Zlatá starší auta, kde jde do (1, či 2) DINu vyměnit cokoliv. Nová zabudovaná rádia sice vypadají hezky když splývají s palubovkou, ale nic praktického to teda není. Výměna drahá, jen ve značkovém servise a jste rádi pokud si rádio ve chtěných požadavcích můžete vybrat. A to nemluvím ted' o ceně za výměnu ... Takové rádio toho asi stejně moc neumí.
Tady moc posun v lepší směr nevidím. Jediná výhoda že se to ztrácí v palubovce ... to je toho!
Obecně nemám rád, když někdo svůj pocit vydává za pocit lidí. Pokud lidé v autě něco poslouchají, může se jednat o FM, muziku z CD nebo flashky, ale u starých aut i AM rádio, nebo kazety. Čili nemusí být pravdou, že se raději spokojí s analogovým tichem. Někdo muziku za jízdy považuje za příjemného společníka a proto možná raději utratí pár tisícovek za DAB tuner, když už nemá na nové auto s vestavěným DAB rádiem. Také poměry u nás a v Evropě neplatí generálně pro celý svět, jak je zde argumentováno. Určitým vzorkem chování řidičů a majitelů aut by mohlo být právě ono Norsko. Kritický názor ale žádné zkušenosti z Norska neuvádí, ani si netroufá hádat, jak se to tam bude vyvíjet s časem, ale ohání se světem.
Dobrá, nebudeme slovíčkařit, zejména když to technický obsah nezmění. Já ale také reagoval na "O tomhle jsme psali už několikrát, lidé v autě....". Pokud by věta začínala "O tom se tu už psalo několikrát..." byla by to čistá pravda. Jinak to zní jako "My, majestát," a pokračuje to "lidmi v autě". Čili já mluvím za lidi. Sice uvádíte, že je svět rozmanitý, ale hned argumentujete tím, že celý svět nemá na náhradu FM autorádií za DAB přijímače. Co se děje v Asii, Austrálii i obou Amerikách, se na situaci u nás nyní přímo neprojeví.To jen na vysvětlení mé reakce.
Co se děje v Asii, Austrálii i obou Amerikách, se na situaci u nás nyní přímo neprojeví.... ...a kdo myslíte že nám ty auta a radiopřijímače vyrábí?
Pokud nám(evropě) nezačnou kluci šikmocí vyrábět aftermarket kity do již provozovaných vozů dopadne to jak ?
Samozřejmě, že pokud argumentuji Norskem, kde je prodej nových vozů s alternativním pohonem zvýhodněn. A nejdou prakticky koupit bez DAB tak je to ideální. V ČR a nejen v ČR máme, vozový park starý kolik cca 13let ?
Opět mluvíte za celý svět? Kolik procent aut, prodávaných v Česku, bylo vyrobeno v Asii, obou Amerikách a dokonce v Austrálii? Je sice pravdou, že radiopřijímače se v Asii vyrábí, ale podle specifikací objednávek pro prodejce v té které zemi, protože se normy podle kontinentů hodně liší. I na samotných přijímačích bývá uvedena země výroby, ale dizajn určený pro Německo, Británii, EU a pod.. Ano, v ČR máme zastaralý vozový park, ale kde je to "nejen v ČR" a jak se to má odrazit na situaci v Česku? Pravděpodobně se k nám nejvíce dováží ojetiny z Německa, kde instalovaný DAB přijímač už zase není tak velká exotika.
Srovnatelná situace může být třeba v mobilech. Přitom jejich cena mnohdy převyšuje cenu autorádia a kdekdo si mění mobil každý rok. Přitom se s ním dá stále jen telefonovat, komunikovat pomocí SMS a připojovat k internetu. I v této technologii dochází ke změnám a pro rychlejší připojení se majitelé mobilů neomezují a ochotně nakupují nejnovější modely za nejvyšší ceny.
Nikoliv, jestli jste si nevšimnou tak potom co si koupíte nové auto a skončí Vám záruka, pro automobilku přestáváte v tomhle tématu existovat.
Automobilka chce motivovat jen k jedinému. A to abyste se zbavil starého auta. Morální zastarání je i u tak drahé spotřebního zboží jako je osobní auto také způsob. A vláda se může stavě třeba na uši, ale automobilky nezačnou dělat něco co prodlouží životnost něčeho co už by nejraději viděli v Africe nebo na vrakovišti.
Vozový park nemáte starý jen v ČR ale i jinde v západní Evropě. Ono se totiž to používá jako moralizující argument, ale tím to tak končí. Ani v Norsku, Německu nebude člověk měnit auto jen protože mu přestane hrát z důvodu vypnutí vysílání.
Aftermarket segment tak není z popudu automobilky, ale samostatný business plán třetích stran. To zboží již je opravdu z hlavy obchodníků výrobců z asie, kteří vyplnují mezeru na trhu.
A protože tu máme věci, jako patenty. Mějte jistotu, že spousta takových konverzních kitů nebo celých radií se sem oficiálně nepodívá. Riskovat zabavení bez náhrady na celnici opravdu při ceně xxxxx,- spousta lidí nebude.
A radio se u nových aut skoro rovná řídící jednotka, takže příměr k „levným“ mobilům v Asie které se bez CE do EU po 2018 stejně nebudou dovážet. Případně nemáte oblečení, v kterém můžete nosit v kapse jen Samsung, nebo Jen iPhone. Tak to kulhá asi na všech pět nohou.
V Norsku udělali krok správným směrem. FM je dnes dávno překonané (AM s modulací do 4,5 kHz ani neřeším). FM pásmo je dnes přeplněné, bez kapacity pro další stanice, zarušené a při stereofonním příjmu je téměř vždy přítomen šum... DAB všechny tyto nevýhody bez problému eliminuje a při dobrém zdroji zvuku a nastavení muxu strčí bez problému celý FM do kapsy... Aktuálně jediným (a vážným) konkurentem pro DAB je internet, který má všechny výhody DABu s neomezeným výběrem stanic. Výsledně je ale DAB pro běžného posluchače daleko pohodlnější, protože ne každý je ochoten všude hledat internet! A při jízdě autem internet vypadává skoro pořád a to neřeším FUPy našich oligopolních operátorů...