Více

Názory k článku
Jiří Vykydal: Analogové vysílání ze Žižkova bude možné obnovit

David Rácz aura:38
David Rácz Login: dracz
28. 4. 2009 9:19 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Souhlas, rozumný člověk musí přeci pochopit, že digitální televize je z 99% pro něho přínosem. Nerozumím tomu, jak můžou být někteří lidé fandové analogu. Je to jako jezdit ve staré škodovce a přejít poté na novou Octávku. Pro tyto lidi to bude mírný šok. Jinak se mi moc líbí rozhodnutí ČT o tom přesném načasování vypnutí, protože se vždy vypínalo o půlnoci a nikdo nemohl říci přesně, ve který den to vlastně bylo. No, v pátek to bude zajímavé, až se lidé dovalí od stavění májek, buřtů a sudů piva zpět k televizorům :-)
ladik 12
ladik 12 (neregistrovaný) ---.isibrno.cz
28. 4. 2009 10:00 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
ctvrtek 24:00 = patek 0:00 = pulnoc ze ctvrtka na patek, co je na tom nejasneho?
David Rácz aura:38
David Rácz Login: dracz
28. 4. 2009 10:03 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Právě že to tak není! O to tady jde. někdo by řekl, že 24:00 už je pátek :-) Proto to ČT udělala ve 23:59
Mirek H aura:10
28. 4. 2009 10:14 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Den končí ve 23h:59m:59s. V 0h:00m:00s už je další den. Co je na tom nepochopitelného.
ladik 12
ladik 12 (neregistrovaný) ---.isibrno.cz
28. 4. 2009 12:20 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
...Den končí ve 23h:59m:59s...
Presneji 23h:59m:59,9999999999...s
Tom S. aura:55
28. 4. 2009 10:20 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Podle me je ctvrtek 23:59:59 a pátek začíná 00:00:00(:01) ... a 24:00 podle me neexistuje ... :-)
David Rácz aura:38
David Rácz Login: dracz
28. 4. 2009 11:02 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Musím se tomu smát. Jak se z takové "békoviny" udělá zajímavé téma :-) Podle mě se sekundy v TV nedají brát vážně, pouze minuty, tak proto 23:59. Ale každý má svůj názor, zaplaťpánpůh. Co vy na to, redakce? Díky.
        Luboš /DVB-T/
Luboš /DVB-T/ (neregistrovaný) ---.bestb.cz
28. 4. 2009 11:25 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Když se bude stále stagnovat na analogu tak se ho nikdy nezbavíme,to by se mohl rovnou digitál zrušit když ho budou odkládat.
Jan Barta aura:74
28. 4. 2009 22:42 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
No tak pokud jde o zacatky a konce vysilanych poradu tak se casto nedaji brat vazne ani ty minuty.
Pav Lucistnik aura:14
28. 4. 2009 12:36 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
24:00:00 existuje, ale vidět ho lze maximálně jednou za několik let. Jde o ty slavné přestupné sekundy, které se vkládají do silvestrovské noci ...
        Luboš /DVB-T/
Luboš /DVB-T/ (neregistrovaný) ---.bestb.cz
28. 4. 2009 14:52 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Země stejně občas zpomalí svoji rotaci díky živelným pohromám o několik milisekund,naposledy min.rok při výbuchu sopky.
        Luboš /DVB-T/
Luboš /DVB-T/ (neregistrovaný) ---.bestb.cz
28. 4. 2009 15:24 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
To nevím ,o tom nic neříkaly ale ten výbuch sopky byl mohutný,zemětřesení je trošku něco jinýho.
Tom S. aura:55
28. 4. 2009 15:41 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Oboje souvisí s pohybem zemských desek, takže to asi až takovej rozdíl (co se týče ovlivnění rotace Země) nebude ...
        Luboš /DVB-T/
Luboš /DVB-T/ (neregistrovaný) ---.bestb.cz
29. 4. 2009 11:25 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Tome to je fakt ale při samotném zemětřesení nejsou výbuchy,tam je rozdíl.
Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
28. 4. 2009 17:30 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Docela zajímavá a veselá diskuze ohledně času ... Jen zmíním pár nesmyslů které vlastně používáve ... Den má 24hodin, jenže se 24ka nikdy na Digi budíku nezobrazí. Další nesmysl je Půlnoc = 0:00 Co to je nula - vlastně nic. A žádná hodina je také docela nesmysl, vždy musí být nějaká hodina :-))) Proto raději asi Amíci přešly na jen 12hodinový systém.

Nova bude dělat zajisté opět drahoty s vypínáním Analogu ....
Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
28. 4. 2009 22:39 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Vymysleli to opradu lišácky a skvěle s tím časem. Palec hore by si zasloužili :-))
No Name
No Name Login: nafnaf
28. 4. 2009 15:06 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
A co když se mi líbí zvuk gramofonu a odmítám komprimované CD, které nedosahuje kvality gramofonové desky. To že je CD komfortnější je jedna věc. Co je však lepší nejde vždy objektivně popsat.
Kuba Melín aura:93
Kuba Melín Login: kuba.melin
28. 4. 2009 18:18 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Jenže analogovou TV opravdu nejde porovnávat jako CD vs. LP. U analogové Tv byl použit PAL který má v základu amplitudovou modulaci, a určitě se nikdo z nás dnes nechce vracet do éry AM rozhlasu.

Věřím, že pokud měl někdo velmi kvalitní analogový příjem, mohlo to být lepší nežli DVB-T s toky 3-4 Mbit. Ale určitě to nebylo lepší nežli DVB-S SD s toky 5-7 Mbit, a taktéž nežli DVB-S HD. Takže pro obraz digitální technologie jistě ano. U zvuku je to složitější, CD opravdu zvukově v žádném případě není lepší nežli LP, ale nechci zde vyvolávat flame. Kdo to neslyší, ať neslyší. Na druhou stranu CD je kvalitní téměř vždy, LP nikoliv. A s deskami a gramofonem se člověk musí "mazlit" (čistění, nastavování atd.), aby hrály naplno, u CD ho strčíte do slušného přehrávače a hraje to.
x655 aura:93
x655 Login: x655
28. 4. 2009 22:03 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
http://www.digizone.cz/clanky/zlata-analogova-televize/

http://www.digizone.cz/clanky/zlaty-analog-podruhe/

Kuba Melín aura:93
Kuba Melín Login: kuba.melin
28. 4. 2009 23:07 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Na tohle si pamatuju, to byl hodně tendenční článek a ještě větší flame :)
x655 aura:93
x655 Login: x655
28. 4. 2009 23:26 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Tendenční článek od p. Poisla jsem ještě nečetl, on vždy jen a pouze holá technická fakta, která jsou snadno měřitelná :-)

PS opakovatelně.

Milda aura:39
Milda Login: lhamer
29. 4. 2009 13:09 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Já bych to zase nepřeháněl. V prvním článku jsou první odstavce povedená nadsázka. Z 10 uvedených bodů je totální blábol pouze bod 2 a nesouhlasím ještě s bodem 8. Nicméně pod závěrečné shrnutí se klidně podepíšu.
x655 aura:93
x655 Login: x655
29. 4. 2009 17:49 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
A nějaký rozumný argument by nebyl? 8-nejsem expert přes zpracování TV obrazu, takže to nebudu pitvat, 2-tam bych neviděl problém, a) prostě k příjmu dvb stačí nižší úroveň signálu b) přeci jen proběhlo v roce 2006 plánování pokročilé technologie na trochu jiné úrovni (matematicky-modely,iterace...) než kdysi při "prvním" rozdělování kmitočtů v Evropě.
Milda aura:39
Milda Login: lhamer
30. 4. 2009 8:29 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
2) DVB-T signál se samozřejmě vysílá s menšími výkony než analogový a je tudíž úspornější. Poměr ale není JEDNOTKY procent jak uvádí autor, ale DESÍTKY procent! To jsou přece naprosto jednoduché počty.
8) Subjektivní pocit při porovnání obrazu.
ivovi aura:78
ivovi Login: ivovi
30. 4. 2009 11:10 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Mrknete se do vyhlasky o pokryti (163/2008). Pro stred UHF staci analog 70 dBuV/m, digital asi 54 dBuV/m. To je rozdil 16 dB, tedy pomer vykonu 40:1. Kdyz jeste budete uvazovat 5 programu/mux, dostanete pomer vykonu na program 200:1, tedy 0,5%.
Milda aura:39
Milda Login: lhamer
30. 4. 2009 11:44 Nový

Tady už někteří snad ani neovládají kupecké počty

celé vlákno
Šmankote já ale nevedu akademické kafrání o teoretických číslech, ale vycházím z praxe! Takže počítejte se mnou.:
Na hlavních vysílačích měli analogové kanály vyzářený výkon od 100 kW do 600 kW, přičemž nejčastěji šlo o výkon kolem 300 kW. Z těch samých vysílačů jede DVB-T na 100 kW. Jenže zatímco digitální vysílání jede trvale na plný výkon, pro 300 kW analogový vysílač je toto číslo špičkový výkon a podle hodnoty přenášeného signálu se výkon mění - v průměru se tedy vyzáří 30-50% z plného výkonu. Takže v digitálu se ušetří energie pouze tím, že místo jednoho kanálu vysílá 3-5, což je úspora energie cca 80%!
ivovi aura:78
ivovi Login: ivovi
30. 4. 2009 17:44 Nový

Re: Tady už někteří snad ani neovládají kupecké počty

celé vlákno
To nejsou akademicke debaty, to jsou vlastnosti systemu. Vas vypocet je pohledem z jine strany a v zasade spravny. Kdyz spocitam vykony vysilacu CT1 a MUX1 (jedouci+planovane) v cele republice, dostanu pomer asi 4,8:1, po oprave na vykon stredni/spickovy=0,4 a 4 programy/mux to je 7,6:1, tedy 13%. Proc se tyto dva pohledy (vas amuj) tak zasadne lisi netusim. Mozna proto, ze se pokryti u digitalu vice prekryva nez u analogu, at uz na stejnem kmitoctu nebo na jinem kmitoctu.
Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
30. 4. 2009 17:45 Nový

Re: Tady už někteří snad ani neovládají kupecké počty

celé vlákno
Tak moment ..... Vraní vrch, Nova 24.k výkon 99kW. V Muxu2 výkon jen 10kW

Špetku ale mohli přeci jen přidat ... aspon' těch 20kW.
Enik aura:91
Enik Login: Enik.
1. 5. 2009 18:09 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
To je ale obrovský omyl! Součástí každého analogového vysílače je také vysílač zvukového doprovodu. Ten je ale modulovaný FM, takže nosná jede trvale na plný výkon. Zvukový doprovod je vysílaný -10dB od nosné obrazu. 300kW analogový vysílač tak vysílá dalších 30kW zvukového doprovodu který jede trvale na tomto výkonu. Ještě bychom mohli mluvit o subnosných barvy a stereozvuku. Ty jsou ale už minimální. Analogový vysílač tak efektivně vyzařuje cca 40-50% svého jmenovitého výkonu! Jen samotný vasílač zvukového doprovodu ma takový výkon jaký stačí pro digitální náhradu téhož vysílače ovšem se čtyřmi nebo pěti programy. Když ještě vezmu v úvahu menší nutný počet samotných vysílačů a převaděčů, pak je energetická náročnost DVB-T opravdu v jednotkách procent v porovnání s analogovým vysíláním!
Pokud jde o jasové a barevné rozlišení, pak je to v mém článku sice dost zjednodušené nikoliv ale mylné. Jde tedy i o to v jakém módu je DVB vysíláno. Reálně je i dnes v DVB-T běžně použito poloviční barevné rozlišení v porovnání s jasovým. Je to mimo jiné i z praktického důvodu nižší barevné rozlišovací schopnosti lidského oka.
Enik aura:91
Enik Login: Enik.
1. 5. 2009 18:31 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Ještě mě napadlo podívat se do chytré knihy. Zjistil jsem, že cca 25% výkonu analogového vysílače připadá na synchronizaci a zatemnění. Tento podíl výkonu je tak trvale vyzařovaný i při úplně bílé obrazovce. Takže provozní výkon vysílače běžně přesahuje 50% jmenovitého výkonu. Nikoliv 40-50% jak jsem uvažoval výše.
ivovi aura:78
ivovi Login: ivovi
2. 5. 2009 0:28 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Vykon zvuku a stredni vykon par procent sem nebo tam nic neresi. Tady jde o to jak vysvetlit radove rozdily ve dvou srovnanich. Tedy vykon digitalu vuci analogu:
a) 0,6% z pohledu systemu vysilac-prijimac
b) 13% z pohledu srovnani analogovych a digitalnich vysilacu v CR
Enik aura:91
Enik Login: Enik.
2. 5. 2009 8:10 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
A máte v tom výpočtu i všechny příslušející analogové převaděče a dokrývače?
ivovi aura:78
ivovi Login: ivovi
2. 5. 2009 22:11 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Ne, dokryvace povazuju za detail. Pocital jsem analog vysilace >1kW.
Milda aura:39
Milda Login: lhamer
4. 5. 2009 10:41 Nový

Trošku matematiky není nikdy na škodu

celé vlákno
Pánové, pojďme z akademické debaty do praxe a podívejme se na ukázku velkých analogových vysílačů pro oblast Jižní Moravy a porovnejte si výkony s DVB-T.

Analogové vysílače:
Kojál: Nova 141 kW, ČT1 339 kW, ČT2 295 kW
Brno Barvička: ČT1 19,95 kW, Nova 19,95 kW, ČT2 19,95 kW
Brno Hády: Prima 2 kW
Děvín: ČT1 263 kW, Prima 1 kW
Hodonín: ČT1 19,95 kW, Prima 19,95 kW
Olomouc: ČT1 28 kW, Prima 3,98 kW
Žďár nad Sázavou: ČT1 72 kW, ČT2 794 W, Prima 31 W

DVB-T vysílače:
Kojál: 3x100 kW, Brno Barvička: 3x10 kW, Brno Hády: 3x10 kW, Děvín: 2x25 kW

Pojďme sčítat analogové výkony:
Nova: 160 kW, ČT1: 742 kW, ČT2: 316 kW, Prima: 27kW
Celkem špičkový analogový výkon: 1245 kW pro 4 kanály
---> průměrný výkon na 1 kanál: 155 kW
Naopak souhrnný konstantní digitální výkon 410 kW pro 12 kanálů
---> 1 kanál spotřebuje 34 kW

POMĚR VÝKONŮ NA 1 PROGRAM V DVB-T/ANALOG JE 22%!
HOLT NENÍ NAD PRAKTICKOU UKÁZKU :-)
        Luboš /DVB-T/
Luboš /DVB-T/ (neregistrovaný) ---.bestb.cz
5. 5. 2009 11:30 Nový

Re: Trošku matematiky není nikdy na škodu

celé vlákno
Mildo jen tě opravím,Hády Primu šíří výkonem 1kw nikoliv 2kw.
        Luboš /DVB-T/
Luboš /DVB-T/ (neregistrovaný) 217.64.2.---
8. 5. 2009 9:06 Nový

Re: Trošku matematiky není nikdy na škodu

celé vlákno
Pane Pantůčku ted je jen otázka kde je chyba,Prima na TTXT uvádí 1KW tak předpokládám že mají přesný přehled o svých vysílačích,ne?
Martin B. aura:88
28. 4. 2009 20:24 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
A proč by ne.....já taky nedám dopustit na zvuk třeba z padesát let starých rádií, které měly (ač ho pro mizernou kvalitu AM vysílání nepotřebovaly) pořádný obří basák s pořádným zdvihem, přes vstup pro gramofon k tomu banánkama připojuji CD přehrávač a nebo rovnou gramofon...ty rádia si kompletně renovuju sám.....kam se na "lampový zvuk" hrabou tranzistorové pětikanálové zesilovače a dnešní hi-fi bedny....někdo to neslyší, já to poznám...moje přítelkyně tomu říká, že "ten zvuk není takovej placatej":-))))
Karel Cibulka aura:37
Karel Cibulka Login: KarelCibulka
28. 4. 2009 16:02 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Hlavní gro digitálu je šetrnější používání frekvencí oproti analogu,kde NEšlo použít SFN,a v digitálu ano a i ve větší míře,ne jen 2-3-4 ale v pohodě i 10-20,s tím že jeden je hlavní zkoordinovaný,přesně Krašov a ostatní jsou dokrývače a menší vysílače,takže proč to nejde u 52?a vlasně i na 34 s 48?, nerozumím tomu?Krašov,Krkavec,Vranní Vrch,Dyleń,Jáchymov,a další z éry analogu v ucelené oblasti západní čechy. na všem zmíněném co běži v analogu v jedné stanici třeba Nova
takže to je luxus vysílat SFN na jednom kmitočtu 48?na 20 místech najednou pro lepší pokrytí?
Kuba Melín aura:93
Kuba Melín Login: kuba.melin
28. 4. 2009 18:27 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Nejde to proto, že Klínovec je moc daleko od Domažlic (asi 105 km). Stejně tak Cheb. Proto jsou v odlišné SFN tyto dva spolu a doplňují síť Krašov/Domažlice. Stejně tak je oddělena Sušice, i když zapadá do záp. Čech, tak je moc daleko od Krašova (cca. 90 km).
Kuba Melín aura:93
Kuba Melín Login: kuba.melin
28. 4. 2009 18:30 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Mimochodem ta Sušice je stejně podivná, vzdálenost mezi Kletí a Sušicí-Svatoborem je 71 km, nemá být mezi vysílači v SFN maximum náhodou 67,75 km?
Kuba Melín aura:93
Kuba Melín Login: kuba.melin
28. 4. 2009 18:32 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Asi ano, cituji článek o SFN od Davida Kříže: "Při této hodnotě je maximální možná vzdálenost vysílačů v jendofrekvenční síti dána vztahem rychlosti světla krát délka ochranného intervalu, ve výsledku 67,2 kilometrů".

Tak by mne docela zajímalo, jak se projevuje to překročení max. vzdálenosti o 3 km (67,2 vs. 71 km)...
Milan Pantůček aura:14
Milan Pantůček Login: MPantucek
28. 4. 2009 20:41 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Podle kmitočtových přídělů (a uvedené maximální vzdálenosti) by měly být v jedné SFN vysílače Sušice a Domažlice, v další pak Krašov, Cheb a Jáchymov.
Kdysi jsem na to upozorňoval ve zdejším diskusním fóru a také i RRTV a ČTÚ. Zřejmě se to vzhledem k terenním poměrům negativně neprojevuje.
Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
28. 4. 2009 22:12 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Zřejmě bude ještě hodně veselo .... No oni si to vyzkouší hned naostro, zda to pojede ... Už mě tady opravdu nic nepřekvapuje.
Kuba Melín aura:93
Kuba Melín Login: kuba.melin
28. 4. 2009 23:38 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Problémy ale budou (mohou být) v oblasti Písecka, Strakonicka a Příbramska, kde jsou oba vysílače velmi silné, a tam se rušit mohou, jestli se tedy ta překročená max. vzdálenost o 3 km nějak projeví.
Ve směru mezi vysílači samotnými (Vimperk, Prachatice atd.) to dokonale odstíní Šumava a Pošumaví...
ivovi aura:78
ivovi Login: ivovi
29. 4. 2009 9:19 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Problem muze byt jen pokud rozidl drah k Svatoboru a Kleti je vetsi nez 67km. Pisek, Strakonice, Pribram maji ten rozidl uz podstatne mensi nez 67km.
Jinak duvod, proc vzdalenost Svatobor-Klet vetsi nez 67km nevadi je dana:
1) Degradace na hrane GI neni uplne skokova.
2) Teren zajistituje ze Klet a Svatobor na sebe moc nesviti.
Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
29. 4. 2009 14:41 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Takže SFN vlastně nemá žádné hranice ..... Hmm, docela zajímavé.
Jan Barta aura:74
28. 4. 2009 22:40 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Nejspis to jsou lide, kteri maji kvalitni prijem analogu. Nebudem si nic nalhavat, sam mam take dobry prijem analogu a u programu, ktere jsou v analogu i digitalu volim analog. Duvod je v kvalitnejsim obrazu. Porovnejte si obraz obou technologii a uvidite, ze obraz analogu ma vic detailu.
Josef Zvolánek aura:97
28. 4. 2009 19:23 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Přesně tak!! U nás v domě máme asi dva měsíce předělané STA kde máme Mux-1-2x,Mux-2,3.A tři Muxi ARD-ZDF-BR.Zároveň jsme zatím zachovali 4.analogové programy, pro lidi kteří zatím
nechtějí Digitál.
Josef Zvolánek aura:97
28. 4. 2009 19:34 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Taky jsem tomu věnoval dost času a vnutil :-)) jsem anténářské firmě mojí představu
a potom jsem byl i přítomen celé rekonstrukci STA.Trvala od 9-16h. A navíc nebyla pro 45 bytů SVJ moc drahá!:-)
Miloslav Soška aura:74
Sasan Login: SasanSasan
28. 4. 2009 19:56 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Nic na světě není ideální. Optimální už ano :-)
x655 aura:93
x655 Login: x655
28. 4. 2009 21:55 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
A jak to, že s Vámi digizone ještě neudělal rozhovor?! Váš případ si o to přímo žádá. Mohlo by se to jmenovat Na návštěvě na "kolaudaci" zrekonstruované STA :-)
Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
7. 5. 2009 17:06 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
To je sice hezké, ale pokud to jsou nezajímavé kanály tak je fuk i kdyby jich tam bylo 100. No, jaké programy tam tedy máte? Jistě HBO, Animal Planet, Discovery ....
Mlha aura:96
7. 5. 2009 23:35 Nový

Re: Kupředu digitál, ...

celé vlákno
Mame satelitní pozice 23,5°E, 19,2°E, 28,2°E, 13,0°E a 01,0°W. Nejdriv antenar rikal ze pujdou jen ctyri, pak tam tech pet nejak dostal. Nejsem odbornik, nevim jak. Kazdopadne programu je tam vic nez 100 :-) a da se neco vybrat. Kdyz uz si musim koupit nejakou "krabicku" tak urcite DVB-S :-)
Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
28. 4. 2009 17:37 Nový

zpět Analog

A co případný zdražený Analog? Ten by se jako nekonal?

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+