Hlavní navigace

TV Pohoda začne na jaře 2010, Febio TV zatím neví. RTA o svých plánech mlčí

22. 12. 2008
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 115393
Terestrický digitální trh se začíná zaplňovat novými televizemi, na startu je TV Barrandov, druhý a třetí kanál Primy, do DVB-T vstoupila také již vysílající Nova Cinema, tak trochu se ale zapomíná na subjekty, které s tím, že začnou vysílat, stále ještě počítají. Řeč je samozřejmě o projektu Fera Feniče Febio TV, kanálu TV Pohoda, který bude provozovat majitel ostravského rádia Čas Radim Pařízek a také TV 7, síti regionálních studií, jež získala licenci v únoru a stojí za ní podnikatel Jaroslav Berka. Všechny tři jsme oslovili a zeptali jsme se jich, jak to s jejich projekty aktuálně vypadá.

Fero Fenič: Projektu Febio TV se nevzdám, dokud mi to zdraví dovolí

Fero Fenič

Asi nejočekávanějším projektem ze tří jmenovaných subjektů je Febio TV uznávaného slovenského filmaře a režiséra Fera Feniče. Ten byl zároveň jediným, který se byl schopen bavit o svém projektu nejvíce. Serveru DigiZone.cz sdělil, že si velmi dobře uvědomuje, jak těžké bude na českém televizním trhu uspět. To je podle něj také důvod, proč se chová konzervativně a nepracuje s tak optimistickými odhady, jak to možná dělaly nebo dělají jiné nové televizní projekty. Chceme uspět a nemůžeme riskovat ztrátu důvěry diváků tím, že bychom nenaplnili jejich očekávání a nemohli jim například z finančních důvodu nabídnout dostatečně kvalitní program či dlouhodoběji udržet jeho standard, konstatoval Fenič. Podle něj není vhodné, aby se na projekt spěchalo, má-li být program kvalitní. Je pro nás mimořádně důležité, abychom měli finanční zdroje v takové výší, abychom dokázali překonat i případné delší nepříznivé období, dodal.

A jak to vypadá s možným budoucím investorem Febio TV? S potenciálními zájemci televize samozřejmě jedná, ale situaci stěžuje probíhající světová ekonomická krize. Proto tyto firmy nyní vyčkávají se svým rozhodnutím. Stále věříme, že naše trpělivost přinese výsledek v podobě nové televizní stanice Febio TV, ale v této chvíli nepředpokládáme, že to může být dříve než v prvních měsících roku 2010, řekl serveru DigiZone.cz uznávaný filmař. O tom, že finanční nejistota je asi ten nejvíce rozhodující fakt, svědčí skutečnost, že pokud bude vyřešena dříve, je možné spustit vysílání i v daleko kratším termínu než je 360 dnů od začátku udělení kompenzační licence. „Dokud mi to moje zdraví, fyzické a psychické možnosti dovolí, tak se tohoto projektu nemíním nikdy vzdát,“ prohlásil na závěr rozhodně Fenič. O digitální televize Febio TV jsme psali na DigiZone.cz již v roce 2007 v rámci seriálu o chystaných kanálech. Můžete si ho přečíst zde.

Radim Pařízek: Projekt TV Pohoda se začíná opět rozjíždět

Radim Pařízek

Digitální televize TV Pohoda je dalším z adeptů, který do éteru chce, ale rozhodně to nebude dříve než před vypnutím analogového vysílání ve velkých lokalitách, tzn. např. v Praze a Brně. Projekt tohoto kanálu zosobňuje Radim Pařízek, mimochodem majitel úspěšného Rádia Čas a spolumajitel rozhlasové sítě Hey!. Ten DigiZone.cz řekl, že jako optimální termín pro start své televize vidí pravděpodobně březen 2010. Někdy po Novém roce už požádáme Radu pro rozhlasové a televizní vysílání o kompenzační licenci, prohlásil Pařízek. Byť se projekt na nějakou dobu zabrzdil, teď se začíná opět rozjíždět. Jsme ve fázi, kdy máme předjednané akvizice a lidi pro výrobu některých specifických pořadů a začínáme znovu řešit technické vybavení, které je třeba modernizovat, dodal. Co se týká zařazení kanálu do některé ze sítí, připadají v úvahu dva hráči, kterými by byla buď společnost Czech Digital Group nebo Telefónica O2.

Pokud to půjde, tak bychom nechtěli platit pronájmy dříve, ale na druhou stranu chceme být v některém z těch dobrých multiplexů, řekl majitel Rádia Čas. Na projektu TV Pohoda se nic nezměnilo. Došlo k určitým změnám, ale ty nechtěl Pařízek v rámci konkurenčního boje prozrazovat. Ve svých pořadech se chce televize zaměřovat na děti a mládež, hlavní cílovou skupinu budou diváci ve věku od 2 do cca 24 let. TV Pohoda však nevidí svůj vzor ve stanicích typu Cartoon Network, která vysílá kreslené seriály, ani u stanic pro mladé, jako je MTV. Sází zejména na domácí tvorbu a kromě zábavy se chce zaměřit i na vzdělávání. Děti a mládež se mají také přímo na jejím vysílání podílet. Program TV Pohoda má být přizpůsobený možnostem jednotlivých věkových skupin a jejich časovým plánům v průběhu dne. Dalším originálním prvkem ve vysílací struktuře TV Pohoda je plánované zařazení filmů – zejména pohádek – ze zemí, které zatím nejsou hlavními dodavateli českého televizního trhu.

BRAND24

Jaroslav Berka: Ohledně RTA odpovím v polovině ledna

Jaroslav Berka

Majitel Regionální televizní agentury (RTA) Jaroslav Berka, jež je jedním z podnikatelů, který má právo na udělení tzv. kompenzační licence pro digitální terestrické vysílání, se ke svému projektu zatím nechtěl vyjadřovat, a to pravděpodobně z časových důvodů. Server DigiZone.cz se s ním chtěl sejít, nicméně redakci bylo vzkázáno, že to bohužel nebude možné dříve než v půlce ledna. V tak krátkém termínu vám bohužel nejsme schopni vyhovět, reagoval na čtvrteční e-mail s prosbou o odpověď do neděle 21. prosince. Musíme tedy zatím pracovat s tím, co je známo. Podle informace, kterou řekl Berka v říjnu na tiskové konferenci v Hradci Králové, by RTA měla spustit digitální vysílání jako první ze tří zmiňovaných subjektů, a to již 15. května příštího roku. RTA může provozovat hned dva celoplošně šířené pozemní televizní programy. Kromě samotné RTA jde také o programovou regionální síť TV 7. Berka tehdy neupřesnil, který z projektů odstartuje v již zmiňovaném termínu.

V licenčních podmínkách se RTA zavázala vysílat minimálně 90 minut denně původní nereprízovaný regionální program. Tím je myšleno odpojované vysílání krajských studií. Jinak se RTA chce zaměřit na zpravodajství a informační servis, publicistiku, zábavné pořady, kulturní pořady, sportovní pořady, filmy, společenské, soutěžní a vzdělávací pořady. Vše samozřejmě s důrazem na regiony. Profilovat by se chtěla jako televize pro všechny divácké skupiny v České republice, bez rozdílu pohlaví, věku či vzdělání. Programovou síť TV7 vytvořila regionální studia RTA vlastněná stejnojmennou společností, přičemž zastřešující firmou této programové sítě se stala společnost EBD se sídlem v Českém Krumlově. Tu vlastní firma EBD Holding Ltd. se sídlem v Londýně. Programovou síť vytvořily také regionální televize vlastněné samotnou Primou, skrze společnost Regio Media. Tato programová síť získala letos v červnu vysílací licenci pro digitální program Prima klub, který má v příštím roce odstartovat v mutliplexu 2.

Které z televizí dáváte největší naději na úspěch?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).