Více

Odvolací soud potvrdil desetimilionovou pokutu pro provozovatele platformy Skylink

UVNITŘ ROZSUDEK – Pražský městský soud potvrdil pokutu ve výši 9,5 milionů korun provozovateli satelitní platformy Skylink za porušení podmínek při registraci služby.

Rozhodnutí Městského soudu v Praze, který v odvolacím řízení potvrdil pokutu ve výši 9,5 milionu korun pro lucemburskou společnost M7 Group, která mimo jiné provozuje česko-slovenskou satelitní platformu Skylink, má za sebou zajímavou genezi. Pokuta byla udělena za nedodržení zákonné povinnosti písemného oznámení zahájení výkonu telekomunikační činnosti Českému telekomunikačnímu úřadu. Tento prohřešek byl stíhán v návaznosti na udělení jiné sankce, kterou Český telekomunikační úřad pokutoval zavedení tzv. servisního poplatku, kterým Skylink de facto zpoplatnil příjem základní programové nabídky, kterou ale ve své reklamní kampani sliboval poskytovat zdarma. 

K TÉMATU: Patrik Brom – Vládní strategie přechodu na DVB-T2 prosazuje pouze jedinou možnou variantu

Vývoj celé kauzy popsal v loňském rozhovoru pro server DigiZone člen představenstva společnosti M7 Groupv a šéf Skylinku Jaromír Glisník. Od Českého telekomunikačního úřadu jsme dostali celkem tři pokuty. První, ve výši pěti miliónů korun, byla za použití názvu Gratis pro balíček, který byl skutečně poskytován bez poplatků, tedy gratis, a v momentě zavedení servisního poplatku byl přejmenován na Digital. Proti této pokutě jsme se odvolali. Správní řízení bylo po čase zastaveno, uvedl Glisník. 

ROZHOVOR: Jaromír Glisník – Přechod na DVB-T2 je zbytečný, jde jen o budoucí kompenzace

Druhou pokutu si pak Skylink vykoledoval za to, že ČTÚ neoznámil výkon komunikační činnosti. Lucemburský regulátor, pod kterého spadá naše firma M7 Group, zastával názor, že firma se má registrovat výhradně v zemi, ve které sídlí, a ne v zemi zákazníka. Měl pro to více důvodů, vždyť regulátoři mohou mít v různých zemích různé požadavky. Stejný postoj jako lucemburský regulátor zastával například i Slovenský telekomunikační úřad, vysvětlil Glisník. 

PSALI JSME: Skylink má obstavené účty, nezaplatil desetimilionovou pokutu ČTÚ

Jinak to ale podle Glisníka viděl tuzemský a hlavně maďarsky regulátor. Ten se zaměřil na službu UPC Direct, kterou stejně jako tu naši poskytuje lucemburská společnost. Spor skončil u evropského soudu a ten rozhodl, že názor maďarského regulátora je správný. Následkem tohoto rozhodnutí jsme výkon komunikační činnosti ČTÚ řádně ohlásili. I tak jsme ale dostali nejvyšší pokutu udělenou v historii ČTÚ, popsal celou anabázi Glisník.

PODROBNĚJI: Provozovatel Skylinku dostal od ČTÚ téměř desetimilionovou pokutu

V rozhovoru Glisník zdůraznil, že podle jeho názoru nebyl konáním Skylinku nikdo poškozen. Řádně jsme vyřizovali stížnosti zákazníků adresované ČTÚ, jako by pro nás česká regulace platila. Podle ČTÚ ale vznikla škoda kvůli zkreslení určitých reportů. Původní výše pokuty byla dvacet miliónů korun, po rozkladu byla snížena na 9,5 miliónu korun. O udělení pokuty bylo právoplatně rozhodnuto a byla uhrazena, rekapituluje Glisník. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Desetimilionová pokuta? Skylink možná zaskočila, ale problémem rozhodně nebude 

stul

Udělení pokuty ale považuje za nespravedlivé, a proto ho také jeho společnost žalovala u zmíněného Městského soudu v Praze. A ten nakonec tento týden udělení pokuty schválil. Rozsudek zatím není pravomocný a postižená společnost M7 Group se proti němu může odvolat. Tiskový zástupce společnosti Marek Němec ale zatím rozsudek odmítl komentovat s tím, že se s jeho zněním musí nejprve detailně seznámit zainteresovaní právníci.

Přečtěte si kompletní rozsudek (zdroj: TelevizníWeb.cz):

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 5. 2017 22:21

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+