obávám se, že už tím že se na komerční TV díváte, tak souhlasíte s podmínkami, tj. jako byste si tu schránku pro reklamní leták přímo otvíral, nebo označil "sem prosím vhazujte reklamu". Jestli je pak leták velký nebo malý, to už asi ovlivnit nejde.
To omezení mívaly některé CRT televizory Philips. Jinak s tou hlasitostí je to totéž, jako systém různých zvukových kompresorů, používaných v FM vysílání - zkrátka chceme být subjektivně silnější, než konkurence. Potom je výsledný zvuk takový, jaký dnes slyšíme u tuzemských stanic (viz. Blaník a spol.).
To omezení svého času mívaly TV od různých výrobců. Postupně od něj ustoupili, protože v zapnutém stavu významně snižovalo dynamický rozsah. Bylo naprosto nevhodné např pro vážnou hudbu.
Diváci po čase už na to nastavení zapomněli a stěžovali si na mizerný zvuk daného modelu.
no je to asi takhle, pokud se během filmu pohybuje hlasitost na fiktivní stupnici od 1-100% (10% šum listí, 50% hovor, 100% výbuch bomby) tak během reklamy tu křivku uměle upraví (50% šum listí, 80% hovor, 100% otevření láhve s pivem).
Takže vlk se najedl a koza zůstala celá, maximální hlasitost není vyšší, ale její rozložení a okamžitá hlasitost neodpovídá tomu, co jsme slyšeli během posledních 10 minut ve filmu = je to najednou takové ukřičené.
To co s tím provede Samsung není nic složitého, zvládne to každá zvuková karta v počítači a má to své výhody i nevýhody:
+ kolem půlnoci nás už reklama opravdu neprobudí a nevyděsí :-)
- ale ten vyhodnocovací program nerozezná zvuk výbuchu od té láhve s pivem, ztlumí oboje, takže akční film bude mít nudný zvukový doprovod kde budou výbuchy připomínat prdnutí myši a u hudby to bude znít ještě divněji.
Chválím snahu slovenských zákonodárců, není důvod zvyšovat hlasitost kvůli reklamě - chápal bych to jako nevyžádanou reklamu, něco jako nechtěný reklamní tisk v poštovní schránce.
to zarizeni se bezne pouziva ve radiovych sutdiich. ted se asi samsungu podarilo dostat to cenove do prijatelny hladiny, aby to mohl bezne montovat do televize.
konecne to nekoho napadlo ... zeslabovat zamerne zesilene reklamy ... slava. Ale to samozrejme neni konec jak doufam, je tu obrovsky prostor pro invenci. Personalizovane televizni programy, napojene online na jakysi adblock ktery bude schopen automaticky pri zacatku reklamy prepnout na jiny program a automaticky ho televize vybere v zavislosti na statistice sezbiranych uzivatelskych preferencich ... neni to nic nemozneho, vlastne je to VELMI JEDNODUCHE, jen to jeste zda se nikdo neumi/nechce (prihodne ze anglictina ma pro obe slova jeden vyraz) prodat
ta televize hlasitos prizpusobi az ma statisticky sesbirany nejaky vzorek ... az naplni rekneme 5 sekundovy buffer a dojde k zaveru ze prumerna hlasitost je o moc vyssi nez to bylo v predchozim 5 sekundovem bufferu ... pokud je ten rozdil opravdu markantni tak provede alespon 50% korekci a dalsi stupen korekce necha na dalsi buffer, diky tomu problem s vybuchy nebude... bohuzel nas reklama v noci videsi tak jako tak, ale po par vterinach se alespon zeslabi... na rozumnou mez, i to je velke plus
ano jiste, ale algoritmus ktery vyhodnocuje prumernou hlasitost tohle samozrejme dokaze odhalit. Znate software REPLAY GAIN ? doporucuji ho pouzit na vase mp3ky a zjistite ze je to dost dobra vec :-)
pardon, replay gain neni software, je to obecny standardizovany algoritmus ... kazdopadne umi ho mnoho software prehravacu, treba foobar2000, dokaze srovnat hlasitost vsech mp3jek tak ze uz nikdy nebudete mit pocit z toho ze by snad nektera AZ PRILIS rvala, ale pritom dokaze zachovat mirne rozdily mezi skladbami jednoho alba napriklad
cely odkaz ke stazeni je uvedeny vyse, je to v cestine.
strasne snadno se to ovlada a znormalizuje to hlasitosti v cele vasi audiotece. Je to pomerne inteligentni nemusite se bat ze by to snizovalo kvalitu mp3jek, nedochazi k zadne opetovne kompresi...
Ale vzpomínám si že tlumení zvuku se přidávalo i na klasické TV,na některý pokud se nepletu?Mě se někdy stane když klimbám u TV a naskočí reklama při zvuku z beden tak mě to vždy spolehlivě rázně probudí,je to věc která by se měla ZAKÁZAT!
Ono totiz je to tak, ze tie reklamy nemaju vyssiu hlasitost, to je len pocitovy vnem. Tie reklamy su nadmieru zosilnene, nasledne je vsetko nad tu hlasitost orezane, takze vysledna reklama ma maximalnu hlasitost ako film, akurat ze pri filme, tu maximalnu hlasitost dosahuju len tie najhlasnejsie efekty, zatial co reklama ma tu hlasitost stale rovnaku. Tymto sa vecsina televizii brani.
radeji bych videl televizi schopnou rozeznat reklani znelku v audio stope :-) a diky tomu reklamu bud jen zeslabit nebo hodit do PIP a mezitim koukat na jiny kanal