Hlavní navigace

Provozovatel Skylinku bilancoval, zároveň se poohlíží po expanzi do Maďarska

21. 10. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Operátor se chce i přes některé nedávné problémy soustředit na nabídku HD kanálů a minimalizovat počet programů dostupných paralelně i v SD

Za poslední rok rostl zájem o placené balíčky

Satelitní služba Skylink, respektive její provozovatel, lucemburská M7 Group, má za sebou další setkání, na něž zve především své obchodní partnery a naopak se vyhýbá účasti novinářů. Krok je to pochopitelný. Jsou zde prezentovány výsledky působení tohoto operátora za poslední období a interní záležitosti, které není třeba komunikovat do širšího povědomí. Jaromír Glisník, člen představenstva M7 Group, přesto souhlasil, že některá čísla je možné zveřejnit i na našem webu. Skylink se pochlubil především plusy. Za posledních 12 měsíců například získal 102 tisíc nových karet, přičemž více než 50 % jich bylo registrováno přes prodejce.

Glisník nedávno pro server DigiZone.cz uvedl, že platforma má již delší dobu okolo 2,1 milionu karet, což je dáno tím, že nové karty se sice registrují, ale zároveň odpadají klienti, kteří se rozhodli dále již neplatit Servisní poplatek. Skylinku však narostla o 16 500 předplatitelů zákaznická základna placených balíčků, zejména pak Flexi a Kombi 7, což v dnešní době, kdy naopak lidé od pay TV obecně utíkají, lze považovat za úspěch. Co se týká předplatného HD programů, zde satelitní služba narostla o necelých 10 tisíc klientů. Jde konkrétně o ty, kteří si nepředplácejí nabídku Flexi 7 a prémiové služby.

Satelitní služba Skylink za poslední rok v číslech
Autor: prezentace M7 Group

Satelitní služba Skylink za poslední rok v číslech

Zákazníci neměnili karty tak rychle, jak Skylink chtěl

Skylinku nevyšel tak úplně plán s rychlou výměnou karet, jak očekával. Na konci loňského roku zbývalo vyměnit ještě přibližně 450 tisíc karet, které používaly kódovací systém CryptoWorks, jehož podporu ukončila společnost Irdeto právě se závěrem roku 2012. Původně se předpokládalo, že tento krok se podaří do konce letošní roku. Do konce května 2013 však bylo registrováno pouze necelých 100 tisíc karet. M7 přiznala, že samovolná výměna karet neprobíhala dostatečně rychle i přes řadu akčních nabídek. Přistoupilo se proto po předchozím upozornění k zaslání karet Výměna na dobírku.

Graf zobrazující průběh výměny karet od ledna do května letošního roku
Autor: prezentace M7 Group

Graf zobrazující průběh výměny karet od ledna do května letošního roku

Díky tomuto kroku se pak od června do září podařilo zaregistrovat 43 tisíc karet a nebyl narušen proces samovolné výměny. Od září navíc Skylink přišel s možností aktivovat zvýhodněnou nabídku Mini přímo u prodejců jako alternativu k Servisnímu poplatku. Zákazník by zaplatil místo 1969 korun pouze 998 Kč. V současné době zbývá po všech těchto krocích vyměnit zhruba ještě 150 tisíc karet. Skylink chce kromě výše zmíněné akce lákat zákazníky také balíčkem Mini na 2 měsíce zdarma. K postupnému vypínání kódovacích systémů CryptoWorks u služeb Skylink a CS Link by mělo dojít na začátku příštího roku.

Graf ukazuje průběh výměny karet od ledna do září. Zlom nastal v červenci, kdy došlo v tomto procesu k zásahu ze strany M7 Group.
Autor: prezentace M7 Group

Graf ukazuje průběh výměny karet od ledna do září. Zlom nastal v červenci, kdy došlo v tomto procesu k zásahu ze strany M7 Group.

Nadále podporovat programy v HD kvalitě

Přesto, že Skylinku udělal v uplynulých měsících čáru přes rozpočet krach bulharského satelitního operátora Satellite BG, cíl pro další období je jasný – nadále podporovat programy ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV). Atraktivní a cenově dostupná nabídka HD programů a případná možnost získání těchto stanic na zkoušku jsou tím, co by mělo klienty na nabídku služby přilákat. Skylink chce taktéž podporovat výměnu MPEG-2 přijímačů a přicházet s výhodnými podmínkami pro pořízení boxu s MPEG-4. Cílem je taktéž maximalizovat omezení paralelní distribuce HD programů – History SD vs. HD, HBO SD vs. HD apod.

Priority satelitní služby Skylink pro další období
Autor: prezentace M7 Group

Priority satelitní služby Skylink pro další období

Skylinku se v uplynulých měsících s různými promo akcemi dařilo. Například volba zlevněného balíčku Mini místo platby Servisního poplatku přinesla operátorovi 15 % zákazníků, kteří si vybrali tuto možnost. Velký ohlas pak měla šance otestovat balíček Kombi na 7 dní. Tuto možnost si nenechalo ujít 170 tisíc klientů. 14 % zákazníků se základním balíčkem si vyzkoušelo balíček Mixbox na 30 dní zdarma s programy společnosti SPI International. Kolik klientů si ho pak ale nakonec reálně předplatilo, na to už operátor ve své prezentaci neodpověděl.

Tabulka, která zobrazuje, jak reagovali zákazníci na jednotlivé akce Skylinku
Autor: prezentace M7 Group

Tabulka, která zobrazuje, jak reagovali zákazníci na jednotlivé akce Skylinku

Jeden sdílecí server = škoda 30 tisíc €/měsíc

Jednou ze zajímavých statistik, kterou Skylink na posledním setkání s obchodními partnery zveřejnil, je ta týkající se pirátství satelitní televize. Provozovatel služby spočítal, že měsíčně přichází tímto „podnikáním“ o zhruba 30 tisíc €, tedy v přepočtu přibližně 774 tisíc korun, na jednom serveru, který umožňuje obhospodařit 250 „zákazníků“. K tomuto číslu došla M7 Group poměrně jednoduše, a to tak, když sečetla měsíční předplatné ve všech zemích, kde působí, což dalo 120 euro, a tuto částku pak vynásobila 250. Kolik takových serverů ale v reálu existuje, je v podstatě nemožné zjistit. Částka tedy bude mnohonásobně vyšší. S pirátstvím satelitní televize bojují téměř všechny služby, které na orbitě „vidíme“.

BRAND24

Pirátství je velkým problémem nejen satelitních služeb v Evropě. Takhle ho vidí v číslech provozovatel Skylinku, lucemburská M7 Group.
Autor: prezentace M7 Group

Pirátství je velkým problémem nejen satelitních služeb v Evropě. Takhle ho vidí v číslech provozovatel Skylinku, lucemburská M7 Group.

Expanduje M7 Group do Maďarska?

Velice aktuální záležitostí, která se přetřásá v těchto dnech především na webech zabývajících se satelitní televizí, je možná expanze lucemburské skupiny M7 do Maďarska. Společnost už několik týdnů testuje maďarské programy na satelitní pozici 23,5 stupně východně. Skylink zároveň nechával dlouhodobě u některých programů zapojenou také maďarskou jazykovou stopu. Dá se tedy říci, že firma si nechávala pomyslné dveře otevřené. Podle serveru SatelitnáTV.sk, který o této skutečnosti informoval jako první, je nejžhavějším kandidátem pro expanzi právě Maďarsko.

Člen představenstva M7 Group Jaromír Glisník pochopitelně nemůže tuto skutečnost prozatím komentovat, což následně i slovenskému satelitnímu webu potvrdil. Leccos však naznačil jeho dodatek. M7 Group má zájem o regionální expanzi a Maďarsko je jedna z aktuálních variant, uvedl Glisník. V současné době působí „Em sedmička“ kromě České republikySlovenska také v Rakousku a zemích Beneluxu. Jen pro zajímavost, podle posledních zveřejněných výsledků měla satelitní televize UPC Direct v Maďarsku 254 tisíc klientů, zatímco v České republice má UPC DTH pod značkou freeSAT něco málo přes 100 tisíc klientů a na Slovensku 58 tisíc zákazníků. Vidina maďarského trhu je rozhodně lákavá.


Foto pro DigiZone.cz: Ivana Dvorská

Jaromír Glisník se po prodeji Skylinku do rukou Lucemburčanů ukázal jako zkušený manažer a česko-slovenskou veřejností je nadále chápan jako šéf tohoto operátora.

Expanduje podle vašeho názoru skupina M7 do Maďarska?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).