Hlavní navigace

Reklamní investice do všech mediatypů rostou, meziročně poklesly pouze u tisku

19. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Celkem letos utratili reklamní zadavatelé o více než dvanáct procent více než ve srovnatelném období loňského roku.

Celkem proteklo v prvních čtyřech měsících letošního roku tuzemskými médii něco přes 26 miliard korun, téměř o tři miliardy více než za stejný časový úsek loni. Pozici nejsilnějšího mediatypu stabilně obhajuje televize, u které už letos objednali nákupčí reklamní čas v ceníkové hodnotě téměř patnácti miliard korun. To je o více než osmnáct procent více než v loňském roce.

BŘEZNOVÁ DATA: Všechny mediatypy meziměsíčně i meziročně rostou, nedaří se pouze venkovní reklamě

Na druhém místě se drží tištěná média, která letos prodala inzertní prostor v ceníkové hodnotě 5,5 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst o 2,2 procenta. Podstatně větší zlepšení hlásí internetová reklama, kterou za první čtyři měsíce letošního roku proteklo 2,2 miliardy, což ve srovnání s 1,9 miliardy loni znamená meziroční nárůst o 16,1 procenta.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až duben 2016 2017 (klikněte pro zvětšení).

Čtvrté místo patří rozhlasové reklamě, která se ještě loni dokázala probojovat na třetí pozici. Letos zatím investovali zadavatelé do rádií 2,179 miliardy korun, což ale na druhou stranu znamená meziroční nárůst o 8,2 procenta. Nejmenším mediatypem zůstává oblast venkovní reklamy, která si letos nárokuje zatím 1,5 miliardy, tedy o 1,8 procenta více peněz než loni.

Duben odčerpal z kapes zadavatelů osm miliard korun

Letos v dubnu si reklamní zadavatelé objednali u tuzemských médií reklamu v celkové ceníkové hodnotě necelých osmi miliard korun, což znamená meziroční nárůst o téměř patnáct procent. Televizní stanice si z pozice nejsilnějšího mediatypu naúčtovaly reklamu za téměř 4,6 miliardy, tedy přesně o 24 procent více než loni v dubnu.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v dubnu 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

LOŇSKÝ ROK: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun

BRAND24

Jediný záporný trend dubnové analýzy pak visí u tištěných médií, které si oproti loňskému dubnu pohoršily o 2,5 procenta. Letos prodali inzerci v hodnotě necelých 1,6 miliardy, zatímco loni v dubnu to bylo 1,595 miliardy. Naopak slušný nárůst hlásí internet, kterým v dubnu proteklo 652 milionů korun, tedy o více než 21 procent více než loni.

Polepšily si i rozhlasové stanice, když si zadavatelé objednali reklamu za 625 milionů korun, tedy o 4,3 procenta více než loni. Z pohledu meziročního nárůstu se dařilo i prodejcům venkovních reklamních ploch, kteří si v ceníkových cenách přišli na 483 milionů korun. To znamená zlepšení o více než devět procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).