Více

S Dušanem Gajdoštíkem o Seznamu a crossmediálním plánování

A také o výhledech do budoucna, možné společné shodě o metodice či třeba o prvních zkušenostech a prvních ohlasech domácího trhu.

Seznam.cz spolupracuje s GroupM na crossmediálním plánování videokampaní. Na toto téma jsme pro vás připravili rozhovor s Dušanem Gajdoštíkem, manažerem konzultací brand reklamy.

Velcí reklamní zadavatelé, kteří chtějí budovat zásah, totiž investují primárně do videoreklamy v televizi. Nicméně optimalizace zásahu plánováním kombinace televizních a online kanálů přináší větší efektivitu. Crossmediální nástroje umožňují na základě dat spočítat, jaké má být optimální rozdělení investice mezi TV a on-line, díky kterému zadavatel dosáhne maximálního zásahu ve zvolené cílové skupině.

Co si Seznam.cz od implementace crossmediálního plánování slibuje a co by mělo přinést zadavatelům?

Je potřeba upřesnit, že nejde o implementaci nového nástroje do našich systémů. Dodáváme naše data největším mediálním agenturám tak, aby bylo možné kampaně crossmediálně plánovat. Což je i příklad nástroje mCross sdružení agentur GroupM, který umožní zadavatelům televizních kampaní lépe rozdělovat svůj rozpočet v rámci inkrementálních zásahů i do internetu.

Které kanály bude nový projekt Seznam.cz a GroupM zahrnovat a co vlastně nabídne zadavatelům?

mCross má k dispozici data z televizního projektu ATO, Seznam.cz a YouTube. Jak jsem již naznačil, zadavatelům to umožní optimalizovat investice do videoreklamy mezi televize a on-line.

Kdy byla spolupráce s GroupM zahájena a kdy očekáváte první výsledky?

GroupM, stejně jako dalším velkým mediálním agenturám, jako jsou OMD, Dentsu a Médea, dodáváme od jara letošního roku data do crossmediálních plánovacích nástrojů. To samé dělá i Google.

Dušan Gajdoštík, manažer konzultací brand reklamy.
Autor: Seznam.cz

Dušan Gajdoštík, manažer konzultací brand reklamy.

Jak v mediálním mixu figuruje HbbTV vysílání Seznam.cz TV a jaký je zájem zadavatelů o tuto platformu?

HbbTV tvoří malé procento přehrání videí na Seznamu, nicméně je součástí výdeje videoreklamy na všech platformách vedle desktopu a mobilních zařízení. Spolu s aplikacemi Samsung a LG Smart TV, Apple TV a Android TV tvoří do 3 % z celkového objemu přehrání. Cílený zájem o tuto platformu se pohybuje v řádu jednotek dotazů, nicméně očekáváme její růst.

Proč se Seznam.cz rozhodl crossmediální plánování outsourcovat? Neuvažovali jste o vyvinutí vlastního nástroje?

Do budoucna nevylučuji v rámci implementace crossmediálního plánování do našeho reklamního systému využití vlastního řešení, nicméně stejně tak můžeme pokračovat ve spolupráci s externími partnery. Je třeba doplnit, že metodika výpočtu zásahu je – velmi zjednodušeně řečeno – řešená kombinací oficiálních dat z ATO a dat přímo od on-line médií, nikoli tedy z NetMonitoru. V některých případech pak probíhá doměřování přes různé panely a interní data.

Jaké jsou první zkušenosti a první ohlasy trhu na tuto nabídku?

S ohledem na to, že spolupráce teprve začíná, zatím konkrétní ohlasy nemáme.

stul

Prozradíte nám, jaké jsou vaše další plány v oblasti crossmediálního měření a plánování?

Rádi bychom umožnili nákup reklamy na zásah či inkrementální zásah na Seznamu přímo v reklamním systému, což je ambiciózní střednědobý cíl. Následně mi dává smysl oslovit další subjekty na domácím trhu, aby se do všech těchto crossmediálních aktivit zapojili se svými daty také. Možná se pak trh odspoda dopracuje ke společné shodě na metodice, jak měření crossmediálního zásahu standardizovat.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+