Hlavní navigace

Nova International: Dodatečné náklady na provoz jsou spíše marginální

1. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Dnes zahájily vysílání dva podobné kanály – Nova International a Markíza International. Důvody jejich vzniku vysvětluje Petr Horák, ředitel sekce nových projektů TV Nova.

Společnost CET 21 spustí dnes v šest hodin ráno dvojici kanálů, které mají českým a slovenským divákům kompenzovat embargo na vysílání kanálů ze sousedních zemích v nabídkách kabelových a satelitních operátorů. Na Slovensku registrujeme zájem diváků o pořady z naší vlastní tvorby, například seriály jako Ulice, Ordinace v růžové zahradě 2, ale i zpravodajské a publicistické pořady. Proto jsme se rozhodli spustit stanici, která slovenským divákům umožní přístup k našemu programu, vysvětluje Petr Horák, odpovědný za oblast nových projektů televize Nova. Horák také upozorňuje, že CET 21 nikdy nedala souhlas k distribuci stanic Nova, Fanda ani dalších českých kanálů na Slovensku, a stávající situaci chce proto ukončit.

Současnou situací podle něj nejvíc trpí sportovní přenosy a premiérové filmy, v zásadě se ale týká jakéhokoliv obsahu. Všeobecně můžeme říci, že české stanice ubírají diváky slovenským kanálům. Pokud se například slovenský divák dívá na seriál Ulice na stanici Nova, přicházejí o tohoto diváka standardní slovenské televizní stanice, tvrdí Horák. Zároveň se tento divák nepromítne Nově do sledovanosti, protože stanice není na Slovensku měřená. Nemůžeme proto v tuto chvíli ani prodávat reklamu cílenou na slovenské diváky. Nova International nám umožní nabízet slovenským inzerentům inzerci v prostředí úspěšných českých pořadů známých z obrazovky TV Nova, dodává Horák.

Petr Horák, ředitel sekce nových projektů TV Nova

Jsou ztráty z případné kanibalizace mezi českými a slovenskými diváky opravdu tak vysoké, aby ospravedlnily vznik nového kanálu? Protože Nova pro nový kanál s přídomkem International nenakupuje žádný specifický obsah, budou podle Horáka dodatečné náklady spíše marginální. Očekáváme, že dosáhneme pozitivních finančních výsledků díky příjmům z reklamy a carriage fees účtovaných kabelovým a satelitním distributorům, vypočítává možné zdroje příjmů Horák.

Nejvíc peněz spolkne distribuce

Konkrétní výši nákladů na vznik nových kanálů ale Horák zveřejňovat nechce. Jedná se především o distribuční náklady a o některé dodatečné náklady v souvislosti například s programovým plánováním nebo tvorbou selfových upoutávek pro novou stanici, doplňuje Horák. Prodej reklamy na Nova International bude zajišťovat obchodní oddělení sesterské stanice Markíza a naopak.

V době, kdy bude na hlavní Nově vysílán program, pro který nemá CET 21 zakoupena práva mimo české území, bude na Nova International vysílán jiný lokální obsah. Půjde například o opakování premiérových episod aktuálních seriálů nebo pořady z archivu televize.

BRAND24

„Soudy nám dávají za pravdu…“

Ohledně případného vysílání neoprávněného obsahu (typicky sportovních přenosů) na veřejnoprávních stanicích ČT a RTVS je CET 21 v kontaktu s konkrétními distributory. Pokud hrozí vysílání obsahu, které by porušilo naše exkluzivní práva, informujeme o tom distributory s předstihem a požadujeme zablokování takového vysílání na daném území. Ve většině případů distributoři respektovali naše požadavky. Pokud ale dojde k porušení našich práv, jsme připraveni využít veškerých právních mechanismů, nebojí se případných sporů Horák.

Jak připomíná, některá předběžná opatření už padla v uplynulém roce a dala za pravdu těm, kteří potřebují ochránit svá vysílací práva. Soudy podle Horáka u předběžných opatření většinou reagují rychle a distributoři samozřejmě rozhodnutí soudů pečlivě sledují. Věříme, že společně se nám podaří narovnat situaci na českém i slovenském území, myslí si Horák. Chystané změny CET 21 aktuálně komunikuje prostřednictvím PR a tiskových zpráv. Chystáme reklamní kampaň, speciální webovou stránku, využíváme i další naše kanály pro komunikaci s diváky, například sociální síť Facebook, plánuje Horák.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).