Více

RRTV se nelíbí vysílání Šlágru a Óčka prostřednictvím platformy HbbTV

Rada také kromě jiného kritizovala halloweenské upoutávky na Primě Cool jako příliš děsivé a traumatizující pro dětského diváka.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém dvacátém letošním zasedání projednala 61 bodů programu, vyhodnotila 21 stížností diváků a posluchačů a vydala pět upozornění na porušení zákona. 

Rada požádala provozovatele hudební televize Óčko o podání vysvětlení ve věci možného neoprávněného provozování televizního vysílání programů Óčko Gold a Óčko Expres prostřednictvím zvláštních přenosových systémů – internetu za využití aplikací HbbTV a webových stránek Stanice O

Rada zároveň zahájila s provozovatelem televize Šlágr přestupkové řízení o možném opakovaném porušení zákona kvůli televiznímu vysílání programů Písnička, Country No. 1 a Šlágr Dechovka prostřednictvím zvláštních přenosových systémů – internetu za využití aplikací HbbTV, aniž je k tomu oprávněn podle tohoto zákona.

Rada odňala provozovateli PODA licenci k provozování televizního vysílání programu PODA TV prostřednictvím kabelových systémů, protože provozovatel po zahájení vysílání nevysílal déle než 30 dnů v průběhu kalendářního roku. Rada uložila provozovateli povinnost uhradit náhradu nákladů řízení paušální jeden tisíc korun.

Rada také upozornila Primu na nevhodné upoutávky k Halloweenu. Závadný charakter měla podle Rady upoutávka jako celek, sestávající z klipovitého řazení hororových obrazů. Celé upoutávce podle Rady dominuje strašidelná atmosféra ze záhrobí. Upoutávka tak záměrně a působivě pracuje s vyvoláním intenzivního pocitu strachu a může ohrozit psychický vývoj dětí

Radě se také nelíbilo zařazení snímku Mortal Instruments: Město z kostí v odpoledních hodinách, když ve filmu je agrese protkána celým dějem a divák je konfrontován až zahlcen destrukcí, kterou reprezentují děsiví démoni. Scény zahrnují nepřímé násilí, které je leitmotivem celého příběhu, a mohou být spouštěčem vzniku závislosti na nepřímém násilí a následně zvýšení agresivního chování nebo příčinou traumatu

Správní řízení zahájila Rada se společností S&P Broadcasting, která nedodala potřebné záznamy vysílání televize Mňau z letošního října. 

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 11. 2017 12:38

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+