Tak nevím. Řekněme, že mají zhruba 200 tisíc zákazníků. Kdyby si zaplatili jednoho slušného PR pracovníka, dali mi 40 tisíc měsíčně, tak to dělá v nákladech na jednoho zákazníka 20 halířů. Ten PR člověk by nemusel dělat nic světoborného, jen sem tam napsal tiskovou zprávu o nových programech, tu a tam odpověděl zvědavým novinářům na jejich dotazy a bylo by...
Souhlas. Bohužel o všech aktivitách zastoupení DIGI TV v ČR rozhoduje Bukurešť. Bez ní by si nikdo v DIGI ani neulevil. Každá nahlášená porucha (vesměs jde hlavně o vypadnutí inicializace přístupové karty)se přeposílá do Rumunska, kde to oni nějak už nahodí :-). Nedávný výpadek celého transpondéru, kde jsou i ČT základní programy byl způsoben omylem, kdy nějaký dobrák v Bukurešti přehodil kabel jinam, než měl. I když si divák platí pouze malou částku 260,-, pořád je to zákazník, který se musí hýčkat. Toto zde neplatí.
Zde je úplně jiný problém a to, že DIGI TV má u nás více abonentů, než-li konkurenční UPC Direct a nemá ani zdaleka podobné zázemí. Absence vůbec nějakého technického poradce je u DIGI TV také k pláči. PR oddělení, které by diváky v ČR informovalo o nových chystaných programech či jiných změnách, neexistuje vůbec! Prostě zřejmě za 260,-Kč měsíčně, co bychom chtěli, že? Je to smutné....
Kdyby si zaplatili jednoho slušného PR pracovníka, dali mi 40 tisíc měsíčně, tak to dělá v nákladech na jednoho zákazníka 20 halířů.
A těch 40k je hrubého? Asi ano. Takže přidejte 35% na odvody zaměstnavatele a jste na 54k měsíčně. Když přidáte ještě nějaké další náklady spojené s náborem a zaškolením (klidně i 3 až 5ti násobek měsíční mzdy), jeho prací a místem (notebook + telefon, a už teď jsou prostory označované za stísněné), dostanete se někam na 75-80k a víc měsíčně (jednorázové náklady - nábor + notebook atd - rozpuštěny do 12ti měsíců). Možná ještě budete muset přitlačit s autem. A to už bude dělat alespoň 40 hal. To nevypadá jako moc, ale vzhledem k tomu že DigiTV neoznamuje ani počty zákazníků, nemáme nikdo ani tušení o tom, jak jsou na tom s náklady a se ziskem.
No nevim, DIGI TV v Brne sidli na Holandske (Spielberk Office Centre) vedle Hornbachu,
tam to asi neni nejlevnejsi si pronajmout kancelare,takze nic velkeho, ale rozhodne to tam neni "velmi stisnene" ...
Mel jsem za to, ze pan Racz nehorekuje nad absenci tiskoveho mluvciho, ale nad nekvalifikovanosti armady lidi v prvni linii (ne)poskytujici informace prodejcum a koncovym uzivatelum. A tam uz to nejakych 40 tisic mesicne opravdu nespravi (bohuzel ani radove).
Mimochodem, pokud Vam nekdo da 40 tisic mesicne (hrubeho), myslite ze mesicni mzdove naklady jsou jen 40 tisic Kc? A i kdyby slo o jedineho pracovnika (neco jako tiskovy mluvci), tak si vezmete nutnost jeho vyskoleni a riziko, ze bude v nevhodnou dobu zrovna na dovolene nebo marod, pomerne casta je v tomto sektoru i migrace, takze by to chtelo minimalne dva lidi, atd, atd... Jsem dalek toho, hajit DigiTV, ale chapu je. Trzby totiz nejsou zisk (docela by me zajimala mira cisteho zisku DigiTV, podle me, jestli je to 10%, tak je to moc). Zda se to zdanlive trivialni, ale klientsky servis vyjde zatracene draho.