Více

UPC: Ultra HD je sexy, ale není na pořadu dne. Aktuálně se věnujeme aplikacím v našich boxech

UVNITŘ GALERIE – O aktuálních plánech i situaci na trhu kabelové televize se rozhovořili programový ředitel UPC Petr Kacafírek a tiskový mluvčí společnosti Jaroslav Kolár.

Petr Kacafírek byl v UPC odpovědný za oblast kabelové televize a její programming. Po integraci českých a slovenských aktivit se plně věnuje právě programové stránce, a to jak v oblasti lineárních, tak i nelineárních služeb. 

Jaroslav Kolár působil jako dlouholetý tiskový mluvčí UPC na Slovensku, po spojení české a slovenské pobočky je odpovědný za komunikaci UPC na obou trzích.

Nejaktuálnější otázkou, kterou česko-slovenské UPC už dlouhodobě řeší, je propojitelnost boxů a využitelnost služeb na vyžádání, jakými jsou třeba videotéka My Prime, archiv televizních programů nebo služba zpětného zhlédnutí. Osobně si myslím, že se nám v tomto segmentu v České republice aktuálně daří. Proto se také snažíme všechny osvědčené postupy aplikovat i na Slovensku, ať už jde o doručení boxů, nebo třeba asistenci technika. Tyto služby jsou podle nás budoucností domácí zábavy, říká Petr Kacafírek.

Jaroslav Kolár (vlevo) a Petr Kacafírek (vpravo).

Autor: Karel Choc

Jaroslav Kolár (vlevo) a Petr Kacafírek (vpravo).

Naopak za bolavou patu označuje Kacafírek nasazení Horizon Go jako aplikace pro chytré televize, protože každý výrobce by musel mít aplikaci přizpůsobenou svému prostředí. Právě těmto problémům by ale mohl předcházet jednotný standard technologie hybridní televize HbbTV. Ano i ne. I velcí hráči jako HBO, Nova nebo Česká televize zkoušeli jít cestou aplikací a z mého pohledu se zastavili někde na půli cesty. Obecně, většina tvůrců aplikací a obsahu k nim totiž nemá přímý kontakt se zákazníkem. Ten totiž nakonec stejně zavolá na naši infolinku, protože využívá připojení od UPC, a když mu něco nejde spustit, obrací se na nás, upozorňuje druhý zpovídaný Jaroslav Kolár. 

Dalším problémem je pak podle Kacafírka update televizního firmwaru, který je pro běžného uživatele stále relativně náročný. I proto pro nás v tuto chvíli nejsou aplikace pro smart televizory prioritou. Chceme mít dobré vlastní aplikace, bezproblémové mediaboxy a chceme i nadále investovat do nových zařízení, vyjmenovává aktuální priority UPC Kolár.

Podle Kacafírka jsou zákazníci se současnými set-top boxy, které UPC nabízí, spokojeni. Současný set-top box samozřejmě není tak rychlý, jako byly původní SD boxy nebo stříbrné DVR boxy. Zkrátka se chová spíše jako počítač. Musí se nastartovat, ověřit všechna hesla, zajistit přístup do sítě. Ale pak už z našeho pohledu vše běží tak, jak má, myslí si Kacafírek.

Přesto společnost plánuje jejich obměnu. Od doby, kdy jsme v roce 2007 začínali v České republice s SD vysíláním a UPC akvírovalo tehdejší Karneval, fungovaly SD boxy a DVR. V provozu byly skoro sedm let a to je opravdu hodně dlouhá doba. Mezitím nastal masivní nástup HD kanálů nebo 3D vysílání, které se ale bohužel nedokázalo prosadit, rekapituluje Kacafírek. 

Na druhou stranu třeba dvouletý cyklus obměny je podle něho zbytečně krátký. Aktuálně máme osmdesát procent naší zákaznické báze na malých Kaon Mediaboxech. Ty doplňují HD DVR Mediaboxy s interním harddiskem. Bude potřeba nějaký čas na jejich překlopení do nového prostředí, což může trvat klidně i tři nebo čtyři roky, dodává konkrétní údaje Kolár.

stul

Hlavní výhodou nových boxů by pak podle Kacafírka měly být snazší aktualizace. Do nových set-top boxů se nové funkce přidávají podstatně jednodušším způsobem než do starších modelů. U základních SD set-top boxů jsme byli odkázaní pouze na jejich výrobce, uzavírá Kacafírek.

Pokračování rozhovoru, který se podrobnější věnuje technologii HbbTV, detailně rozebírá možnosti Ultra HD (4K) vysílání, přibližuje nový standard DVB-C2 nebo glosuje aktuální průběh přechodu na DVB-T2, čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz. 

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+