Hlavní navigace

Názory k článku Prohlédněte si nové zpravodajské studio televize Prima

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 8. 2017 12:25

    bukvinka

    Prima neustále mění grafiku, znělku, název zpráv, to moc věrohodně nepůsobí. Začínalo se s modro-žlutým Zpravodajským deníkem (to bylo skvělé), poté s oranžovo-zeleným Zpravodajským deníkem (otřesná barevná kombinace), poté se Zpravodajským deníkem z virtuálního studia (klasická česká fušéřina, takových 15 let pozadu od tehdejších trendů), poté červené 1. zprávy (alespoň dobrá grafika), pak Zunovy modré zprávy (hrozná znělka a grafika), poté tyrkysové Zprávy FTV Prima (kvalitní grafika od Slováků, nevím, proč to u nich vždycky jde, pochybuji, že by měli v genech větší estetické cítění) a nyní fádní Zprávy s další změnou znělky, grafiky. Špatně. Nicméně studio chválím, z toho mála prostoru na Palmovce se více asi vykřesat nedá. Grafika a hudba znělky jako taková je fádní a je vidět, že na tom pracovali Češi. Nemastné, neslané. Ne, my neumíme udělat nic sexy.

    Proč se Prima nedrží jednoho konceptu a pouze ho neobměňuje? I v tom je síla jinak amatérských TN na Nově, kde například reportéři čtou v živém vstupu odpovědi na otázky z mobilu. WTF? Avšak znělka, název a koncept se u nich od roku 1994 nemění. Hlavní je obsah a jistota. Inovace podle trendů rozhodně musí být, ale koncept, včetně názvu (nechápu, proč se na Primě nedrží skvělého původního názvu Zpravodajský deník) se nemůže každé tři roky překopávat. A když už, tak pořádně. Na Primě to je ale opět nedotažené. Kurzíva je out, prohlubeň v lince pod V v názvu Zprávy nedává smysl, čistá linka by byla mnohem efektnější, jednou v oranžovém okénku nalevo máte název kraje, ze kterého je reportáž, posléze pouze Zprávy (tak tam dávejte kraje, města, státy, nebo tam nechte pořád Zprávy, co to je tohle?), jednou bleskovou zprávu ze zahraničí čte moderátor, za 10 minut to je krátký předem namluvený šot atd. Chápu, že to chtějí mít pestré a asi zábavné, ale je to mišmaš bez konceptu. Chválím ale font a jeho velikost u jmen v titulcích.

    Bez konceptu jsou zprávy na Primě celkově. Krimi zbytečné, může být v hlavních zprávách, Divácké zprávy teď s otřesným názvem Divošky jsou naprosto zbytečné, odlehčení v podobě Top Staru je OK, ale chybí Sport a Počasí. Prostě proč bych se díval na zpravodajství, kde nebudu mít komplexní informace? Dále, zprávy na našich komerčních televizích jsou více než informační publicistické a řeší spíše kdoví jaké rady, slevy, regionální zbytečnosti pro nižší třídu atd. Nadále pokračuje úchylný trend v dramatické hudbě přidávané do reportáží. A nemluvím ani o moderátorech typu Šebrle, Hauptfógl a ta Gábina. Já chci zprávy od odborníků, nebo aspoň někoho, kdo umí číst a má správnou dikci. Nepotřebuju tam bývalého desetibojaře. Proč? Smysl by to dávalo u sportu. Kvalitní moderátoři typu Kašparovská pak vedle těch missek a kdo ví koho působí divně. Kde jsou časy Kociánové, Duchkové, Chuma, Witowské, kdy Prima chtěla mít zpravodajství na úrovni? No víme kde je problém, paní Obzinová. O podlézání méně inteligentní a ustrašené polovině obyvatelstva, kdy je zpravodajství Primy kvůli sledovanosti silně protiimigrantské bez argumentů, nemluvě.

    Prima změnila celkově i grafický vizuál televize. Chválím hudbu i grafiku, tam je to celkem efektní a progresivnější, oproti té oranžovo-tyrkysové hrůze z jara s otřesným fontem a dětinskou hudbou. Prima byla vždy mistr na šílené barevné kombinace, kvalitní byla pouze modro-žlutá v začátcích a poté od roku 2008, kdy jim barvy s konceptem grafiky dosadilo rovnou francouzské studio Dream-On. Nicméně i v aktuální nové grafice lze sledovat podivnosti. Každý promo spot končí přehledem s názvem pořadu, časem vysílání, dnem... Jednou je ale název pořadu/filmu napsán nově používaným fontem (Prostřeno, Top Star magazín), u dalších spotů zase s logem pořadu (Partička, Ohnivý kuře). Co to je? Tohle si nemůže celoplošná televize dovolit, tyhle hala bala nápady, to musí být sjednocené ježiškote! Reklamní znělky poté jednou ukazují tvář Primy, jednou přes celou obrazovku promo ukázku pořadu s názvem, posléze ukázku pořadu na pár vteřin, kterou následně nechají v malém okénku uprostřed a kolem dají oranžovou barvu jako podklad s názvem, pak zas je spot jen s nějakou podkresovou grafikou. Nedotažené, nepřehledné, bez konceptu. Sjednotit! A při přehledu tří večerních pořadů všech stanic Primy se nadále pokračuje v prapodivném trendu, kdy se dozvíme tři večerní pořady u Primy, Coolu, Love a Maxu a u Zoomu nadále pouze dva. Proč, proč, proč?

    Snaha je, ale opět je to silně nedotažené. Prima by se měla prezentovat jako progresivní televize s trendy grafikou a konceptem dotaženým do posledního detailu. Změny jsou k lepšímu, ale pořád je to česky odfláklé. Takže 55%.

  • 29. 8. 2017 12:17

    bez přezdívky

    lepsi nez to predchozi, ale nijak to nenadchne.
    nove znelky zprav jsou otresne jak hudebne, tak graficky a rovnaji se spise nejake regionalni televizi.

  • 29. 8. 2017 19:38

    Janek

    Na zprávy se dívám nepravidelně, ale koncept a celkový dojem mi přijde stejný jako dřív, kdyby se tady o tom nepsalo, tak bych si možná ani nevšiml, že je něco jinak. Prostě žádná výrazná změna, po které bych řekl wau, to je super. Ty zmíněné super obrazovky co jsou za moderátorama jsou taky k ničemu, když kamera zaostří na moderátora, tak pozadí, kde běží nějaké video je rozmazané... O kvalitě moderátorů bych souhlasil, co psal někdo výše. Ikdyž Novu moc nemusím, tak musím uznat, že tam jsou na tom mnohem lépe a dizajnově se mi TN líbí více.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).