Provnávat stanici, která zahájila vysílání 10.7. (http://fanda.nova.cz/clanek/zajimavosti/startuje-fanda-seznamte-se-s-novym-televizni-kanalem-a-chlapskym-webem.html) a byla do peoplemetrů zařazena až cca od 1.října, není adekvátní. "Vyvažovací" argument, že je Fanda v MUXU 4, který má výrazně slabší pokrytí také není fér. Musí mít Nova své dva předplácené kanály (Sport a MTV) ve 3.MUXU, který má plné pokrytí? Proč vlastně nemáme informace o tom, jak se vede těmto dvěma stanicím? Protože jsou předplácené nebo se Nova bojí o výsledky podělit? Klidně mohla Nova jednu stanici (asi MTV) přestěhovat do MUX 4, beztak ji nikdo nesleduje.
Já taky MUX4 nechytím. Myslím si, že obsah Fandy s důrazem na bojové sporty typu wrestling, či box moc neosloví, či na moc dlouho neosloví.
0,5 % (kdo ví? Sport nějakou sledovanost mít bude, ale MTV?). Sledovanost Očka se pohybuje kolem 0,75 % (http://www.mediaresearch.cz/produkty-sluzby/mereni-televize/vysledky-mereni-v-cr/). Můj empirický odhad (nejsem odborník) je, že Očko má na své straně 60% hudebně laděných diváků. Odhaduji, že hudebních diváků je v ČR asi (možná víc) 1,25 %. Navíc fungují hudební rádia, která mají levnější přenosové cesty. Na hudbu Vám stačí jen zvuk. Často nepovedené klipy lidi podle mě klidně oželí. A to už se ani nebavíme o tom, že hudební trh je tak rozmanitý (vezměte žánry: Jazz, Rock, Pop, klasici, Rap, dechovka, ...). Možná je trh větší, jen televize neoslovují správně to je možné. Hudebně laděné televize jsou aspoň 3: Očko, MTV, Stil/Šlágr TV. 3 na 1,25%. To není moc, kdoví jestli se ty licence vyplatí vůbec pro tuto sledovanost kupovat nebo nějaké formáty vůbec tvořit. Očko bylo leaderem trhu a stěžuje si na ztráty (http://zpravy.e15.cz/byznys/technologie-a-media/hudebni-televize-ocko-zvysila-ztratu-na-trinact-milionu-835263) i když nejsou velké, jen v řádu milionů. MTV má dražší (navíc zahraniční) formáty, takže její provozní náklady budou ještě vyšší. Když se dlouhodobě nevede leaderovi nemůžeme očekávat, že se hned povede nováčkovi, dražšímu a s nižší sledovaností - každá značka se musí nejdřív etablovat, to chvíli trvá. Navíc Očko je aspoň v peoplemetrech, takže si mohou inzerenti kontrolovat, jak na tom televize je. Vzpomeňte na krach Z1, která v peoplemetrech nebyla. Odborníci tehdy říkali, že to byla její největší chyba, protože inzerenti měli pocit, že je cena časů na jejich výkon nepoměrně vysoká.
Někdo zde před časem nastínil myšlenku, že by Nova mohla vybudovat vlastní MUX, ale otázka je, zdali na to má, když se její mateřské CME tak špatně ekonomicky vede (dluhy i rychlost oddlužení, http://www.digizone.cz/clanky/cme-zverejnila-vysledky-hospodareni-nejvetsi-propad/, http://www.digizone.cz/clanky/majitel-novy-v-pololeti-snizil-trzby-i-vynosy-ve-vsech-zemich-vcetne-ceska/). Určitě jsou tu i další zprávy, pátrejte a budete v obraze ještě lépe. Můj názor ale je, že když to neudělali, když měli sledovanost přes 40% a byli ekonomicky v pohodě, asi to neudělají při sledovanosti 25-27% a celkové vizi oddlužování mateřské skupiny. Všiměte si navíc, že dělají poslední dobou samé nevhodné kroky: vlastní měření sledovanosti, odchody redaktorů (dlouholetých i nevě přijatých), zpoplatnění Voyo, zavedení placených kanálů a vytížení pozic ne zrovna levného MUXU 3 - mohli klidně Fandu dát do trojky a MTV dát do 4, co jim bránilo? Je také otázkou zdali se jim vyplatila koupě předlužené tiskové agentury Mediafax.
Všiměte si podoby zpráv dnes, v květnu a před cca 4-5 lety, kdy to ještě řídil Dvořák. Zvykli si na Nova Cinema dávat reprízy z Novy a naopak. Všiml jsem si, že mají stále větší sklon opakovat některé (odhaduji) dobré filmy jako Poslední samuraj, Skrytá identita a další. Když to vidíte 1-2x, přijmete to a rád se podíváte, ale 3-4x během půl roku. O programingu nových premiérových seriálů v časech od půlnoci do rána se už ani nebavme.
Coolu to trvalo 3(?3.2009) roky než se dostal tam, kde je teď. Tak rychle nespadne. Nově trvalo taky dlouho než Novu Cinema dostala na dnešní čísla. S Fandou to bude taky běh na dlouhou trať. Je třeba ale dodat, že COOL přinesl hodně premiér, Fanda jen premiéry sportovní, seriál pujčený z Reality TV, Kobru 11 opakovanou aspoň 5x, V v premiéře na Nova Cinema před 4(?) lety. Toto asi není ideální program, co Fandu vynese do výšin sledovanosti. Ale mohu se mýlit.
Je však také otázka, jestli se Nově zásluhou programování Fandy i na sport nezhroutí právě stavy předplatitelů Nova Sport. Kindernay říká, že ne.
Abych pravdu řekl, s ohledem na to, jak se vyvíjí hlavní Nova se obávám, že to s těmi premiérami nebude tak ideální, jak říkáte. Jak si vysvětlit to, co jsem uvedl výše? Buď Nova na premiéry tolik peněz nemá nebo velkou část peněz přesměrovala právě na Fandu.
Můj vztah k Nově by se dal rozdělit do 3 období:
- Fandil jsem Nově (doba Vladimíra Železného)
- Ještě jsem fandil Nově (konec Petra Dvořáka + 1 rok)
- Novu sice respektuji jako volbu, ale už od ní zdaleka neočekávám zázraky (už ji nefandím). Zpravodajství mi přijde téměř na odpis.
Fandu nechytnu, protože nechytnu mux4, což asi nejsem jediný a myslím, že duch "nova tv kanálu" s rozšiřujícím pokrytí muxu4 bude zvyšovat automaticky i sledovanost Fandy...bude pak zajímavé sledovat jak na tom bude Fanda a COOL...osobně fandím více COOL, tak doufám, že i jeho podíl na publiku půjde nahoru.
Nevíte zda Nova pracuje na vlastním muxu nebo tuto myšlenku už opustila?
je fakt, že výsledky MTV CZ a Nova sport by bylo taky zajímavé zveřejnit...myslí, že společný podíl bude tak okolo 0,5%
:DDDD No, tak Frnda funguje tři měsíce, což máme čtvrt roku. Píšeš tu, že se Cool dostal nad 1% AŽ po čtvrt roce. Hups, to je super výsledek ne? Protože Frnda po čtvrt roce stabilně nad 1% rozhodně nemá, zatím se nad to dostala jen 2x. Takže uvidíme, jestli se Frnda dostane stabilně nad 1% jako Love po 4 měsících, ale moc tomu nevěřím. Holt máme co do činění s nejslabší novou televizí v historii ČR. Já hned říkal, že žádnou Frdnu nemaj spouštět, propadák jak Brno.