Hlavní navigace

Ultra HD vysílání v praxi – švýcarská IPTV služba Swisscom 2.0 jako možný vzor

25. 8. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Jeden z našich čtenářů připravil třetí díl seriálu o praktických možnostech Ultra HD vysílání. Představí švýcarskou službu nabízející aktuálně šest programů ve 4K.

Služba Swisscom TV 2.0

Základní charakteristiky služby:

• Běží plně v cloudu, používá systém Mongo DB
• Podpora 4K UHD (28,5Mb/s stream)
• Více než 250 programů
• Z toho více než 100 v HD a 6 v UHD
• Replay TV – 7 dní dopředu i zpět
• 1000 hodin prostoru pro nahrávky (v cloudu)
• Neomezený počet simultánních nahrávání (protože běží v cloudu)
• Multiscreen – televize na čtyřech zařízeních
• Multiroom – až 5 set-top boxů do jedné domácnosti (za příplatek)
• Podpora HDR
• Hlasové vyhledávání v několika jazycích
• Přímé sportovní přenosy formou TVOD
• Videotéka s filmy v UHD (aktuálně cca 50 titulů)
• Videotéka s filmy v HD (forma TVOD)
• Opera App Store – až 50 aplikací
• Prémiové balíčky Teleclub
• HbbTV
• Game Play – možnost hraní her přes set-top box
• YouTube v UHD
• Podpora VLC Playeru a My Cloud – uživatelem generovaný obsah ukládaný do cloudu
• My Music Cloud – ukládání vlastních nahrávek do cloudu
• 90 rádiových stanic
• Zpravodajský portál Bluewin News

Po úvodní obrazovce služba nabíhá na Home Screen – personalizovanou stránku každého uživatele. Tam se zobrazují tipy ke zhlédnutí, předchozí zhlédnuté pořady, novinky videotéky, aktuální akce operátora atd.

Podobnou službu připravuje O2 pro O2 TV a má se jmenovat Svět O2 TV. Bližší podrobnosti zatím bohužel nejsou známy. 

Z Home Screen je přístup do všech dalších oblastí, k televizi, k programovém průvodci, k nahrávkám, VOD, rádiu, aplikacím i nastavením služby. Home Screen je samozřejmě nastavitelná, lze libovolně zapnout/vypnout jednotlivé funkce. O běh Home Screen se stará redakce, která ji denně aktualizuje.

Set-top box lze s funkcí Game Play používat i jako herní konzoli (nutno dokoupit herní ovladač).

Poznámka: screenshoty služby ukazují různé verze firmware, mohou se vyskytnout drobné odlišnosti ve vizuálním podání.

Personalizovaná stránka uživatele – Home Screen

Swisscom TV 2.0 – Home Screen

Multiscreen (TV Air)

Jazykové mutace služby

Protože je Švýcarsko zemí multijazyčnou, lze aktivovat i vybranou jazykovou mutaci prostředí. Anglická mutace již byla představena, nyní ještě mutace francouzská (nahoře) a italská (dole). Všechny mutace jsou obsahově totožné, jedná se pouze o jazykovou konverzi.

Specifikace a cena představované služby

Služba „TV 2.0“ je v konfiguraci „plus“ a v jazykové mutaci „deutsch“ (první jazyk je v ceně, další za poplatek) při podmínkách nový zákazník a závazek na 12 měsíců. Naprosto kompletní výběr sportovních programů ve všech nabízených jazycích.
Ceny ve švýcarských francích, výsledná cena je přepočtena na koruny dle aktuálního kursu ČNB střed.

Základní služba + bundle internet VIVO XL (1 Gb/s) 

154,–

Balíček HD Deutsch +

9,–

Balíček HD Francais +

9,–

Balíček Francais +

5,50,–

Balíček Italiano +

5,50,–

Služba Teleclub Play

12,90,–

Balíček Teleclub Superpaket HD

74,90,–

Balíček Teleclub Sport Francais

19,90,–

Celkem 290,70,–

Celkem v přepočtu 7215 Kč

Jistě, dávat 7000 Kč měsíčně za televizi by bylo u nás poněkud záležitostí horních deseti tisíc, jenže je nutno tu částku vidět v souvislostech. Nutno vzít v potaz důležitou věc – průměrnou mzdu ve Švýcarsku, která je aktuálně 6213 CHF a méně než deset procent švýcarských zaměstnanců bere méně než 4000 CHF. (Poznámka: 154 195 / 99 272 Kč.) A služba TV 2.0 takříkajíc „bez ničeho“ je v ceně 39,50 CHF / 980 Kč (195 programů včetně programů v UHD).

Pořízení služby v představované konfiguraci je tedy pro průměrného Švýcara totéž, co pro Čecha pořízení kupříkladu nabídky UPC Horizon Komplet + internet 300 Mb/s. Podstatný rozdíl je ovšem v programové nabídce, jak si ukážeme dále.

Pro srovnání: boty Adidas Zx Flux 79,90 CHF, boty Nike Air Zoom Vomero 10 119 CHF, zimní bunda Columbia Heat Zone 1000 299 CHF, jeans Zara Slim Fit 69,90 CHF, hodinky Swatch Irony Bullet 180 CHF, single malt scotch whisky Highland Park 21 years old 238 CHF.

Takové malé pošťouchnutí: jediné „super“ masivně propagované nabídky sportovního balíčku od Digi CZ je cena. Za 500 Kč v přepočtu dostane švýcarský fanoušek na rozdíl od českého v podstatě vše, po čem jeho srdce touží.

Programová nabídka služby Swisscom 2.0 plus

Základní nabídka německé mutace čítá úctyhodných 380 programů z celé Evropy, a to z valné části v HD (francouzská mutace obsahuje celkem 423 programů a italská 395). V základní nabídce jsou i všechny UHD programy. Samostatná základní nabídka (pouze TV bez internetu) stojí 114 CHF. Samostatný internet 1 Gb/s (bez televize) stojí 139 CHF. Bundle obou služeb již ale stojí pouze 154 CHF, a je proto pro klienta Swisscomu velmi výhodný.

Převážná část z prémiové nabídky Swisscom TV 2.0, která obsahuje dalších 300 programů.

Tím ovšem nabídka nekončí. Dále je v nabídce: HD balíček Italiano+, jazykové SD balíčky Português+, Albanica+, Bosna+, Espanol+ a Russia+. Také ještě balíčky Pink Plus, Star India a francouzské balíčky Teleclub Premium, Teleclub LES+, Les chaînes CANAL+ a Golf+. A jako samostatný programový balíček program brazilské televize TV Globo Internacional, což dohromady činí dalších 138 prémiových programů. Jen tak pro úplnost dodávám, že zmiňovaná televize TV Globo (v SD) stojí více než všechny tři prémiové balíčky HD+.

BRAND24

V příští části si představíme první polský UHD set-top box Korbox Ultra, UHD set-top box od Arrisu a portugalskou službu UMA, která na něm běží, a také 4K Ready set-top box od německého Vodafonu. 

Všechny grafické materiály ve švýcarské sekci ze zdrojů společnosti Swisscom. Grafiku s českými popisky vytvořil autor článku s použitím materiálů společnosti Swisscom.
© Swisscom AG 2016
Informace poskytl web společnosti swisscom.ch, fórum komunity uživatelů TV od Swisscomu a technologický blog tuxone.ch.
Zpracoval © Petr Faistauer 08/2016 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Příznivec a znalec IPTV technologie, externí spolupracovník redakce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).