Hlavní navigace

Vyvolený Petr Dvořák aneb jak se dělá favorit na ředitele České televize

19. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
Je to celé hrozně velká náhoda, nebo perfektně načasovaná akce. Už od chvíle, kdy Petr Dvořák na sklonku loňského roku opustil televizi Nova a její mateřský koncern CME, se o něm píše jako o budoucím řediteli České televize. Jakmile Jiří Janeček oznámil, že hodlá Kavčí hory na konci letošního srpna opustit, označují média Dvořáka jako jasného favorita nadcházejícího výběrového řízení na nového šéfa ČT. A Dvořák se tomu nebrání, vždyť od odchodu z Novy nedělá nic jiného, než pracuje na politické podpoře a snaží se ukazovat v médiích. Navíc mu koncem června končí konkurenční doložka od CME.

Petr Dvořák je dozajista kvalitní manažer, za jeho šéfování prošla Nova největší změnou od svého vzniku. Hlavně se zaměřila na mladší diváky a zbavila se zastaralých upocených zábavných pořadů, které už mnoha lidem lezly krkem. Vystavěl multikanálovou televizní skupinu, tedy vlastně to samé, co během digitalizace dokázal Jiří JanečekČeské televizi. Ačkoli do Novy nastupoval jako člověk televizí nepolíbený a první rok dva se teprve zaučoval, poměrně brzy pronikl do tajů programování i obchodování reklamy. Veřejnoprávní televize je ale trošku jiná liga, tam se nehraje jenom o share a rating.

Z dosavadních Dvořákových vystoupení vyplývá, že bývalý ředitel Novy si je rozdílu vedení komerční a veřejnoprávní televize moc dobře vědom. Správně poukazuje na největší nešvary Janečkovy éry: naprostou nekomunikaci čtyř programů ČT, které od Nového roku nekooperují, ani na vzájemné propagaci. S tou má naopak Nova bohaté zkušenosti, svůj druhý program Nova Cinema vytáhla především díky upoutávkám na hlavním kanálu. Dvořák taky upozorňuje na nedotaženou restrukturalizaci a nesmyslné Janečkovy personální změny. To vše jsou ale věci, které dozajista vidí každý potenciální kandidát na ředitele ČT.

Proč se tedy zrovna z Dvořáka stal favorit blížící se volby nového šéfa ČT? Je to jenom tím, že je mediálně vděčný obraz bývalého ředitele nejsledovanější televize, kterak se snaží uspět na druhé straně barikády? Opravdu je bývalý ředitel Novy tak skvělým kandidátem, který vyčnívá z řady dalších potenciálních konkurentů? Nebo se jenom včas začal objevovat na odborných konferencích a tu a tam utrousil cosi o zájmu šéfovat ČT, pokud by se uvolnil post generálního ředitele, na což mu novináři lační po atraktivních titulcích okamžitě skočili?

Petr Dvořák rozhodně není jediným favoritem nadcházejícího konkurzu na ředitele ČT. Jak ale sám řekl na pátečním Media Brunchi v pražském kině Atlas, kandidátský projekt není ve volbě šéfa veřejnoprávní televize to nejdůležitější. Dá se prý sepsat za den. Jistě že dá, pokud má kandidát jistou politickou podporu a dobrou „tlačenku“ v Radě ČT. Favorizovat ale dopředu jednoho možného kandidáta, aniž bychom ještě tušili, kdo se do výběrového řízení přihlásí a jaké budou podmínky konkurzu, je dost nefér vůči ostatním. A ze strany médií to je dost manipulativní.

BRAND24

Petr Dvořák

Média pasovala bývalého šéfa Novy Petra Dvořáka do role favorita nadcházejícího konkurzu na nového generálního ředitele České televize, aniž by znala jeho názory na veřejnoprávní televizi i jeho potenciální konkurenty (Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz)

DOPLNĚNO: „Moje konkurenční doložka se CME sice opravdu končí na konci června, ale vztahuje se pouze na komerční televize a komerční filmové a televizní produkce. Moje případné angažmá ve veřejnoprávním médiu tahle konkurenční doložka vůbec neřeší a kdyby byl tendr na generálního ředitele České televize už v lednu 2011, klidně a bez jakýchkoli omezení bych se do něj mohl přihlásit,“ sdělil serveru DigiZone.cz Petr Dvořák.

Je podle vás Petr Dvořák opravdu favoritem na uvolněnou pozici generálního ředitele České televize?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).