Souhlasím, že vkládaný text je opruz. Navíc přiblblé obrazové upoutávky na Souboj seriálů, které neustále dokola vyplňují prostor mezi pořady mě už nutí okamžitě přepnout jinam. Jako momentální účastník "Deníčkového průzkumu" jsem ČT už upozorňoval, že všeho moc škodí.
Možná by mohli nasadit Přestávku s koťaty - starší jistě pamatují) :-)))
Pan generální má nepochybně pravdu. Marketingovou komunikaci je opravdu nutné zlepšit. Jsem ochoten podělit se o několik postřehů.
Když už jste začali s animovaným logem. Proč se proboha omezujete jen na nízev pořadu? Souboj talentů, s krátkým probliknutím něčeho, co jsem ještě nedokázal rozluštit. Přimlouval bych se za kontinuální proud ucelených informací - které seriály to budou, kdo je režíroval, kdo v nich hraje ... K tomu je animované logo jako stvořené. Noviny nekupuju, internet nemám a tlačítko EPG jsem na ovladači dosud nenašel.
Vždycky mě potěší, když místo začátku pořadu mohu shlédnout již několikrát viděnou upoutávku na jiný pořad, Ten se zpravidla žánrově zcela odlišuje od pořadu na který jsem se těšil. Rozšiřuji si tak obzory, ale sebekritcky přiznávám, že často docházím k jasnému závěru. Ten avizovaný pořad si nechám ujít. Navíc moje nadšení postupně ochabuje, někdy se změní v chuť přepnout jinam. A často i přepnu. Opravdu mě nezajímá ani to, co si mohu koupit z vydavatelství ČT. Je to neuvěřitelné, ale zajímá mě pořad, kvůli kterému jsem si ČT pustil!
ČT se nepochybně může inspirovat u komerčních talevizí, pokud je tak důležité, aby byla komerčně úspěšná.
Např. Prima Cool a její roztomilé animace. Proč je nemít i na ČT? Jen bych se přimlouval za jejich posun posun více od okraje obrazu. Já totiž u vyslání ve formátu 4:3 mám nastavený ořez obrazu a přicházím tak o nemalou část informace. V ideálním případě bych animaci posunul rovnou do středu. Abych ji nepřehlédl. Nebo může v malém okně běžet následující pořad - pochopitelně se zvukem, abych se mohl rozhodnout, zda mě avizovaný pořad zajímá.
Rovněž textové informace (jak jinak opět v obraze) o následujícím pořadu je nutné zdokonalit. Proč nepřidat informaci o čase, kdy následující pořad opravdu začne? To by byla služba divákovi.
Zkrátka čím víc informací v obraze tím lépe. Český divák je inteligentní a dokáže se soustředit nejenom na pořad, který právě sleduje, ale dokáže úspěšně ignorovat i informace, které ho v danou nezajímají, nebo dokonce obtěžují. Diváka je třeba neustále vychovávat.
Jestli za zlepšení marketingové komunikace považují také vkládání upoutávek na pořady vedle loga, tak ať s tím jsou někam. Včera během hodinového pořadu tahle "upoutávka" běžela asi třikrát a působila naprosto rušivě - zasahovala na výšku polovinu obrazu, na šířku asi třetinu. Fascinuje mě, jak jakákoliv blbost má schopnost se šířit. Nejdříve se zbláznila Prima, pak Nova a nyní musí i ČT dohnat ostatní.
Naprosto s vámi souhlasím, je to hrozný. Bohužel, taková je doba, s tím asi těžko něco uděláme.
Někdo jiný by vám vysvětlil, že to tak dělají všude, že je to moderní a tudíž to taky musíme mít :-)
Další co mě na ČT vadí stále více je mediální masáž kolem souboje seriálů. ČT1 sleduji celkem dost a oni mezi kačdým pořadem vysílají pořád dokola pár upoutávek na tento formát. Souboj seriálů ještě ani nezačal a už mě tím dost otrávili a znechutili, protože ty spoty jsou extrémně tupé.
Jinak z Dvořáka se stává pořádný alibista. Dětskou ČT3 hodil pod stůl hned po zvolení, do funkcí dosadil kamarádíčky z Novy a ty co mu v ČT lezli víte kam, do toho blábolí že ČT s rozpočtem několik miliard nemá co vysílat. Teď ještě čekám výmluvu proč nebude ohlašovaná spolupráce s potížistou Feničem. Mimochodem i ti Pokondři prasí úterky vesele dál ;-)
To už s tím začala i ČT? Já jsem viděl tento týden vloženýho nějakýho labradora k filmu Marley, kterýho tam vkládá Prima, ale ne vedle loga, ale do pravýho dolního rohu ... mělo by se to zakázat ...
Asi za ty Pokondry nemají náhradu (?) nebo je smlouva na více dílů (?) nebo do konce roku (?). Ta smazaná aktualita tady na DZ avizovala, že to stáhnou po 6. díle (jak se to obvykle dělá), ale normálně to vysílají dále.
Škoda, že příjmy z koncesionářských poplatků jsou několik miliard ročně... po odečtení všech nákladů musí zůstat slušná suma na nákup a výrobu programů...