Hlavní navigace

TVCON 2017 – počtvrté a stále aktuálněji

13. 2. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
Který pojem charakterizuje současnost televizního byznysu? Populární trend zosobněný 4K rozlišením, dynamicky rostoucí oblast HbbTV nebo nezadržitelně nastupující technologie IPTV? Nebo je stále tím nejdůležitějším samotný obsah?

Navzdory všem škarohlídům a falešným prorokům, čas strávený před televizní obrazovkou neustále roste, stejně jako celkový počet diváků, kteří deklarují konzumaci televizního vysílání. V Evropě se podle průzkumu EBU prodloužila doba věnovaná lineárnímu televiznímu vysílán až o dvacet minut a v roce 2015 už šlo o téměř čtyři hodiny denně. Podle údajů ATO stráví průměrný Čech sledováním některé z televizních stanic více než tři a půl hodiny denně. Ani jedna z těchto sledovaných hodnot dlouhodobě neklesá.

O pětinu více peněz než v loňském roce

Zájem diváků se logicky projevuje i v počtu inzerentů ochotných investovat do prezentace své firmy během reklamních breaků. A většina obchodníků, zastupujících tuzemské komerční televize, si pak při vyjednávání se zadavateli stěžuje na vysokou vyprodanost, logicky zvyšující konečnou cenu inzertního prostoru. Jen v loňském roce dokázaly tuzemské televizní stanice prodat reklamní čas v deklarované hodnotě 42,4 miliardy korun, což podle monitoringu reklamních příjmů společnosti Nielsen Admosphere znamená ve srovnání s rokem 2016 nárůst přibližně o jednu pětinu.


Autor: Nielsen Admosphere

Ceníková cena reklamního prostoru deseti největších zadavatelů loňského roku.

Komerčním televizím se navíc daří vyhledávat nové možnosti příjmů, což je také jediný prostředek, kterým mohou čelit zmiňovanému problému vyprodanosti reklamních časů na hlavních stanicích. Hybridní televize se stává standardem a do rozjetého vlaku hybridní televize už v minulém roce naskočila i dlouho skeptická Nova. Podle odhadů, které zazněly na nedávné diskusi Českých Radiokomunikací, proběhlo v loňském roce kolem pěti desítek reklamních kampaní v prostředí hybridních aplikací, za které zadavatelé utratili necelých sto milionů korun.

Jak propojit lineární i nelineární svět

Prolínání internetového a televizního prostředí symbolizuje i technologie IPTV, což je oblast, ve které se Česká republika postupně dostává do pozice vývojářské velmoci. Samotná platforma nabízí všechny výhody lineárního i nelineárního vysílání a většina jejích fanoušků ji označuje za ideální příklad fungující platformy, ve kterou se televize díky absorpci dalších a dalších technologií a souvisejících aplikací postupně proměňuje.

Nic tak nepodpoří divácký zážitek jako kvalitní obsah, jehož synonymem se dnes stává rozlišení Ultra HD (4K). Na trh se dostávají první dostupné televizory, satelitní operátoři nabízejí desítky programů, z nichž část je zdarma dostupná i na našem území, a domácí video už se bez vysoce kvalitního obrazu neobejde. Pro místní podmínky mají navíc 4K televizory jednu nespornou výhodu – ani při velkých úhlopříčkách není pro pohodlný divácký zážitek potřeba odstup větší než pár metrů.

Všechny odpovědi na jednom místě!

I takto krátký úvod jasně naznačil, že aktuální trendy televizních technologií jsou navzájem propojené a na sobě závislé. Pro jejich úspěšné zvládnutí je proto klíčová jejich vzájemná symbióza a provázanost jednotlivých kroků. A právě proto je tu už počtvrté největší středoevropská konference věnovaná televizním technologiím TVCON 2017.

BRAND24

Chcete si poslechnout nejzajímavější případové studie, nahlédnout do zákulisí nejúspěšnějších projektů pohledem jejich tvůrců, vyzkoušet si nejnovější technologie, poslechnout si nejúčinnější typy pro vaši komunikaci na poli toho zdaleka nejsilnějšího masmédia nebo zjistit, jak nejlépe skloubit vaše online, offline a on-air aktivity?

Už 23. března se na půdě pražského hotelu Grandior sejdou ti, kteří znají odpovědi na všechny vaše otázky, ať už se týkají televizní teorie, nebo praxe. Přijďte a přesvědčte se!

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).