Monitoring reklamy zvaný Ad Intel od společnosti Nielsen Admosphere přinesl svůj každoroční přehled ceníkové hodnoty reklamy za rok 2017. Podle něj byla i loni jasně nejsilnějším mediatypem televize a hodnota reklamy zde dosáhla 48,1 mld. Kč, což je o 13 % více než v roce 2016.
Celoroční data komentoval Business & Research Director, Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere, takto: Rok 2017 byl v reklamním byznysu opět rokem úspěšným. U všech námi monitorovaných mediatypů evidujeme meziroční navýšení alokace hrubých mediálních investic. Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun. Nejsilnějším mediatypem zůstává televize (48 miliard korun), která si zároveň udržela loňský dvojciferný růst. Na základě našich dat předpokládáme, že druhé místo žebříčku obhájí segment internetové reklamy. Kompletní čísla za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února.
NAPSALI JSME: Investice do reklamy v roce 2015 a výhled na další období
Ceníková hodnota televizních spotů odvysílaných v listopadu atakovala hranici 6 mld. Kč
Ze zadavatelů využila v loňském roce reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě Alza.cz a její cena činila přibližně 1,4 mld. Kč, což oproti roku 2016 představuje 16% nárůst. Na druhém místě skončila společnost Ferrero Česká, která umístila reklamu za asi 1,293 mld. Kč, což představuje růst o plných 66 %. Meziročně naopak poklesl, o 9 %, Procter & Gamble, který využil reklamní prostor v hodnotě asi 1,2 mld. Kč.
Pořadí podle mediatypů vidíte v následující tabulce: