Hlavní navigace

V září nejvíce ztrácela Česká televize, naopak dařilo se Nově

4. 10. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ MĚSÍCE – U mladší cílové skupiny pak z meziročního srovnání vyšla nejlépe Prima.

Meziměsíční vývoj (vs. srpen 2016)

Cílová skupina 15+

Absence sportovních událostí negativně ovlivnila výkon kanálu ČT Sport, který oproti srpnu přišel o 6,36 procenta obecné cílové skupiny. Ztráta postihla i ČT 2, které odepsalo 0,58 procenta. Třetí největší ztrátu pak vykázala Prima Max, když oslabila o 0,44 procenta podílu. Naopak nejlépe si vedla hlavní Nova, které s nástupem podzimu přibylo 5,49 procenta diváků starších patnácti let. Posílila i hlavní Prima, která nabrala 1,57 procenta podílu. O 0,34 procenta se pak navýšil podíl kanálů zastupovaných společností Atmedia.

PŘEDMINULÝ MĚSÍC: Česká televize díky olympiádě předstihla Novu i u mladších diváků

Celkový podíl 28,35 procenta znamenal pro Českou televizi meziměsíční pokles o 7,56 procenta. Naopak Nova svůj podíl navýšila o 5,75 procenta na celkových 30,71 procenta. Dařilo se i Primě, jejíž podíl narostl o 1,42 procenta na konečných 22,02 procenta. Lehkého posílení se dočkaly i kanály TV Barrandov, jejichž celkový podíl činil 7,6 procenta, což oproti srpnu znamená nárůst o 0,24 procenta.

TOP 10 všechny stanice (září 2016)

Cílová skupina 15–54

Vývoj u mladší cílové skupiny věrně kopíruje dění u obecné divácké skupiny, největší pokles opět vykázal kanál ČT Sport, který oproti minulému měsíci přišel o podíl ve výši 6,33 procenta. ČT 2 pak přišlo o 0,94 procenta a ČT 1 o 0,73 procenta. Dařilo se naopak Nově, která si polepšila o 5,76 procenta, a hlavní Primě, která svůj podíl navýšila o 1,52 procenta. Navýšení hlásí i Prima Cool, jejíž podíl poskočil o 0,44 procenta.

MINULÝ ROK: V září nejvíc posilovala Nova, na loňský podíl sledovanosti jí ale scházelo pět procentních bodů

U mladší cílové skupiny činila meziměsíční ztráta České televize 7,78 procenta a celkový podíl 22,47 procenta. Nova si naopak polepšila o 6,23 procenta a celkem oslovila 35,89 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Posílila i Prima, jejíž podíl se navýšil o 1,27 procenta na konečných 24,08 procenta. Víceméně na svém skončila TV Barrandov, která svůj podíl posílila o 0,03 procenta na zářijových 4,97 procenta.

Kanály – průměrné podíly (září 2016)
Graf podílu kanálů (září 2016)
Graf podílu skupin (září 2016)

Meziroční vývoj (vs. září 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti loňskému září nejvíce ztrácela hlavní Prima, která přišla o 2,08 procenta obecné cílové skupiny. Nedařilo se ani kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které odepsaly 1,5 procenta diváků starších patnácti let. Zpravodajská ČT 24 pak přišla o podíl ve výši 0,6 procenta. V opačném gardu se dařilo novým kanálům TV Barrandov, Kino Barrandov si meziročně polepšilo o 0,5 procenta a Barrandov Plus o 0,49 procenta. Hlavní Nova pak meziročně posílila o 0,42 procenta.

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedly kanály TV Barrandov, jejichž podíl se meziročně navýšil o 1,23 procenta. Polepšila si i Nova, která posílila o 0,41 procenta. Lehké navýšení hlásí Prima, jejíž podíl poskočil o 0,07 procenta. Jediný pokles tak zaznamenala Česká televize, jejíž podíl poklesl o 0,08 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků si nejhůře vedly kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 1,68 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Hlavní Prima pak meziročně odepsala 1,24 procenta. Nedařilo se ani TV Barrandov, které ubylo 0,61 procenta, a Primě Love, která přišla o 0,47 procenta mladší cílové skupiny. Naopak rostly podíly nových kanálů TV Barrandov, Barrandov Plus si připsal 0,49 procenta a Kino Barrandov 0,36 procenta.

Mezi televizními skupinami klesl podíl pouze České televize, a to o pouhých 0,08 procenta. Největší meziroční nárůst vykázala u mladších diváků Prima, které přibyl podíl 1,22 procenta. Kanály Novy si polepšily o 0,54 procenta a skupina Barrandov si do plusu připsala 0,28 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).