Hlavní navigace

TV Barrandov minulý týden dosáhla mety 5%, Nova pokračovala v propadu

28. 4. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova se meziročně propadá zejména u „své“ cílové skupiny diváků od 15 do 54 let, nevětší propady zaznamenává filmový kanál Nova Cinema

Mezitýdenní vývoj (vs. 16. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Vytoužené mety pětiprocentního podílu na dospělém publiku dosáhla minulý týden TV Barrandov. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,17 procentního bodu. Největší růst v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let ale zaznamenala Prima Cool, která si polepšila o 0,31 procentního bodu na hodnotu 3,59 procenta. Ještě větší růst zaznamenal balík „ostatních“ neměřených stanic, jenž povyrostl o 0,52 procentního bodu na hodnotu 8,14 procenta. Naopak největší mezitýdenní pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 0,83 procentního bodu na 24,71 procenta. Výrazně klesala také „velká“ Prima: o 0,60 procentního bodu na hodnotu 13,47 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima překvapivým skokanem týdne, Nova i Česká televize klesaly

Prima ale byla v rámci celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let jedinou, která oproti předminulému týdnu zaznamenala růst. Konkrétně si polepšila o 0,24 procentního bodu na hodnotu 21,62 procenta a potvrdila tak trend z předminulého týdne, kdy byla také jedinou ze tří velkých tuzemských televizních skupin, která rostla. Pozici lídra si udržela skupina Nova, která si však ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila nejvíc ze všech velkých skupin: klesla o 0,81 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,66 procenta. Klesala i Česká televize, ale o něco méně než Nova. Konkrétně o 0,27 procentního bodu na hodnotu 28,59 procenta.

Top 10 všechny stanice (17. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíc posilovala Prima love. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšila o 0,46 procentního bodu na hodnotu 2,90 procenta. Ještě větší růst zaznamenaly „ostatní“ neměřené stanice, které v součtu narostly o 0,95 procentního bodu na souhrnný podíl 9,88 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se oproti předminulému týdnu propadl o 1,85 procentního bodu na hodnotu 26,16 procenta. Žádná jiná televizní stanice neklesla ani o půl procentního bodu.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden opět jako jediná polepšila skupina Prima. Její podíl oproti předminulému týdnu narostl dokonce víc než v širší divácké kategorii všech dospělých nad 15 let, konkrétně o 0,70 procentního bodu na hodnotu 21,49 procenta. Česká televize si mírně pohoršila o 0,15 procentního bodu na hodnotu 24,90 procenta. Výrazný pokles vykázala vedoucí skupina Nova, která se propadla o 1,63 procentního bodu na kumulovaný podíl 36,02 procenta, s přehledem si ale podržela prvenství.

Kanály – průměrné podíly (17. týden 2014)
Graf podílu kanálů (17. týden 2014)
Graf podílu skupin (17. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 17. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání se 17. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních skupin v celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil Fanda. Jeho podíl narostl o 0,49 procentního bodu na hodnotu 1,64 procenta. Ještě více rostl podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia: souhrnně si polepšily o 2,13 procentního bodu na hodnotu 3,99 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Primy, který se meziročně propadl o 2,23 procentního bodu na 13,47 procenta. Významně klesala i Nova Cinema, která si pohoršila o 1,35 procentního bodu na hodnotu 3,88 procenta. O 0,76 procentního bodu na hodnotu 8,14 procenta klesl i souhrnný podíl „ostatních“ neměřených televizních stanic.

Z meziročního srovnání souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin na dospělém publiku starším 15 let vyšla nejlépe Česká televize, která si jako jediná polepšila. Její kumulovaný podíl vzrostl o 0,67 procentního bodu na hodnotu 28,59 procenta. Skupina Nova zaznamenala mírný meziroční pokles o 0,13 procentního bodu na hodnotu 32,66 procenta. Významný pokles ale vykázala skupina Prima na pozici trojky na trhu. Meziročně si pohoršila o 2,26 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,62 procenta, přičemž vedle hlavního kanálu se na tomto poklesu nejvíce podepsala Prima Cool.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila ČT 1. Její průměrný celodenní podíl v této divácké kategorii narostl o 1,12 procentního bodu na hodnotu 13,40 procenta a udržel se tak na stejné hodnotě jako v předminulém týdnu. Ještě více rostly podíly „ostatních“ neměřených stanic (o 1,41 procentního bodu na 9,88 procenta) a televizí zastupovaných agenturou Atmedia (o 1,27 procentního bodu na 4,05 procenta). Největší meziroční pokles vykázala Nova Cinema, která si pohoršila o rekordních 1,94 procentního bodu na hodnotu 5,21 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy (o 1,41 procentního bodu na 11,10 procenta) a hlavní kanál Novy (o 1,13 procentního bodu na 26,16 procenta).

Velmi zajímavý je meziroční vývoj výkonu celých televizních skupin v této divácké kategorii. Česká televize potvrzuje jasné omlazování publika, které je dané zejména spuštěním dětského kanálu ČT :D a růstem Jedničky u mladých diváků. ČT si meziročně polepšila o 2,26 procentního bodu na hodnotu 24,90 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny klesaly, dokonce velmi podobně: skupina Nova si pohoršila o 2,11 procentního bodu a kumulovaný podíl 36,02 procenta, skupina Prima se propadla o 2,13 procentního bodu na hodnotu 21,49 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).