Devět nových programů pouze na kartách Irdeto a ICE
V nabídce Skylinku se od 1. května objeví celkem devět nových televizních stanic, z toho šest v HD rozlišení a tři v SD kvalitě. Do čtvrtka bylo známo, že mezi novinkami bude hudební kanál MTVN HD, dokumentární Spektrum HD, přírodovědný National Geographic Wild HD, sportovní kanál Sport 2 v SD rozlišení, filmový kanál HBO Comedy v SD rozlišení a kulinářská TV Paprika v SD rozlišení. Na čtvrteční tiskové konferenci Skylinku navíc výkonný ředitel této platformy Jaromír Glisník oznámil zařazení hudebních kanálů Classica HD, Deluxe Lounge HD a iConcerts HD.
Do poslední chvíle jsme nevěděli, zda se nám tyto programy podaří technicky zprovoznit k 1. květnu, ale nyní to vypadá, že se tak stane,
vysvětlil Glisník určité tajnůstkářství ohledně tří nových stanic v HD kvalitě. Všech devět nových programů bude vysílat výhradně v kompresním standardu MPEG-4 a budou kódovány v systému Irdeto. Nerozluští je tedy starší přístupové karty Skylinku s CryptoWorksem, ale pouze nové Irdeto nebo ICE karty, které si umí poradit s oběma kódovacími systémy. Zákazníci Skylinku, kteří mají karty CryptoWorks, si je mohou u všech prodejců Skylinku vyměnit za nové karty Irdeto.
Výměna karty za 600 Kč, ale vlastně zadarmo
Výměna karet je sice zpoplatněná, jednorázový poplatek 600 korun ale Skylink okamžitě zákazníkovi přičte na jeho konto předplatného pro některý ze zpoplatněných programových balíčků. V praxi to funguje tak, že zákazník přijde za prodejcem, dá mu starou kartu, za 600 korun si koupí novou a rovnou si u něj na tuto novou kartu nechá přes náš terminál nahrát předplatné některého z balíčků. Prodejce mu pak z ceny tohoto předplatného odečte oněch 600 korun, které zaplatil za výměnu karty,
vysvětlil Glisník. Diváci by se ale předtím měli ujistit, že jejich satelitní přijímač dokáže přijímat programy v kompresním standardu MPEG-4 a v HD kvalitě, a že jsou kompatibilní s kódovacím systémem Irdeto.
Současně s novými programy Skylink zavádí i nový placený balíček KOMBI, v němž nabízí všechny programy ze základního placeného balíčku MULTI (obsahuje pouze programy ve standardním rozlišení) a část programů z balíčku HD PLUS (pouze programy v HD kvalitě). V podstatě jde o mírně osekaný stávající balíček MULTI HD, který obsahuje všechny programy z balíčků MULTI a HD PLUS. V balíčku KOMBI ale chybí stanice Filmbox HD, Discovery HD Showcase, History Channel HD a Brava HDTV. Všechny ostatní programové nabídky Skylink zachoval, včetně kompletní nabídky KOMPLET, jejíž cena se přidáním devíti nových programů nemění (od 1. května bude obsahovat 76 programů).
Skylink motivuje jarními novinkami zákazníky, aby přešli na nové karty Irdeto nebo ICE, vysvětluje šéf této satelitní služby Jaromír Glisník (Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz)
Skylink zdražuje oblíbené balíčky MULTI a MULTI HD
Zdražení se však od 1. května nevyhne balíčkům MULTI a MULTI HD. Skylink nyní nabízí MULTI s 27 programy v SD kvalitě za 250 korun měsíčně nebo 2 750 korun ročně. Od příštího měsíce, kdy v tomto balíčku přibudou programy Sport 2 a TV Paprika, za ně zájemce zaplatí 290 korun měsíčně nebo 3 190 korun ročně. Balíček MULTI HD s 27 programy v SD kvalitě a osmi v HD rozlišení nyní stojí 454 korun měsíčně a 4 994 korun ročně, od května to však bude 494 korun měsíčně a 5 434 korun ročně. Přibudou v něm však dva programy v SD rozlišení (Sport 2 a TV Paprika) a tři v HD kvalitě (National Geographic Wild HD, Spektrum HD a MTVN HD).
Zcela nový balíček KOMBI bude obsahovat 29 programů ve standardním rozlišení a sedm programů v HD kvalitě (řeč je pouze o placených kanálech, nikoli o bezplatné nabídce Skylinku). Zájemce za něj zaplatí měsíčně 360 korun nebo 3 960 korun ročně. Ceníky všech ostatních balíčků se nemění, a to ani u nabídek, které obsahují prémiový filmový kanál HBO a které se rozšíří o program HBO Comedy. Celkově bude Skylink nabízet od 1. května 76 televizních programů, z toho 24 neplacených a 52 placených. Většina stanic, konkrétně 60, bude nadále ve standardním rozlišení obrazu, 16 v HD kvalitě. Devět programů bude prémiových, tedy speciálně zpoplatněných.
Patrik Schober z agentury PRAM Consulting uvádí tiskovou konferenci Skylinku k jarním novinkám. Za řečnickým stolkem sedí zleva: šéfredaktor magazínu Skylink TV David Shorf, marketingový ředitel Skylinku Radim Onderka a výkonný ředitel Skylinku Jaromír Glisník (Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz)
Zvýhodněni budou zákazníci s HD balíčky
Cenová politika Skylinku i další novinka, tištěný programový čtrnáctideník Skylink TV pro vybrané zákazníky placených balíčků naznačují, že firma chce zvýhodňovat ty klienty, kteří si předplatí některou z HD nabídek. Balíčky s HD obsahem, s výjimkou MULTI HD, totiž Skylink nezdražuje, i když významně rozšiřuje počet jejich programů. Odběratelům nabídek KOMPLET, KOMBI, MULTI HD a HD PLUS navíc bude od 29. dubna každé dva týdny posílat nový tištěný magazín Skylink TV, který nahradí dosavadní půlroční časopis Skylink magazín. Programový časopis o rozsahu 116 stran budou dostávat zákazníci zcela zdarma do svých schránek, firma počítá s nákladem 200 tisíc výtisků pro Českou republiku.
Skylink má celkově přes čtvrt milionu odběratelů placených programových nabídek, takže se nedostane na všechny. Časopis například nepůjde předplatitelům balíčku MULTI s programy výhradně ve standardním rozlišení obrazu. Podle marketingového ředitele Radima Onderky jim ale Skylink magazín čas od času pošle, aby je motivoval k přechodu na HD balíčky. A proč se vlastně Skylink pouští do vydávání tak drahého a rozsáhlého magazínu? Naším záměrem bylo vytvořit televizní magazín, který bude obsahovat televizní program naprosto všech stanic, které vysílají v nabídce Skylinku. V jiných magazínech tomu tak totiž často není,
vysvětlil Onderka.
Tištěný magazín Skylink TV půjde i na Slovensko
S tištěným magazínem Skylink TV se setkají i zákazníci této satelitní služby na Slovensku. Celkový tištěný náklad pro oba státy by měl dosáhnout 400 tisíc výtisků, přičemž část bude psané ve slovenské jazykové verzi. Firma zatím nepředpokládá, že časopis nabídne v běžné distribuci na novinových stáncích nebo prostřednictvím předplatného, i když Onderka to do budoucna nevyloučil. Hlavním cílem je poskytnout zákazníkům, kteří odebírají placené nabídky s HD programy, kompletní programový magazín, v němž nebudou chybět programové přehledy všech nabízených stanic a žádná z nich nebude „upozaděná“, jako se to děje v běžných programových přehledech v celostátních denících a časopisech.
Samotnému programovému přehledu bude magazín věnovat 84 stran, dalších 12 stran připadne na redakční obsah (v prvním čísle, které vyjde 29. dubna, to bude například rozhovor s hokejovým komentátorem Robertem Zárubou či světově proslulým rybářem Jakubem Vágnerem, který je protagonistou aktuálního dokumentárního cyklu Sladkovodní giganti na National Geographic Channel), šest navigačních stran, čtyři strany pro informace od Skylinku a zhruba 10 stran inzerce. Vydavatelem titulu není přímo Skylink, ale PR agentura PRAM Consulting, která pro něj pracuje. Šéfredaktorem se stal dlouholetý zástupce šéfredaktora Lidových novin David Shorf.