Hlavní navigace

Oproti loňskému červnu si sledovaná média polepšila o více než půl miliardy korun

27. 7. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Za prvních šest měsíců letošního roku proteklo monitorovanými médii skoro 42 miliard korun.

Během prvního pololetí letošního roku si sledovaná média přišla celkem na 41,546 miliardy korun, což je o necelé čtyři miliardy více než za stejné období loňského roku. Tradičně nejsilnějším mediatypem zůstává televize, ve které nakoupili zadavatelé reklamní spoty v ceníkové hodnotě necelých 23 miliard korun. Tato částka znamená meziroční nárůst takřka o patnáct procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až červen 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Druhý největší meziroční nárůst vykázala internetová displejová reklama, jejíž objem stoupl o necelých čtrnáct procent. Z hlediska absolutních investic se ale online reklama nachází s celkovými příjmy 3,5 miliardy až na třetím místě za druhou tiskovou reklamou. Ta si meziročně polepšila ani ne o čtyři procenta a za první půlrok spolkla 9,2 miliardy korun.

KVĚTNOVÁ ANALÝZA: Inzertně plodný květen přinesl posílení u všech sledovaných mediatypů

Poslední dvě místa patří tradičně rozhlasové a outdoorové reklamě. V rádiích nakoupili letos zadavatelé reklamní časy v ceníkové hodnotě 3,6 miliardy korun, což znamená meziroční navýšení skoro o sedm procent. Dařilo se i billboardovým nosičům, které prodaly reklamu v hodnotě 2,5 miliardy korun, tedy o více než tři procenta více než za první půlrok loňského roku.

V červnu se dařilo outdoorové reklamě

Během letošního června si sledovaná média přišla celkem na 7,4 miliardy korun, což je o více než půl miliardy více než v loňském roce. Nejsilnějším mediatypem zůstává i nadále televize, u které si zadavatelé objednali reklamní spoty v hodnotě 3,8 miliardy korun. Meziročně tak objem prostředků investovaných do televizní reklamy stoupl o necelých deset procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnot reklamního prostoru
v červnu 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Druhé místo patří inzerátům v tištěných médiích, které dokázaly umístit reklamu v deklarované hodnotě 1,8 miliardy korun. Meziročně tak mediatyp tisk narostl takřka o pět procent. Třetí internet dokázal v červnu zobchodovat displejovou reklamu za 618 milionů korun, tedy o více než pět procent více než loni v červnu.

BRAND24

KVĚTEN NA INTERNETU: Displejová reklama v květnu stagnovala, monitorované příjmy z videoreklamy klesly o tři miliony

Meziroční nárůst hlásí i rozhlasová reklama, která dokázala prodat reklamní čas v hodnotě 687 milionů korun, což znamená navýšení o více než čtyři procenta. Třetí největší pozitivní trend pak vykázala poslední oblast outdoorové reklamy, jejíž výsledek 477 milionů korun znamená nárůst přesně o sedm procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).