Lidi se mění, trh se mění, internet, digitalizace, rozmach v zavádění nových distribučních kanálů (IPTV, DVB-S...). To jen ve zkratce důvody, proč Nova nemůže/nemohla zůstat s podílem tam, kde byla. Dvořák si ale může gratulovat, on ty propady brzdil seč to šlo (ač se mi to jeho jednání nelíbilo), odešel akorát... Před 15 či 10 lety byla úplně jiná situace.
Ono když se to sečte s Nova Cinema, tak už je to přes 30%, ale to nic nemění na tom, že na Nově jsou samé nezajímavé reprízy, každé léto vysílá přesně to samé, ačkoliv přes prázdniny vždycky vítám pozastavení vlastní tvorby a nasazení zahraničních filmů a seriálů místo Ordinace apod.
jde o to ze spousta lidi melo mizerny prijem analogovych programu CT a hlavne PRIMY. Ja (2km od Kojalu) jsem primu na analog chytal az od Jihlavy velmi zrnite. A CT taky nic moc. Ted kdyz se prima dostava k vice lidem diky digitalu uzira divaky nove. to stejne plati o coolu a dalsim mensich televizich ve trech multiplexech..tak to vidim ja....
Bývali časy kdy měla jen Nova sledovanost 70% . To bylo ze začátku kdy se do ni "cpali" ještě peníze. Však si vzpomeňte kolik bylo různých zábavných a hlavně výherních pořadů např. Milionář, Riskuj, Kolo štěstí? apod. To něco přeci muselo stát - výroba a ty vyplacené peníze soutěžícím (výhercům). A lidi to "žrali" a koukali se na to. Kolik se vysílá těch pořadů nyní? No žádný! Teď se z Novy jen "ždíme" a je to znát.
Ono konečně dochází k tomu o co si Nova už dlouhá léta koledovala. Jela na tom co vybudoval Železný a stála na místě. Nijak se nevyvíjela a teď na to dojíždí, ale dobře ji tak.
Pro Novu je ovšem velice nepříjemný pokles u kategorie 14-54 let, pro kterou prodává reklamu. Tam se dostala v primetimu na pouhých 31,9% (přes den dokonce až těsně pod 30%). Cinema sice v primetimu přidá 5,7% (celodenně 5,1%), ale v součtu to je bída. Bývaly časy kdy Nova s Cinemou měly share okolo 50%. Po prázdnináchse sice dá čekat mírné zlepšení jako loni, ale nespí ani konkurence, takže divák si bude muset vybírat ;-)