Hlavní navigace

Startuje Country no. 1, druhý kanál Šlágru. Kde všude ho naladíte a co nabídne?

6. 6. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ MAPY POKRYTÍ – Country no. 1 nemusí zachytit všichni diváci, kteří mají bezproblémový příjem Šlágr TV a naopak. Stanice vysílají v rozdílných, byť celoplošných multiplexech.

Poněkud chudší sestra Šlágr TV

V celoplošném pozemním multiplexu 4 dnes startuje druhý kanál lidové Šlágr TV, první česká folk a country televize Country no. 1. Premiéru si nový program odbyl už včera v kabelové síti UPC, kde odstartoval promo vysílání. Už z jeho prvních hodin je patrné, že nová televize bude poněkud chudším příbuzným dosavadního Šlágru. Folk a country se sice na Country no. 1 objeví, nosnou částí programového schématu jsou ale bloky teleshoppingu věnované přímému prodeji hudebních nosičů vydavatelství Česká muzika, za nímž stojí majitel Šlágru a Country no. 1 Karel Peterka. Ten se už začátkem letošního roku netajil s tím, že druhý televizní kanál nebude tak propracovaný jako Šlágr TV.

„Dvojka bude zatím opravdu spíš hudební televize, kde se nebude moc mluvit,“ řekl Peterka v lednovém rozhovoru pro DigiZone.cz. Tehdy ještě Country no. 1 neměla udělenou vysílací licenci a provozovatel netušil, v jaké pozemní síti bude vysílat. Rozhodoval se mezi připravovanou Regionální sítí 8 Českých Radiokomunikací, která od konce června pokryje všechna krajská města České republiky a jejich okolí, a celoplošným multiplexem 4 Radima Pařízka. Nakonec se rozhodl pro druhou variantu s výrazně vyšším pokrytím. Multiplex 4 deklaruje dosah k více než 95 procentům obyvatel Česka, Regionální síť 8 plánuje zasáhnout maximálně 55 procent populace.


Zdroj: Digital Broadcasting

Teoretické pokrytí multiplexu 4, v němž dnes začíná vysílat Country no. 1

Podle licence teleshoppingový kanál

Vysílací licenci získala Country no. 1 v polovině března, ještě jako „Šlágr 2“. V oprávnění k vysílání není vůbec řeč o folkové a country hudbě, naopak se zde opakovaně zmiňuje, že půjde o teleshoppingový kanál. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) v charakteristice nové televize přímo píše: „Původní teleshoppingový program zaměřený na nabídku prodeje hudebních a zábavních pořadů na zvukových a zvukově-obrazových záznamů a na prodej dalších výrobků a služeb souvisejících s tématickým zaměřením obchodních sdělení – teleshoppingových pořadů zařazených do tématických bloků, nabízejících prodej hudebních pořadů a prodej dalších produktů a služeb propagovaných v obchodních sděleních.“

Součástí programu má být kromě teleshoppingových pořadů zaměřených na prodej hudebních nosičů i teleshopping s nabídnou zboží a služeb v oblasti cestování, životního stylu, hobby či domácnosti. „Dramaturgie programu bude založena na pravidelných teleshoppingových a reklamních blocích. Konkrétní nabídka zboží a služeb však bude komunikována nenásilnou, tzv. nadstavbovou a také zábavnou formou, a to i v podobě návodů a receptů „jak na to“,“ slibuje provozovatel Country no. 1. Jednotlivé teleshoppingové bloky by měly ve vysílání rotovat, každý bude mít minimálně 40 až 60 minut a televize jej denně zopakuje třikrát až čtyřikrát. Country no. 1 počítá také s příjmy ze sms soutěží a telefonátů do studia.


Zdroj: České Radiokomunikace

Teoretické pokrytí multiplexu 3, v němž vysílá Šlágr TV

Recyklace pořadů ze Šlágr TV

Licence rovněž Country no. 1 umožňuje přebírat pořady, teleshoppingové bloky a reklamy ze sesterského programu Šlágr TV. S tím ostatně dopředu počítal Karel Peterka, který k tomu už letos v lednu serveru DigiZone.cz řekl: „Samozřejmě se tam budou opakovat písničky na přání, protože těch už bylo na současném Šlágru moc. Jedny písničky tam budou originální, budou tedy vznikat jen pro „Šlágr 2“, abychom si trochu uvolnili ruce, a večer nasadíme takovou zvláštní diskotéku. A na jedničce budeme dávat trochu větší prostor šlágru jako takovému. Když to vezmeme německým názvoslovím, teď je na Šlágr TV hodně volksmuzik, a bude tam více šlágru.“

Z programového hlediska tedy Country no. 1 o moc víc než současná Šlágr TV nenabídne, v podstatě jen zvětší reklamní prostor pro produkci vydavatelství Česká muzika a zadavatelů různých teleshoppingových bloků a klasických reklamních spotů. Navíc pomůže Šlágru získat větší podíl na trhu, kterého chtěla tato televize dosáhnout jediným programem. Náklady navíc půjdou v podstatě jen na šíření signálu. Na rozdíl od Šlágru, který má licenci pro satelitní vysílání v DVB-T je šířen jako převzatý program, má Country no. 1 výhodu v tom, že vysílá na základě licence pro celoplošné terestrické vysílání a tudíž se na něj vztahuje podmínka must carry – povinné zařazení do základních programových nabídek kabelových operátorů a poskytovatelů IPTV.

BRAND24


Foto: Šlágr TV

Karel Peterka ve svém legendárním křesílku ve studiu Šlágr TV

Multiplex 4 vs. multiplex 3

Fanoušky Šlágr TV, kteří budou chtít naladit i Country no. 1, čeká nemilé překvapení. Každá z těchto televizí vysílá v jiném celoplošném multiplexu a z jiných vysílačů. V praxi tedy lidé, kteří naladili a sledují Šlágr TV, nemusí chytat i Country no. 1. Asi takovým nejjednodušším způsobem, jak to zjistit, je dostupnost programů Fanda, Smíchov, Telka, Rebel nebo Relax. Pokud je divák chytá na klasickou anténu, určitě naladí i Country no. 1. V řadě míst ale lidé tři nejmladší kanály Novy, nemluvě o stanicích skupiny Pohoda, ani nezkoušeli ladit, protože jim stačila dosavadní programová nabídka dvou nebo tří celoplošných multiplexů provozovaných Českými Radiokomunikacemi.

V některých místech nebude stačit proladit televizor, ale divák bude muset přikročit k pootočení nebo úpravě antény nebo dokoupení druhé antény. A v řadě míst, kde lze v pohodě přijímat multiplex 3 se Šlágr TV, signál multiplexu 4 s Country no. 1 prostě není. Ale to už je rozhodnutí provozovatele obou televizí, že je neumístil do jedné společné vysílací sítě (jedna volná programová pozice v multiplexu 3 stále zbývá). Vysvětlování divákům, a zvláště cílové skupině Šlágru, bude o to komplikovanější.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).