Více

Taxikář o prsa předběhl Single Mana

Nové seriály českého serveru Playtvak navazují na úspěšnou Single Lady. Každý to ale dělá po svém a trochu jinak.

Vladimír Mužík, ředitel Mafra TV, prohlásil ještě před uvedením obou seriálů, že krátké seriálové formáty fungují a jejich obliba stále roste, proto jsme se rozhodli v jejich natáčení pokračovat v dalších sezónách. Potvrdil tak adaptaci osvědčeného modelu: když je produkce tak šíleně levná a když máme k dispozici dostatek scénářů, natočíme co nejvíce materiálu a co bude dobré, to si necháme, co bude špatné, to hodíme přes palubu. Sice tím ubyla práce dramaturgickým skupinám a výběrovým komisím, pochybuju ale, že by to někomu scházelo.

Oba nové seriály, jak Single Man, tak Taxikář, navazují na velmi úspěšnou Single Lady. Každý na to jde trochu jinou cestou: zatímco Single Man si z jarního playtváckého hitu půjčuje název, Taxikář je klasickým „spinoffem“. Oba však mají ještě něco společného: je na nich dobře vidět, jak se nové servery velice rychle etablovaly na scéně a dokážou produkovat pořady, které mohou směle konkurovat zavedeným televizím. Takže se přece snad jen dočkáme doby, kdy říkat „na televizi se nedívám“ nebude jen prázdným výrazem hipsterského intelektualismu, ale zcela běžnou praxí – protože „na on-linu“ budou prostě lepší věci než v klasické televizi. Ta nevymizí nikdy, ale to dominantní postavení, o které ji nepřipravily zprávy, možná bude muset předat právě serverům typu Playtvák nebo Stream – pokud se tedy podaří dostat do většiny domácností dostatečně rychlý internet.

Marek Taclík (Nevinné lži).

Single Man je o čtyřicátníkovi Filipovi (Marek Taclík), který se pokouší pomocí internetových seznamek sehnat ne rychlý sex, ale vážný vztah, ženu svého života, partnerku a milenku. Ovšem dopadá u toho jako sedláci u Chlumce. Ne proto, že by se nesnažil – kdysi měl krásnou dívku (Natalie Germani), se kterou si dal rande v kavárně s poznávacím znamením červená růže, a teď se snaží hezké vzpomínky replikovat s novými ženami, ale moc se mu to zatím nedaří – což je úsměvné zvláště v okamžiku, kdy během rande s trenérkou fitness (Jana Stöckelová) vzpomíná na svojí bývalou dívku a všechno mu splývá dohromady. A podle autorů scénáře Dominika Landsmana a Víta Karase má v podobném hektickém tempu pokračovat.

Václav Kopta (Kancl).

Taxikář je o kousek vyšší liga. Karel (Václav Kopta) se vrací domů z emigrace a do pražské reality pitoreskních postaviček vpadne hned z letiště, kde narazí na taxikáře (Karel Zima), co se právě rozhodl, že ho ježdění taxíkem nebaví, a raději spáchá sebevraždu. Když pak Karel v taxíku usne a probudí se v autě s otevřenými dveřmi, zaparkovaným nad prudkým srázem, chce se svézt do města, po cestě odvrátí tragédii, když Lukáši Pavláskovi zachrání budoucí manželství, aby se vzápětí vřítil do dalšího průšvihu, protože tajemný šéf z taxi dispečinku mu přihraje prvního zákazníka, kterým je…

Ale na to se podívejte sami.

V obou seriálech také hraje prim první herecká liga – další z důkazů toho, jak je formát krátkých situačních komedií úspěšný. V Single Manovi se ale dostávají scénáristé do podobné pasti, jako se konkurence na Streamu dostala se seriálem Kafe a cigárko – to, co funguje na blogu, nemusí nutně stoprocentně fungovat na obrazovce. Filip se dostává občas do situací tak trapných, že už v nich chybí jen domíchávaný smích publika, přitom seriál si evidentně chce ponechat lehce melodramatický nádech, který mu ovšem až přehnaná snaha o vtip někdy kazí. To v Taxikáři sedí všechno jako hrnec na prdel. Rychlý a logický vývoj děje (až se budete divit, kolik se toho na 10 minut vleze), žádné zbytečné řeči, akční střih a na konci cliffhanger, ve kterém vám konečně dojde, jak bude Taxikář se svou mateřskou Single Lady propojen.

Oba seriály natočila produkční společnost Lucky Man Films, Single Mana režíroval Vít Karas, Taxikáře Jitka Rudolfová.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+