Hlavní navigace

RRTV ocenila product placement společnosti Innogy na půl milionu korun

21. 7. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Televize Nova si zapojením účtenky za plyn od Innogy do děje Ordinace v růžové zahradě vykoledovala tučnou pokutu.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání projednala na svém letošním dvanáctém zasedání 45 bodů programu. Vyhodnotila 25 stížností diváků a posluchačů, vydala tři upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení pěti správních řízení. 

Uložila také dvě pokuty, obě provozovateli televize Nova. První pokutu ve výši půl milionu korun si Nova vykoledovala odvysíláním pořadu Ordinace v růžové zahradě, v kterém loni 15. listopadu nepatřičně zdůrazňovala umístěný produkt Innogy, který byl neopodstatněně zmiňován nad rámec dějového kontextu s cílem na produkt upozornit a vzbudit divákův zájem o produkt a rovněž byl zdůrazňován i obrazovými prostředky, jako byl detail vyúčtování bez zjevného dramaturgicko-režijního opodstatnění. Umístěný produkt Innogy nebyl součástí či kulisou děje, ale naopak ústředním a jediným motivem scénky

Dalších tři sta tisíc pokuty si Nova od RRTV odnesla za odvysílání pořadu Snídaně s Novou, kdy tento pořad nepatřičně zdůrazňoval produkty obchodního domu Kika, jako byly postele, skříně, matrace, jídelní stoly, sedací soupravy, kuchyně, ložní prádlo nebo vánoční dekorace, které byly prezentovány prostřednictvím rozhovorů se zástupci a zaměstnanci tohoto obchodního domu. 

Třebaže v rozhovorech bylo hovořeno i o aktuálních trendech týkajících se oblasti nábytku a dekorací, tedy o informacích zdánlivě nekomerčních, tyto trendy byly prezentovány na jednotlivých produktech obchodního domu Kika nábytek, čímž docházelo k nepatřičnému zdůrazňování konkrétních produktů ve vysílání. Verbální prezentace produktů byly podle Rady navíc silně podporovány vizuální složkou, která propagované produkty zachycovala. Současně s verbální a vizuální prezentací produktů docházelo opakovaně i k přímému vyzdvihování kvalit prezentovaných produktů, a to jak ze strany jednotlivých hostů, tedy zástupců obchodního domu Kika, tak ze strany redakce pořadu. 

BRAND24

Rada dále udělila čtyři licence společnosti AMC Networks Central Europe k provozování televizního vysílání programů Sundance TV PE, Sundance TV FR a AMC Channel RU, šířených prostřednictvím družice a programu Sport4 Czechia and Slovakia šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů. 

Společnost Media Bohemia získala licenci k provozování rozhlasového vysílání stanice Rock Radio prostřednictvím vysílačů v Kolíně na frekvenci 91,4 MHz a s výkonem sto wattů a z Pece pod Sněžkou na frekvenci 99,6 MHz a s výkonem padesát wattů. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).