To je na jedné straně velmi komický a na druhé velmi hysterický blábol, co vyšel z Media Masteru. :-D:-D Taková starostlivost o blaho českého spotřebitele.:-)))
Je to tak a já jim to ani za zlé nemám. Jen je to tak okaté a hloupě podané, že je to prostě velmi směšné.
I s druhou části vašeho komentáře naprosto souhlasím.
+1
Na druhou stranu je těžké mít jim tyhle mediálně-manipulativní snahy za zlé. Jde prostě o jejich obchodní zájmy, stejně jako když Železný kdysi během svých nedělněpoledních "novoslužeb" hrozil, že digitalizace je proti zájmu diváků a analog pro ně bude navždycky to nejlepší. Pokud by Parlament zatrhl reklamu na ČT úplně (což by podle mě s ukončením analogu měl, a to včetně všech teleshopingů a sponzoringů, snad jen s výjimkou mezinárodně převzatých závazků, např. sportovních přenosů, kde by to mohl být technický problém), tahle jednoúčelová firmička by šla nejspíš ke dnu.
On vás ten prima smích brzy přejde, protože Nova s Primou když sepisovaly tyto pozměňovací návrhy k zákonu o reklamě v ČT opomenuly jeden drobný detail. ČT sice přijde o peníze z teleshoppingu na ČT1, ale pořád bude moci využívat sponzoring a product placement který poteče přes Media Master. A sám jste viděl jak ČT dokázala schovat reklamu do teleshopingového výhodného nákupu, nebo přerušit 3+1 reklamou. Takže se nobojte že nejsou připraveny finty jak Nově s Primou osladit tohle pyrhovo vítězství :-D
Ano, je jasné, že spozoring i PP je snadno zneužitelný, a to zdaleka nejen na ČT. Každý zadavatel reklamy je zároveň sponzor vysílání, takže vysílat komerční vstupy označované jako sponzoring mimo reklamní blok (mimo oddělovací znělky) je jasný a účelový podvod. Obávám se, že se to dějě s vědomím většiny zákonodárců i radních (tj. že nejde o chybu, ale záměr). Prostě klasický český "lobbing" v praxi.
Je naprosto jasné, kdo to všechno platí, je jedno jestli placením marketingové přirážky za zboží, nebo prostřednictvím konces. poplatku. U konces poplatku aspoň víme za co, dokonce to jisté individua uzákonili....
Je bláhové si myslet, že komerční TV se živí samy, houby, platíme je v dani skryté ve zboží.
Omo jde o to, že když nás tu kdysi pár odvážných napsalo, že firmy si finance vložené do inzerce promítají do cen spotřebitelům, tak se tu začali vytáčet agenti z PR oddělení Novy a Primy. To co řekl pan Hyžák je bohužel pravda, ovšem chápu že někteří jedinci tohle slyšet nechtějí a ani nemohou přiznat ;-)