem sednout. Případně si počkal na konec roku, kdy to vyšlo na DVD, čímž začaly být dostupné DVD/BD ripy.
Ještě bych věřil, že staří lidé sledují stále stejné filmy. Ale co mladí??? Zajímalo by mě, komu instalují peoplemetry, protože nevěřím, že by Nova měla tak vysokou sledovanost. U nás doma by jí klesla téměř k nule. A nevěřím tomu, že se lidé poctivě přihlašují a odhlašují. Třeba mají "bonus", pokud si nechají zapnutou Novu a odejdou...třeba do práce. Stejně je reklama na mnohé výrobky zbytečná, když zákazníci v supermarketech nenarazí na konkurenční výrobky. Takové pěkné kolečko...reklama...supermarkety..."tupé ovce".
Co se dá dělat? Já myslím, že minimálně se na to nekoukat. Tradice netradice, dívám se jen na to, na co chci, ne na to, na co kouká zbytek národa ;-)
Nicméně, je fakt, že v tomhle se těžko něco změní. Určitě i za 20 let poběží v TV na Vánoce Popelka, všechny ty princezny, čerti, apod.
Nekoukat se. To se snadno řekne, ale pokud máte rodinu s dětmi a na Vánoce navíc přijede ještě nějaká návštěva, věřte mi, že na Simpsonovi se dívat nebudete i kdybyste se rozkrájel ;)
Ten titulek je trochu zavádějící, já jsem z těch 15 nejsledovanějších neviděl ani jedno. Bohužel i většina dalších filmů byla několikanásobné opakování, takže jsem je vynechal, takže mi zbyli jen víše jmenovaní Simsonovi ve filmu. A ty mě zrovna moc nenadchli, na 2 bežné díly by to bylo dobré, na film to bylo bez tempa.
Nic proti pohádkám, ale Simpsonovi ve filmu jsem čekal na první nebo druhé pozici pro neděli. Je hezké dodržovat tradice, ale to neznamená, že tu budou premiérové megafilmy propadat. Takhle to bude rok od roku horší a televize budou vysílat jen staré fláky a nových filmů se už nikdy nedočkáme, protože budou pro vysílatele nevýnosné.