Hlavní navigace

Ve srovnání s loňským červencem stagnuje reklama v tištěných médiích, ostatní mediatypy rostou

17. 8. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Za prvních sedm měsíců letošního roku vydělala monitorovaná média o téměř čtyři miliardy více než loni.

Celkem proteklo za prvních sedm měsíců letošního roku sledovanými mediatypy přes 42 miliard korun v ceníkové hodnotě proinzerovaného prostoru. To je o 3,7 miliardy více než za srovnatelné období v minulém roce, kdy monitorovaná média prodala reklamu v hodnotě 38,5 miliardy korun.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až červenec 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).
Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až červenec 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Tradičně nejvíce prostředků získal segment televizní reklamy, jejíž prodejci vyinkasovali během letošního roku už přes 25 miliard korun. Loni si po sedmi měsících přišli na 22 miliard korun, což znamená meziroční nárůst příjmů u nejsilnějšího mediatypu o téměř čtrnáct procent.

ČERVNOVÁ ANALÝZA: Oproti loňskému červnu si sledovaná média polepšila o více než půl miliardy korun

Druhý tisk si oproti srovnatelnému období v loňském roce polepšil o 3,4 procenta, když letos prodal inzerci v ceníkové hodnotě přesahující deset miliard korun. Posílily i příjmy z rozhlasové reklamy, která v letošním roce umístila spoty v hodnotě více než čtyř miliard korun, což znamená nárůst o 6,5 procenta. Přesně o čtyři procenta pak narostly investice do outdoorové reklamy, jejíž provozovatelé si podle ceníkové ceny letos přišli už na 2,9 miliardy korun.

Meziročně si nejvíce polepšila venkovní reklama

Během letošního července vykázaly sledované mediatypy hrubé příjmy ve výši 4,2 miliardy korun, což znamená ve srovnání s loňským červencem navýšení o 155 milionů korun. Loni se monitorované příjmy jen lehce přehouply přes částku čtyř miliard.

Více než polovina z vykázaných příjmů připadá televizním stanicím, které v průběhu července umístily reklamu v ceníkové hodnotě 2,25 miliardy korun. To znamená oproti loňským 2,15 miliardy navýšení příjmů z televizní reklamy o necelých pět procent.

BRAND24

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v červenci 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).
Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v červenci 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Stagnaci, resp. nepatrný pokles v rámci statistické chyby zaregistrovali výzkumníci u inzerce v tištěných médiích, která loni vykázala příjmy vyšší o 154 tisíc korun. Letos v červenci umístili zadavatelé v novinách a časopisech inzerci v odhadované hodnotě 1,085 miliardy korun.

Meziroční nárůst reklamních příjmů hlásí i prodejci rozhlasové reklamy, jejichž prodeje stouply o 4,3 procenta a v absolutních číslech činily 454 milionů korun. Zdaleka největší nárůst oproti loňskému červenci ale v letošním roce vykázala oblast outdoorové reklamy, která si přišla na necelých čtyři sta milionů korun a meziročně si tak polepšila takřka o deset procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).