Hlavní navigace

Oproti lednu stoupá podíl programů Primy, naopak nedaří se hlavní Nově

16. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ MĚSÍCE – Daří se i kanálům Nova Action a Nova 2, stoupá i podíl stanic zastupovaných společností Atmedia.

Meziměsíční vývoj (vs. leden 2017)

Cílová skupina 15+

Oproti lednu se během února nejlépe dařilo hlavní Primě, která svůj podíl navýšila o 1,47 procent. Polepšil si i hlavní kanál TV Barrandov, jehož podíl narostl o 0,49 procent. Třetí největší nárůst vykázala sportovní stanice ČT Sport, která si polepšila o 0,35 procent. V opačném gardu se nejhůře vedlo ČT1, která přišla o 1,25 procent podílu. Nedařilo se ani kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, když ztratily 1,13 procent obecné divácké skupiny. Třetí nejvýraznější pokles vykázala Nova Cinema, jejíž podíl poklesl o 0,61 procent.

MINULÝ MĚSÍC: V lednu klesaly podíly jen České televizi, Barrandov se vrátil nad osm procent

Prima svůj přírůstek zužitkovala i jako televizní skupiny, když celkem oslovila 22,01 procent obecné divácké skupiny, tedy o 1,73 procent více než během února. Polepšily si i kanály TV Barrandov, když vykázaly nárůst o 0,39 procent na konečných 8,44 procent. Mírné oslabení hlásí skupina Nova, která přišla o podíl 0,1 procenta s celkovým podílem 29,1 procent. Největší ztrátu tak hlásí programy Česká televize, jejichž celkový podíl 30,39 procent znamená oproti únoru pokles o 0,85 procent.

Top 10 všechny stanice (únor 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků si nejlépe vedla hlavní Prima, která si meziměsíčně polepšila o 1,39 procent. Další nárůsty vykázala Nova Action a Nova 2, konkrétně o 0,5, resp. 0,53 procent. Největší pokles potkal kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž podíl se oproti lednu snížil o 1,33 procent. ČT1 si pak meziměsíčně pohoršila o 1,05 procent. Poklesl i podíl Nova Cinema, která v únoru oslovila o 0,89 procent mladší cílové skupiny méně než v lednu.

MINULÝ ROK: V únoru si nejlépe vedla Nova, meziměsíčně ztrácela podíl ČT 1

Také z pohledu televizních skupin zvítězila Prima, když oslovila 22,77 procent mladší cílovky, což je o 1,9 procent více než v lednu. Mírného navýšení se dočkaly i kanály TV Barrandov, jejichž podíl 5,35 procent znamená zlepšení o 0,13 procent. V opačném gardu dopadly nejhůře stanice České televize, které si celkem naladilo 25,83 procent mladších diváků, tedy o 0,37 procent méně než minulý měsíc. O 0,22 procent poklesl i podíl skupiny Nova, která u své primární obchodní skupiny skončila s podílem 35,09 procent.

Kanály – průměrné podíly (únor 2017)
Graf podílu kanálů (únor 2017)
Graf podílu skupin (únor 2017)

Meziroční vývoj (vs. únor 2016)

Cílová skupina 15+

Také ve srovnání s loňským únorem se nejhůře vedlo kanálům z rubriky Ostatní, které přišly o 2,18 procent podílu. Druhý největší pokles vykázala hlavní Prima, které ubylo 0,86 procent. Třetí příčka pak patří ČT1, jejíž podíl se meziročně snížil o 0,74 procent. Naopak se dařilo Nova Action, která si polepšila o 0,99, ale i stanicím zastupovaných společností Atmedia, jejichž podíl stoupl o 0,92 procent. Třetí nejvýraznější nárůst hlásí Barrandov Plus, který si polepšil o 0,5 procenta.

Barrandovu se dařilo i jako televizní skupině, když svůj podíl meziročně navýšila o 1,32 procent. Polepšila si i Nova, která zvýšila podíl svých kanálů o 0,42 procent. Lehkého navýšení o 0,11 procent se dočkala i Česká televize. Jediný pokles podílu tak postihl programy Primy, který si oproti loňskému únoru pohoršila o 0,44 procent.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky se největší ztráty dočkaly opět kanály z rubriky Ostatní, které přišly o 2,82 procent. Výraznou ztrátu své primární obchodní skupiny ale bude muset polknout i hlavní Nova, jejíž podíl se meziročně snížil o 1,46 procent. Třetí největší pokles postihl Primu Love, když ztratila 0,68 procent mladší cílové skupiny. Dařilo se naopak stanicím zastupovaných společností Atmedia, které si polepšily o 0,95 procent. Podobného nárůstu se dočkala i Nova Action a Nova 2, když oba tyto kanály zvýšily svůj podíl o 0,93 procent.

Mezi televizními skupinami ztratily pouze programy Primy, jejichž podíl u mladší cílové skupiny se meziročně snížil o 0,27 procent. Naopak nejlépe si vedla Česká televize, když svůj podíl navýšila o 1,68 procent. Polepšila si i Nova, podíl skupiny Nova se zvýšil o 0,4 procenta. Podíl kanálů TV Barrandov se pak meziročně zvedl o 0,35 procent.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).