Hlavní navigace

Vzkaz pro ČT: nadprodukcí tiskových zpráv sledovanost nezvýšíte

11. 9. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
Dlouho jsem nad tím mával rukou. No co, tak mi Česká televize posílá stejné tiskové zprávy dvakrát, někdy i třikrát. Jenže poslední dobou se stává, že tutéž zprávu Kavčí hory pošlou i vícekrát za sebou. Tiskový odbor ČT navíc neuvěřitelným způsobem zvýšil svoji produkci, snad v souvislosti s oddělením vedení všech čtyř programů a nikdy nevysloveným, ale jasně citelným bojem týmů ČT 1 a ČT 2. Jedničce klesá sledovanost a myslí si, že čím víc tiskových zpráv denně vydá, tím se to odrazí na počtu diváků. Dvojka jí v tom zdatně sekunduje.

Ono opakované zasílání týchž tiskových zpráv se dá lehce vysvětlit tím, že na můj e-mailový účet míří zprávy zasílané nejen na moji osobní adresu, ale i na redakční mail. Jenže to by mi chodila každá tisková zpráva maximálně dvakrát. Když vám ale tentýž člověk zašle tutéž zprávu třikrát, a jiný zaměstnanec tiskového odboru potom ještě dvakrát, oprávněně se musíte ptát, zda se v České televizi nezbláznili. Vysvětluji si to tak, že každý, kdo v ČT rozesílá tiskové zprávy, má k dispozici nějaký adresář médií a na ten běžně ty zprávy posílá. Zároveň si ale nezjišťuje, zda v tom jeho adresáři nejsou novináři, které má ve svém adresáři kolega odvedle, a zdali ten kolega už stejnou tiskovou zprávu nerozeslal.

Abych to nepopisoval zbytečně složitě, jeden příklad za všechny. Tady je soupis všech tiskových zpráv ČT, které jsem dostal během tohoto čtvrtka, včetně času zaslání (v případě opakovaného zaslání se čas vztahuje k obdržení první tiskové zprávy téhož znění):

  • 10:38 – Tisková zpráva ČT: Nový cyklus Návraty k divočině, od pátku 9. 9. na ČT2 v 17:50 (zasláno 3×)
  • 11:52 – Tisková zpráva ČT – Bratři a sestry, proslulý americký seriál na ČT1 – od 10. 9. (zasláno 3×)
  • 13:28 – Tisková zpráva ČT – ČT2: Buddha – americký dokument o probuzení a osvícení člověka (zasláno 3×)
  • 14:23 – Tisková zpráva ČT – Vědomostní soutěž Fenomén startuje 9. 9. na ČT1 (zasláno 3×, z toho jednou forward od redaktorky, která zprávu zaslala již jednou)
  • 15:19 – Tisková zpráva ČT: Animace na Dvojce – Valčík s Bašírem v pátek 9. září (zasláno 3×)
  • 15:58 – Tisková zpráva ČT: ČT zachytila pokus o diskreditaci volby generálního ředitele (zasláno 2×)
  • 17:09 – Tisková zpráva ČT: Volba generálního ředitele ČT na obrazovkách České televize (zasláno 2×)

Pokud dobře počítám, jde o sedm tiskových zpráv, z nichž každá přišla nejméně dvakrát, dohromady 19 e-mailů. O den později, v pátek, to byly „jen“ čtyři tiskové zprávy, všechny nejméně dvakrát, celkem devět e-mailů. Prozradím tiskovému odboru ČT jedno marketingové tajemství: čím více tiskových zpráv denně zašlete jednomu novináři, tím větší šance je, že každá další skončí v koši, aniž by si ji přečetl – ať je jakkoli závažná.

BRAND24

ČT - nadprodukce tiskových zpráv

I takhle může vypadat vaše e-mailová schránka po „nabušeném“ pracovním dni tiskového odboru České televize

Čtete oficiální tiskové zprávy televizí zveřejňované na DigiZone.cz nebo jinách webech?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).