Co to je za srovnání Bundesliga(=prachy,prachy) vs Olympiáda(=státní reprezentace)? To mi právě ukažte kde olympiádu dávají jen na placených programech.
Dokonce je na to zákon, že taková se musí dávat na volně dostupných programech. Koho to zajímá tak je to je událost značného společenského významu dle § 33 zákona č. 231/2001 Sb. neboť Seznam událostí značného společenského významu ministerstva kultury obsahu i zimní olympijské hry. Vyhláška
Olympijský hokej na hlavním kanálu Novy, to snad ani radši ne. U ČT je člověk zvyklý, že se těm zápasům budou věnovat i "okolo" - rozhovory, rozbory, sestřihy nejlepších momentů utkání atd. U Novy se bojím toho, že utnou přenos co nejdřív po závěrečné siréně, protože bude nejvyšší čas na nejnovější epizodu superseriálu Ordinace v růžové ulici nebo podobného :(
A komentátoři... netvrdím, že by na Nově museli být špatní, ale na ČT jsou podle mě stále o řád výš....
Pane Pepo Nováku, proč si stále myslíte, že všichni ti, kteří nevěří na to, že komerční TV sleduje naprosto zadarmo, bez miliard z reklamy, podle Vás "studovali politickou ekonomii socialismu nebo absolvovali VÚML nebo jiné kvalitní soudružské školení."?
Asi nejsem sám, kdo není slepý a vidí i reklamu typu "nejlevnější ve městě", což není nikdy pravdou, neodolatelnou reklamu "sleva o 40%", kde výsledná cena je ale stejně stále vyšší, než u konkurence? I tato reklama patří mezi ty, které uvádíte jako prospěšné pro zákazníky?
A pochopitelná snaha prodejce, aby měl co nejvyšší zisk, se dá docílit jen násilným stlačením cen od producentů a maximálním reklamním oblbováním zákazníků, jak je nákup pro něho výhodný. Reklama a někdy je opravdu nekřesťansky drahá, zde není primárně proto, aby kupující ušetřil, ale prodejce vydělal.
Možná by Vám také prospělo studovat jinou ekonomii, nebo použít i vlastní mozek. :-)
CITACE " Koho to zajímá tak je to je událost značného společenského významu dle § 33 zákona č. 231/2001 Sb. neboť Seznam událostí značného společenského významu ministerstva kultury obsahu i zimní olympijské hry. Vyhláška "
Ano,právě pro to to NOVA TV zkouší získat to nejatraktivnější z OH a zbytek nechá ČT,sic je to událost společenská ale zisk je tu na prvním místě =)
Mimochodem si myslím že NOVA dělá silácká gesta že to dá na placený Nova Sport,protože po revoltě lidí před NOVou na Barrandovském kopci(Před NOVOU TV)pak Nova couvne a dá to na Volnou Novu TV,jako Šampionát v LH v rusku myslím rok 2004,taky to odvysílala TV Nova na svém hlavním kanále =)
Práva na slovenskú najvyššiu futbalovú ligu a tiež na zápasy slovenskej futbalovej reprezentácie získala v roku 2010 spoločnosť Digi pre svoj exkluzívny športový kanál Digi Sport (práva na repre končia myslím tento rok). Prečo? Pretože zväž chcel peniaze a verejnoprávna by to najradšej vysielala zadarmo (a zarábala peniaze za reklamu). Dovtedy im to vychádzalo, pretože ani Markíza a ani JoJ nemali o futbal záujem.
Keď to získal Digi Sport, zrazu boli zápasy aj na JoJ a Markíze.
Ale kdyby šlo snadno zajistit předplatné třeba jen na 14 dní, bez nutnosti pořizovat si satelit nebo nový STB. Jinak se obávám, že si kvůli hokeji ten, kdo nemá, nebude pořizovat satelit a placený balíček programů na nejméně měsíc. Ergo méně zobrazené reklamy a menší zisk.
Zatímco fotbalová liga je plně komerční projekt, Olympiád je chtě nechtě stále ještě trochu jiná akce. Soutěž národů. Proto se může stát, že v běhu na lyžích soutěží černoch, který reprezentuje Africkou zemi, kde žádný sníh nikdy nebyl.
Olympiáda má značně omezený počet sponzorů. Nebo nebývá zvykem přerušovat olympiádu reklamními vstupy během sportovních výkonů.
Olympiáda na uzavřený placený kanál nepatří. A je to asi jediná sportovní akce, o které si to takto rezolutně myslím.
Ukažte mi příklad evropské země (nebo i jiné), kde olympiáda není na veřejné přístupném zdarma kanálu.
především Nova Sport (a pokud jde o něco opravdu důležitého i hlavní program Novy) vysílá profifotbal i profihokej (i v nativním HD) naprosto běžně a snad denně. A kvalitou studia i komentáře je minimálně na úrovni ČT, mnohdy včetně expertů i hostů lepší.
Ale jdi, večerní akvizice na Nově od devíti jsou pravidelně poráženy Primou, která tak díky tomu je s Farmářem, JTCJ či Top Starem jedničkou na trhu a Nova v hlubokém podprůměru. Kdyby tam Nova měla vlastní tvorbu, bylo by to jinak. Bohužel se mi tehle vkus českého diváka taky nelíbí, kdy třeba Prima kvůli tomu přesunula všechny akvizice na 22.30 a v rozumné časy vsázela na hloupé domácí telenovely, ale takhle to je a Nova na to doplácí. Kdyby prachy měla, tak až do 22.30 klidně vysílá jen vlastní seriály a magazíny, protože jim hodí dvakrát větší sledovanost než akvizice. Jenže prachy nemá a tak je v prime timu stále častěji porážena konkurencí. Kdyby Rumuni pustili nějakej geld, tak byste koukal, jak by program Novy vypadal hned jinak. Proč myslíte, že Nova ztratila za posledních pár let polovinu diváků a je kousek od Primy? Protože nejsou prachy a nemůžou divákům nabízet to, co chtějí (bez ohledu na kvalitu těch věcí, na Nově to byla většinou vždy hrůza, ale Češi jim na to čuměli, což samozřejmě je na pochvalu tehdejšího vedení). Nova je bez peněz a když už něco vydělá, hned se to posílá na účty v Transylvánii.
asi jste studoval politickou ekonomii socialismu nebo absolvoval VÚML nebo jiné kvalitní soudružské školení. Reklama je prodejní metoda, která se používá proto, že je efektivnější/levnější nežli jiné. V důsledku pro zákazníka zboží zlevňuje. Je to asi tak jako kdyby místo inzerátu (reklamy) v novinách lidé prodávali třeba byt tak, že třeba obíhali osobně sámi celé město. Chápání reklamy jako nějaké propagandy nebo manipulace s lidmi - tak to je chápání socialistické, soudruzi koneckonců tak i reklamu provozovali, třeba viz vystavování/reklama věcí, které se na trhu nikdy neobjevili - ano taková "reklama" pak zboží zdražuje, ale takovou si žádný soukromý výrobce nemůže dovolit, zkrachoval by a jen by ho připravovala o zisk. Cenu totiž určuje konkurenční prostředí a každý se v něm snaží náklady mít co nejnižší a nevyhazovat za nesmysly.
Byť to zní mezvykle,ale je to tak. A to platí nejen u sportu. Opravdu si musíme zvyknout,že se bude platit i za atraktivitu.Na Nově již v minulosti dávali MS v hokeji a měli z ČT pronajatého Zárubu.
Srovnání s fotbalovou ligou dost kulhá, protože všechny zápasy GL jsou online na internetu. Donedávna i záznamy, ale teď to přesunuli na web Sazky a záznamy tam (doufám jen dočasně) nejsou.
Peníze sice asi nemaj,ale řek bych že tohle by se jim lehko vrátilo. :)
Navíc k těm pořadům vlastní tvorby bych dal i seriály - nemaj sebemenší důvod mít vlastní pořad místo takový Ordinace nebo jinejch koupenejch seriálů když na to lidi koukaj. :)
Kupující to dobrovolně nedělá. Kvůli udržení podílu na trhu reklamu vysílají prakticky všichni výrobci v daném oboru. Takže když jdu koupit třeba prášek na prádlo, těžko si můžu vybrat, že na reklamu nezaplatím :-) Ano, přesnou částku od jednotlivce nejde zjistit, ale celkově to spočítat jde a je to víc než balík pro ČT.
Záleželo by ale jakej vlastní pořad by to byl,to že by to byl pořad od nich neznamená že by byl víc sledovanej. :)
Navíc já se Nově nedivim že to nemění,jen ten seriál koupěj a nadabujou a maj klid a i tak celkem slušnou sledovanost.
Myslim že zápasy Česka a další atraktivní zápasy by byli na hlavní Nově,takže by to snad tak hrozný nebylo.
Na hlavní Nově na tom víc vydělaj a na Novu Sport se pokusej nalákat lidi už jen tím že to je hokej z OH.
Mně by to nevadilo, protože Novu Sport mám možnost sledovat, ale vadilo by mi to jejich neumětelství a Titelebach. Na druhou stranu, je to tady zbytečná diskuze, Nova je absolutně bez peněz a na OH hokejová práva nebude mít, ani kdyby jim na to přispěla celá Bukurešť. Pokud si vezmeme, že Nova má na to, aby přes týden v prime timu odvysílala jen dva pořady vlastní tvorby (Víkend, Hlas a teď tedy nově i Výměnu manželek), tak je asi všem jasné, že chechtáky tam potřebují jako sůl. Vždyť i malý Barrandov odvysílá za týden více vlastní tvorby. Ta televize ja na dně, takže je zbytečné se vzrušovat. To radši dělejte u Hotelu Paradise :)
To je samozřejmě pravda, na druhou stranu Ordinace se samozřejmě točí, ta je hodně výnosná, ale Helena moc nestála a První krok s Kriminálkou Anděl točila Nova za předchozího vedení. Takže ani do toho se moc peněz necpe. Nova má celkově nejvyšší podíl akvizic, což nikdy nebylo, a to je pouze důsledek příšerného hospodaření Rumunů.
Nejradějí by tam nováci dávali jen reklamy prokládané přitroublými seriály.Tato zbožná přání se ale nesetkají s pochopením diváků,kteří zatím neklesli ve svých potřebách tak hluboko.Přilezou za křivkou sledovanosti jako mravenci za mšicema.
Nízké náklady - vysoký zisk. Chovají se zcela logicky. Proč by investovali horentní sumy, když s levnou akvizicí dosáhnou podobných čísel sledovanosti jako s nákladnou vlastní tvorbou??? Druhou stranou mince je sanování mateřské společnosti ze zisku, který bychom rádi viděli investovaný u nás. Ale to je u NÁS přece normální. Viz. bankovní sektor, mobilní komunikace...
Proti tomu aby se Nova ucházela o práva na vysílání z Olympiády samozřejmě nic nemám.
Za předpokladu že přenosy budou na hlavním kanále Novy, který není placený. A ideálně by přenosy neměla přerušovat reklamou.
Jinou věcí je, jestli bych se na to těšil, jestli jim věřím, že budou mít kvalitní komentátory.
Ale kdyby anketa zněla "Souhlasíte aby se Nova ucházela o vysílací práva a vysílala to na placeném Nova Sport" .. tak bych byl proti.
A vy jste zase studoval jiné ekonomické teorie :-) To slovo teorie je to nejdůležitější. Ovšem vždy platí zákon zachování hmoty, energie a také peněz. Má-li tedy TV příjmy z reklamy, musí se odněkud vzít. A samozřejmě, že se přes prodejce a výrobce objeví jako výdaj zákazníka. I když cenu určuje tržní prostředí, těžko může být cena pod výrobními náklady - to by výrobce zkrachoval. Náklady na reklamu jsou v podstatě také jedním z výrobních nákladů. Nakonec se tedy vše ustálí na rovnovážném stavu, kdy u všech subjektů na trhu ve stejném oboru tvoří náklady na reklamu přibližně stejné procento z tržní ceny.
pane pamětníku, vy zase píšete o něčem jiném. Samozřejmě, že Nova a komerční TV nežijí z ničeho, ale z příjmů z reklamy. Jenže tu reklamu neplatíte Vy, ale zadavatelé. Reklama je jedním z nákladů jejich výrobku/prodeje. A tak jako nemůžete tvrdit, že obecně všichni platí třeba za novou výrobní linku na výrobu Vámi kupovaného PC, tak všichni neplatí za reklamu. A snad pochopíte, že tu výrobní linku si nikdo nekupuje z nějakého plezíru, ale proto, aby vyráběl lepší/levnější zboží, měl nižší náklady. Pokud si tu linku koupí někdo z jiného důvodu, tak je buď pitomec nebo socialistický plánovač nebo příjemce dotací.Stejně je to s reklamou. Jiná věc je jak kdo umí reklamu nebo tu novou linku efektivně využít. Pokud jde o cenu, tak jí určuje trh a konkrétní náklady výrobce trh nezajímají - trh zajímají "společensky nutné náklady" což je abstraktní veličina a právě , aby měl zisk se každý snaží mít náklady nižší nežli ty "společensky nutné". Dnes už jsou dosti přesné marketingové a matematické metody, které vyčíslí, kolik jaký způsob prodeje stojí, jak a kam/na koho a za kolik cílit reklamu atd.
Mimochodem, včera mi pobavil soused, také nepřítel a podceňující reklamu, odmítající letáky. Potkal jsem ho cestou domů s kartonem světového nápoje a říkám mu, že jdu taky koupit, když je v akci za polovinu. No vylezlo z něj, že koupil ve vedlejším obchodě dvakrát dráže - ta informace o akci se k tomu vůči reklamě zabedněnému sousedu nedostala.
reklama na luxusní zboží je cílena na úplně jinou klientelu, nežli na "obyčejného člověka" a netuším proč do toho "běžného zákazníka" taháte.
I když pokud jde utrácení bez ohledu na cenu - mám známého, který provozuje benzínku, kde možno nakoupit i od potravin po kdeco, samozřejmě s příslušnou přirážkou oproti běžným obchodům/nákupním centrům. Říká, že nejvíce k němu chodí nakupovat "obyčejní lidé" často na sociálních dávkách.
zápasy naší reprezentace by Nova stejně na 100% dala na hlavní kanál, finále asi taky a ten zbytek nesportovní diváky, kteří již nemají Novu Sport předplacenou stejně nezajímá.
Tak to je kravina,řek bych že to bude program jako Cool kde budou hlavně koupený seriály a filmy a nějaký pořady.
Když maj Novu Sport tak by byla kravina dávat sport jinde než tam nebo hlavní Nově,když de o vyjímečnou událost.
především celá ČT je placeným programem a povinně. Dle mého názoru je sport snad vedle převzatých dokumentů v podstatě jediným kvalitním programem s kvalitním komentářem na ČT srovnatelným s Nova Sportem. Doufejme, že pokud budou OH na ČT, vyhradí pro toto vysílání ČT HD kanál. Jinak by byla lepší NOVA, která v HD vysílá na dvou programech a z toho ten hlavní Nova HD je oproti ČT opravdu neplaceným programem.
Doufám, že mezi ty experty lepší než na ČT nepočítáte i "pravidlového experta" Roberta Henna. Jemu se "vyrovná" akorát Vízek spolukomentující Premier League na Primě a MS 2010 na ČT.
Netuším ale, proč Váš předchozí příspěvek vyzněl zcela opačně? S touto Vaší poslední "teorií" nemám tentokrát ani já problém a zcela se na ní shodnem. Zde ale píšete o reklamě, jako výdaji zákazníka a ne jen jako zdroji jeho šetření.
Jen bych si troufl pochybovat, zda drahá reklama značkového zboží se nakonec pro běžného zákazníka, který zejména v poslední době musí šetřit za každou cenu, vyplatí právě proto, že reklamní trh a ceny jsou v rovnovážném stavu.
Ovšem koncesionář nemusí být nutně totožný s tím kupujícím, na kterého cílí reklama na Nově a dalších privátních stanicích. Navíc lze dost těžko vypočítat, jaký "příspěvek" vlastně kupující poskytuje privátním stanicím. Zatímco u ČT je to jasný, 4 programy = 135 kaček měsíčně. A samozřejmě rozdíl v tom, že kupující to dělá dobrovolně, zatímco koncesionářovi platbu pro ČT nařizuje diktát se strany státu.
Levnější výrobky, hlavně CZ a východní provenience, reklamu zpravidla vůbec nemají, resp. vždycky se dá najít alternativa, která je dostupná i bez reklam. Chodím nakupovat poměrně často, takže si všímám třeba mlékárenských a masných výrobků, kde se dá v pohodě nakupovat i bez toho, že by mně to někdo cpal na Nově, Primě apod.
Pokud byste měl pravdu, největší účinek by měla reklama na speciálních stanicích pro extra klientelu. A ta se určitě nedívá na nějakou Novu a Primu, které vysílají pouze pro masu. Přitom tam je relativně reklamy nejvíce a zbytečně tedy "chudé" diváky otravuje. A ti si podle Vás stejně nic z inzerce nekoupí... Nebo je opravdu vysílání reklamy na luxusní zboží dražší?
O širokosortimentním prodeji na benzínce s nepřetržitým provozem vím své. Jen asi 20 metrů od nejbližší pumpy pravidelně bivakují bezdomovci. Zda tam ale nakupují krabicové víno, to skutečně nevím. Co ale vím je, že mezi ty, kteří nakupují zboží s přirážkou u pumpy, také patří jeden z mých synů, který nemá auto a dokonce není ani řidič. Ale blízkost této služby mu umožňuje si jít koupit obloženou bagetu třeba v půl třetí v noci, když u počítače dostane hlad. Proč by plánoval a kupoval zboží s rozmyslem předem a za snesitelné ceny? Takhle je to jednodušší a cena u této generace nehraje roli.
POKUD BY TAM V TITULKU NE byl OLYMPIJSKÝ tak si vysílejte na Nova Cinema cokoliv jako Digi Sport Premier League,když to bude pro vás atraktivní a hned tam přesuňte F1,když je to lukrativní z Hlavní Novy TV,pokud vám NOVO TV jde o zisk a další lukrativní přenosy přesunte na NOVU SPORT přesně jak to dělá Digi TV na Digi Sport =)
Jelikož jsme hokejovej národ, tak tomu klidně můžeš věřit, že si to hodně lidí zaplatí. Ostatně by jim ani nic jinýho nezbejvalo, leda se na to koukat na nějakejch cizích stanicích, pokud by to bylo vůbec volně dostupný.
ČT je navíc nejdražším placeným kanálem vůbec, za 135 kaček za měsíc pouhý 4 programy, to je dost žalostná nabídka. Mít toto satelit nebo kabelovka, tak do půl roku přijde na buben, protože by jim nikdo nedal ani floka.
Když se to bere na počet kanálů, tak je to jistě pravda. Ovšem tematicky je to zcela jinak. Kabelovka nebo satelit mi klidně v rámci balíčku nabídnou X sportovních, Y filmových a Z hudebních kanálů, ovšem když bych si chtěl za levno z každého vybrat jeden, už to tak jednoduché nebude.
No nevím co tak tématickýho ČT nabízí, např. Otázky VM souběžně na ČT1 a ČT24 (což je naprostej úlet, protože kdo má ČT1, má i ČT24 a opačně), pak sport na ČT4 a cosi těžko identifikovatelnýho na ČT2. V kabelu a na satu sice dostanu nějakej balík programů, ovšem počet programů začíná v řádu několika desítek, což je rozdíl oproti pouhým 4.
Kravina to není. Jednak mají sport napsaný v žádosti o licenci pro RRTV a pak bulharská bTV Action, která také patří pod CME, sport normálně vysílá. No a konečně, část vysílacích práv Nova Sport nevyužije na plno, takže tady by byl prostor minimálně pro Gambrinus ligu a Ligu mistrů na Kanál 5.
Pokud ten hokej Nova koupí a odvysílá to na NovaSportu, Nezbyde mi holt nic jiného, než se dívat na Slováky. A jestli se z ČT4 stane sportovní kanál 3. kategorie, kde vrcholem bude fotbalové derby mezi Horní a Dolní Lhotou, přestanu platit koncesionářské poplatky. Neplatím je na to, abych viděl Poštu pro tebe, nebo nevyvážené Události.
Zastávám názor, že pokud všude budou o všem rozhodovat peníze, je to někdy špatně, jsou prostě věci, kde finance nemají být na prvním místě. V tomto případě bych hokej nesledoval - placený kanál nechci, reklam mraky, komentátoři na dvě věci (ženský Wimbledon 2011 bohatě stačil!). Bohužel prachy jsou vždy až na první místě a s tím toho moc nenaděláme, ostatně i proto mám jako tenisový fanda smůlu - na ČT už je dlouhodobě jen Fed+DavisCup. Ještě, že máme internetové streamy...
I kdyby to koupili, tak asi počítají, že budou tou dobou (2014) mít volně přístupný "kanál 5" pro muže, kde by se měl taky nějaký sport objevit. Byl by to rozhodně dobrý tah, jak mu zvednout ratingy a zaplnit program. Na Novu Sport by to podle mě nedali.
Nova je asi tak stejně neplacená, jako ta ČT.
Stejně jako ČT platí koncesionáři, tak Novu platí kupující všech výrobků, jejichž výrobci si zadávají televizní reklamu.