Hlavní navigace

Pařízek by přechodovou síť v DVB-T2 rád spustil do prázdnin, Česká televize na podzim

25. 5. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ani včerejší schválení vládního návrhu tzv. diginovely, kterou posvětili poslanci, by nemuselo výstavbu přechodových sítí výrazněji urychlit.

V úvodním bloku letošního ročníku konference Digimedia, který se primárně věnoval problematice přechodu na nový zemský formát televizního vysílání DVB-T2, nemohla nezaznít otázka, kdy bude společnost Digital Broadcasting následovat konkurenční České Radiokomunikace a spustí vlastní přechodové DVB-T2 sítě. Radim Pařízek, majitel společnosti Digital Broadcasting, v odpovědi přiznal, že spuštění první přechodové sítě původně plánoval na začátek letošního roku.

PSALI JSME: Radim Pařízek – V lednu začneme stavět třetí přechodovou síť

Rozvojové plány společnosti Digital Broadcasting dosud oddalovala legislativní nejistota. Absence potřebných zákonů nás donutila být obezřetnější. Ale po včerejším posunu při schvalování telekomunikačního zákona už začínám věřit, že první lokality naší DVB-T2 přechodové sítě, která bude mít označení 13, stihneme spustit ještě do prázdnin. Aktuálně čekáme na některé technologické dodávky, které se lehce zpozdily, uvedl Pařízek.

Radim Pařízek
Autor: Karel Choc

Radim Pařízek

Na doplňující dotaz Pařízek upřesnil, že jeho společnost už má připraveny vysílací technologie pro oblast Prahy a Ostravy. Věřím, že zbytek sítě jsme schopni postavit velice rychle, jak už jsme konec konců jednou dokázali. Celou síť chceme dokončit v průběhu druhého kvartálu příštího roku, upřesnil Pařízek.

Multiplex ČT nejspíš během letošního podzimu

Další přechodovou sítí, na kterou diváci netrpělivě čekají, je veřejnoprávní multiplex (s největší pravděpodobností ho budou stejně jako dosud po technické stránce zajišťovat České Radiokomunikace). Podle vyjádření generálního ředitele České televize Petra Dvořáka záleží termín jeho spuštění na dohodě se státními orgány a samozřejmě i na uzavření finální smlouvy s operátorem. Konkrétní termín zahájení vysílání zatím nejsem schopen říct a mohu pouze s lítostí konstatovat, že díky donedávna panující legislativní nejistotě jsme vlastně ani příliš nespěchali, posteskl si Dvořák. 

Petr Dvořák

Jako možný termín spuštění sítě České televize odhaduje Dvořák letošní podzim. Její obsah by mohl být jedním z hlavních lákadel pro diváky, protože veřejnoprávní multiplex nabídne všechny programy České televize ve vysokém rozlišení HD. V odpovědi na dotaz serveru DigiZone Dvořák uznal, že by Česká televize ráda spustila i regionalizovatelnou DVB-T2 síť. Aktuálně řešíme určitý plán, jakým způsobem takovou síť spustit, ale další podrobnosti zatím bohužel uvést nemohu, dodal Dvořák.

ČRA chtějí přechodovou DVB-T2 síť dokončit na jaře

Diskuse se nemohla vyhnout ani generálnímu řediteli Českých Radiokomunikací Martinu Gebauerovi, který si ve své krátké reakci také postěžoval na legislativní průtahy a s nimi související zpoždění výstavby přechodové DVB-T2 sítě Českých Radiokomunikací. Ta zahájila vysílání letos v březnu a dá se zachytit v Praze, Středních Čechách, Brně a Ostravě.¨

BRAND24


Autor: Karel Choc

Martin Geabuer

V současnosti probíhá výstavba naší přechodové DVB-T2 sítě, v jejímž rámci plánujeme pokrýt celou republiku, a rádi bychom ji dokončili do konce prvního kvartálu příštího roku, plánuje Gebauer. Ale měsíc nebo dva už z našeho pohledu nehraje až takovou roli, dodal Gebauer. Ten také v odpovědi na dotaz serveru DigiZone potvrdil, že vysílání v úspornějším kodeku HEVC by mohlo ve finále vyjít pro vysílatele levněji, ale vše bude samozřejmě ještě záležet na dalších kalkulacích.

Další podstatnou otázkou je účast programů TV Nova v přechodové DVB-T2 síti Českých Radiokomunikací, ve které absentují už od jejího březnového spuštění. Na vstup do DVB-T2 zatím nejsme připraveni a stále ho zvažujeme, nabídl stručné vyjádření přítomný obchodní ředitel skupiny Nova Jan Vlček.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).