Hlavní navigace

V srpnu si sledovaná média přišla na více než pět miliard, pokles hlásí jen printové tituly

26. 9. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Celkem proteklo tuzemskými médii přes 54 miliard korun, což znamená meziroční nárůst o devět procent.

Za prvních osm měsíců letošního roku si média sledovaná výzkumníky z agentury Nielsen Admosphere přišla na 51,353 miliardy korun, tedy o více než čtyři miliardy více než za srovnatelné období v loňském roce. Nárůst hlásí všechny monitorované mediatypy, tradičně nejlépe si vedla oblast televizní reklamy.

ČERVENCOVÁ DATA: Ve srovnání s loňským červencem stagnuje reklama v tištěných médiích

Letos zatím nakoupili zadavatelé na tuzemských televizních stanicích reklamní spoty v hodnotě 27,6 miliardy korun, což oproti 24,3 miliardy za loňský leden až srpen znamená navýšení investic v ceníkových cenách o téměř čtrnáct procent. Druhou největší částku si letos připsala tištěná média, kterými v letošním roce proteklo 11,6 miliardy korun, tedy o přibližně čtvrt miliardy korun více než loni.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až srpen 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Druhý největší meziroční nárůst pak ve sledovaném období hlásí segment online displejové reklamy, do které zadavatelé investovali necelé 4,4 miliardy, zatímco loni to bylo přes 3,9 miliardy. Meziročně si tak provozovatelé monitorovaných internetových stránek polepšili takřka o jedenáct procent.

Dařilo se i rozhlasové reklamě, jejíž příjmy v letošním roce přesáhly 4,5 miliardy korun. Ve srovnání s loňskými 4,3 miliardy korun se jedná o navýšení přesně o šest procent. Nejmenším segmentem zůstává oblast venkovní reklamy, ve které nechali inzerenti 3,3 miliardy korun. Oproti loňské 3,1 miliardy korun se odhadované hrubé zisky majitelů billboardových ploch zvýšily o 4,6 procenta.

V srpnu si nejhůře vedl tisk a rádio

Během letošního srpna vykázala sledovaná média příjem 5,3 miliardy korun podle ceníkových cen inzerce, zatímco loni v srpnu to bylo přesně pět miliard korun a devět milionů navrch. V řeči absolutních čísel jde o nárůst o 5,2 procenta.

ČERVNOVÁ ANALÝZA: Oproti loňskému červnu si sledovaná média polepšila o více než půl miliardy korun

BRAND24

Nejlepší výkon podala jako obvykle televizní reklama, která si polepšila o více než jedenáct procent, když v srpnu odvysílaly tuzemské televizní stanice spoty v celkové ceníkové hodnotě 2,5 miliardy korun a loni za necelé 2,3 miliardy korun. V záporných číslech se v meziročním srovnání ocitla pouze oblast tiskové reklamy, jejíž výkon poklesl o 6,4 procenta. Letos v srpnu se prodala inzerce za 1,3 miliardy korun, zatímco ještě loni to bylo 1,4 miliardy korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v srpnu 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Mírné navýšení přesně o dvě procenta hlásí segment rozhlasové reklamy, kterou proteklo 508 milionů korun, když loni příjmy rozhlasových stanic přesáhly 498 milionů korun. Výrazného polepšení se pak dočkala oblast outdoorové reklamy, jejíž nosiče využili zadavatelé za celkovou sumu 417 milionů korun. To ve srovnání s loňskými 382 miliony znamená nárůst o více než devět procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).