Ale samozřejmě, že třetí cesta existuje. Nevím, proč si autor článku myslí, že existuje jen černobílý svět? Že existuje jen dokonalost a hrůza i v oblasti zábavy. Jako senior a spíše střídmý konzument "zábavné" hudby, se bez mučení přiznávám, že dost často netuším, jakého interpreta si soutěžící, podle jména, vylosoval. Většinou se chytám až při úryvku skladby, někdy ani potom ne. Ostatně se domnívám, že ani to losovací zařízení není jen dílo náhody, ale produkt koupené akvizice.
Angličtina není můj mateřský jazyk, ani jsem nechodil do škol v době, kdy byla angličtina perspektivním, podporovaným, jazykem. Asi i proto jsem shovívavější k našim zpěvákům a nesnižuji jejich úsilí, i když i já občas slyším ten jejich slovanský přízvuk. Ale beru to jako součást "šou", která to dohání ve výpravě a prací maskérů.
Ano, zpěv účinkujících u mne není základem toho, zda se u tohoto pořadu bavím, nebo ne. Nezapomenu si pokaždé připomenout, když mne to tahá za uši, jak bych takový úkol za týden zvládl já sám. Náročnější diváci asi mají představy, že za jejich koncesionářské poplatky, nebo miliardy z reklam, musí vždy dostat jen dokonalé umění, zábavu a ještě právě podle jejich vkusu a očekávání. Mezi ně asi patří i autor kritického článku, ale možná je to dobře. Aby si provozovatelé TV stanic nemysleli, že to, co vysílají je maximum možného a zalíbí se tím všem, i těm s nejvyššími nároky. ;-)
Příští týden si milí čtenáři přečtete, že ve StarDance, mimochodem taneční show, vystupují v páru profesionál s amatérem, který tu více, tu méně, daný tanec (ne)ovládá. To je neodpustitelné, dopouštět se nedokonalostí...Ale protože se vysílá na veřejnoprávní televizi, tak jedno a nebo rovnou obě oči nepřihmouříme, ale rovnou zavřeme. Nesmíme totiž nabourávat kult nezávislosti, veřejnoprávnosti, objektivity...To by mi v kavárně vyhubovali a musel bych začít chodit na jedno, dvě, deset...do hospody. No fuj, mezi spodinu... :-) Není škatulkování nádherné? Možná by bylo fajn si uvědomit, že podobné estrády slouží především k pobavení. Tak Jirešová nemá přízvuk. Její zpěv je diskutabilní. No a co? Nově se povedl geniální tah. Nabídla přesně ten typ pořadu, který miluje typický televizní divák.
Stardance je 100x ohraná nuda. Fascinuje mě, že má (i) ČT tu drzost furt natáčet další řady (ii) někdo žaludek pořád koukat dokola na to samé.
Tvá tvář - první série jakž takž ušla. Byl to nový formát a byly tam i jiní herci než ze seriálu Ulice. Problémem druhé řady je, že místo herců je tam odpad.
Třetí cesta je prostá - zkrátka takové pitomé pořady těžce ignoruji, ostatně jako 95% TV vysílání. Též nějak nemám národní cítění, v oblasti hudby u mne vede Hisaishi Joe a jiné instrumentální soundtracky. A když už si mám pustit něco roztomilého a zábavného mimo můj hudební žánr, než po takových paskvilech raději mrknu třebas na Lee Ji-eun (aneb IU) a její Good Day v korejské či klidně i japonské verzi - hlas má krásný, mimo jiné i herečka a kouká se na ní taky moc dobře :-)
JJJ...Ale za to nemůže telefon. :-) To, co popisuješ, jsou ale výjimky, které potvrzují pravidlo. Hlavně...Ty tzv.talentové soutěže staví hodně na příbězích, které chytí za srdce a soutěžícímu přidávají body k dobru. Proto existují televizní kuchařky, dodávané s licencemi, které ví, jak navařit pro určitý typ konzumenta (diváka). Když ochutná (dívá se) i někdo jiný, tak je to jen dobře. Netvrdím, že určité typy pořadů 100% cílí na určitou skupinu, ale vznikají, aby oslovily především předem nadefinovanou skupinu...I kvůli inzerentům. No a ohledně herců, tak jsem už před lety viděl zajímavý dokument o vyrábění hvězd a nedělejme si iluze, že to neplatí i jinde. Třeba u zpěváků. Zavedená hvězda nazpívá duet s nějakým no name ze stáje vlivného agenta, producenta, hudební společnosti...a vytáhne ho na výsluní. Je to tvrdý byznys a o peníze jde až na prvním místě. Jak jinak si vysvětlit, že mnozí "top" herci neumí pořádně zpívat, zpěváci zpívat, když na jejich místo čekají davy v řadě? Mají správný původ, barvu pleti, velikost p...
Každého věc. Myslilm, že obě "show" mají obrovské divácké základny. Nesleduji ani jednu, ale je, dle mého soudu, hloupé konkrétnímu pořadu přisuzovat určitou skupinu diváků. StarDance v naší rodině má své divačky, zatímco "Tvoje tvář" ne. Abych hovořil pouze za sebe - Nezaujal mne ani žádný z viděných "střípků" zahraničních verzí Tváře, proto je tedy jasné, že nejde o samotnou nováckou verzi, ale nebavím se u parodování zpěváků, a jelikož je tato estráda postavena právě na tom, tak nezájem. Každopádně, předem bych tak obrovský divácký zájem TTMZH nikdy neočekával, takže z úspěchu show jsem skutečně překvapen. Zde se ukazuje, že v jednoduchosti (myšleno formátem) je často síla.
A právě s tím cílením to není zdaleka tak jednoznačné. Na takto úzce specifikovaných příkladech (Bieber, gay porno) pro tento typ pořadů, nelze stavět. Těch faktorů, proč sledovat některý z (zejména u obdobných)pořadů (zejména u těchto show) je vždy víc a divák (posluchač) se mnohdy nechá zlákat, jen dík určité osobnosti, i pro typ pořadu, který by si jindy nechal rád utéct. Často slýchávám (čtu): Na tento film bych se nedíval(a), ale viděl(a) jsem ho proto, že tam hrál X. Rád bych ale uvedl příklad konkrétnější, a tady si dovolím tvrdit, že je to pravý že na Biebera ti těžko bude těžko poslouchat někdo nad 50. Kolikrát se v SuperStar, Idolech, Talentech atd., což jsou show určené zejména mladším divákům, dostal do finále zpěvák "vážné" hudby. Jednoduše, Patricia Janečková, jakožto mladá operní zpěvačka vyhraje Talentmánii, zásluhou především dík mladým divákům, kteří o opeře vědí maximálně z doslechu. Takto i u StarDance. Nevěřím, že drtivá většina divaček je z těch, co rádi vzpomínají na "povinné" taneční, či taneční bál s tombolou. :-)
Nedovolil bych si tvrzení, že za neodmazaná slovíčka může telefon.:-) Člověče, dokument o "výrobě" hvězd (možná dokonce stejný) jsem kdysi viděl také. Jinak není o čem polemizovat. Až na nepatrně rozdílný pohled v cílení (nikoliv v původním záměru oslovit určitou skupinu) se shodneme.
No jo, jenže neustále si rozšiřovat obzory může chytrý člověk, jako jsi ty, ale co máme dělat my, kde i ta trocha inteligence jde s přibývajícím věkem do paďous. Tento týden jsem se pustil u holčiny v pokoji do podlahy a několikrát jsem se přistihl, jak se u toho stále vztekám. Potom se uč něčemu novému. Už mnoho let si slibuji, že se pustilm do němčiny a v jaké myslíš, že jsem fázi. Já ti to povím, v žádné. Je to peklo, Péťo. Potřebuji nějaký impulz, Péťo. Člověk má téměř vše a strašně lenivý. Vím, že je to špatně. :-(