Hlavní navigace

Oproti minulému týdnu i minulému roku se nejhůře vedlo hlavní Nově

28. 11. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Nova také jako jediná vykázala pokles u obou sledovaných cílových skupin.

Mezitýdenní vývoj (vs. 46. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému týdnu se nejhůře vedlo hlavnímu kanálu TV Nova, který si pohoršil o 1,05 procenta obecné cílové skupiny. Další poklesy nejsou už tak významné, Nova Cinema si pohoršila o 0,26 procenta a podíl hudební Stanice O poklesl o 0,16 procenta. Ani růstové trendy nejsou nijak zásadní, nejlépe se vedlo ČT sport, jejíž podíl stoupl o 0,69 procenta. Dařilo se i ČT2, která si polepšila o 0,43 procenta. Třetí největší nárůst vykázala hlavní Prima, která svůj podíl navýšila o 0,33 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Americké volby a konec FED Cupu znamenaly pokles pro ČT24 a ČT sport

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, jejíž podíl oproti minulému týdnu stoupl o 0,85 procenta na celkových 27,61 procenta. Dařilo se i kanálům TV Barrandov, které svůj podíl navýšily o 0,33 procenta a skončily na 8,59 procenta. Pozitivní trend vykázala i Prima, jejíž kanály stouply o 0,29 procenta na finálních 22,89 procenta. Jediný záporný trend tak postihl programy TV Nova, jejichž podíl oproti minulému týdnu klesl o 1,38 procenta na konečných 29,66 procenta.

TOP 10 všechny stanice (47. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u své primární obchodní skupiny se nejvýraznějšího poklesu dočkala TV Nova, jejíž podíl se oproti minulému týdnu snížil o 1,68 procenta. Druhý nejvýraznější úbytek vykázala ČT1, která oproti minulému týdnu přišla o 0,78 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak nejvýraznějšího nárůstu se dočkala ČT sport, která si polepšila o 0,72 procenta. Dařilo se i stanicím zastupovaných společností Atmedia, jejichž podíl stoupl o 0,48 procenta. Třetí největší nárůst vykázala Prima Max, jejíž sledovanost u mladších diváků narostla o 0,37 procenta.

MINULÝ ROK: Nova skokanem minulého týdne, Prima jako skupina díky Maxu u mladých nad ČT

Ve srovnání televizních skupin si nejlépe vedly programy Primy, jejichž podíl stoupl o 1,15 procenta na konečných 23,8 procenta. Mírně posílila i TV Barrandov, sledovanost jejích programů se zvýšila o 0,17 procenta na finálních 5,68 procenta. Česká televize zůstala víceméně na svém, když svůj podíl navýšila o 0,01 procenta a celkem tak činil 22,38 procenta. Podíl kanálů TV Nova u diváků ve věku od 15 do 54 let se pak snížil o 1,6 procenta na celkových 35,34 procenta.

Kanály – průměrné podíly (47. týden 2016)
Graf podílu kanálů (47. týden 2016)
Graf podílu skupin (47. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 48. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Tři největší záporné trendy v meziročním srovnání přesáhly jedno procento, nejhůře se vedlo kanálům z rubriky Ostatní, jejichž podíl se snížil o 1,63 procenta. Podíl hlavní Novy pak poklesl o 1,22 % a hlavní kanál Primy meziročně přišel o 1,1 procenta obecné cílové skupiny. Naopak své roční výročí oslavila Prima Max nárůstem o 0,96 procenta. Dařilo se i TV Barrandov, jejíž podíl se navýšil o 0,89 procenta. Kino Barrandov si pak meziročně polepšilo o 0,67 procenta.

Z pohledu televizních skupin se nejhůře vedlo Nově, jejíž podíl v meziročním srovnání klesl o 1,26 procenta. Nedařilo se ani České televizi, jejíž podíl se meziročně snížil o 0,58 procenta. V opačném gardu se nejlépe vedlo kanálům TV Barrandov, jejichž podíl narostl o 2,29 procenta. Mírného nárůstu se dočkala Prima, která si polepšila o 0,65 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Zajímavý obrázek nabízí i mladší cílová skupina, kde největší porážku opět utržila hlavní Nova, která meziročně přišla o podíl ve výši 2,07 procenta. O něco méně si pohoršily kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž podíl se snížil o 2,01 procenta. Hlavní Prima pak přišla o podíl ve výši 1,54 procenta. Z opačného pohledu se nejlépe dařilo Primě Max, která rok od spuštění svůj podíl navýšila o 1,03 procenta. Druhého největšího nárůstu se dočkala ČT1, jejíž podíl narostl o 0,88 procenta. Třetí nejvyšší nárůst vykázala Nova Cinema, jejíž podíl se meziročně zvýšil o 0,67 procenta.

Skupina Nova přišla v meziročním srovnání o podíl u své primární obchodní skupiny ve výši 1,32 procenta. Ostatní televizní skupiny pak vykázaly nárůst, ten nejvyšší vykázaly programy TV Barrandov, jejichž podíl narostl o 1,19 procenta. Programy Primy si polepšily o 0,73 procenta a podíl České televize se meziročně zvedl o 0,69 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).