Tady musím s A AA souhlasit. Reklama má větší zásah, než by se na první pohled zdálo. Osobně neznám moc lidí, kteří při reklamě přepínají kanál, pokud se jedná o pořad, který chtějí opravdu sledovat. Obecně je většinou je reakce na reklamní blok takováto:
1) Diváci zůstanou sedět, TV ztlumí, a povídají si mezi sebou. To může být jeden z motivačních důvodů pro TV stanice, že jsou reklamy tak nahlas. Diváci tedy reklamy registrují a mají na ně vliv.
2) Diváci odejdou od TV např. pro jídlo, pití, na záchod atd. Většinou se ale stále pohybují v dosahu zvuku TV a reklamy tak slyší a mají na ně vliv.
3) Divák vypne zvuk, ale zůstane u TV, a např. konverzuje. Když blok skončí, zvuk zapne. Občas se ale musí podívat na obrazovku, aby zkontroloval, jestli pořad už neběží. Reklama na něj může tedy mít malý či žádný vliv.
4) Divák přepne program. Jak už jsem ale zmínil, není to tak časté, sám to dělám málokdy (a to reklamní bloky a zejména pak upoutávky na pořady v lásce vůbec nemám), když už, tak většinou na ČT24. Na takového diváka samozřejmě reklama vliv nemá.
5) Divák sleduje nadále reklamní blok, buď pasivně a nebo o reklamách diváci mezi sebou diskutují či je komentují. Zásah reklamy je tak 100%.
Když má Nova tak vysokou sledovanost svých pořadů, jaká je skutečná sledovanost uváděných reklam v pořadech????? To ještě Nova nesdělila???? Zajímají se vůbec o tento nejdůležitější údaj zadavatelé reklam ???? Kdyby ano, tak by asi velmi brzy zjistili, že peníze vyhodili oknem ....
Přesně tak!!! Na reklamy se, pokud vím, koukají výhradně jen malé mimina a malé děti - které reklamy přímo zbožňují. Dospělý člověk sleduje reklamní blok jen tehdy, když je líný natáhnout se na stůl pro ovladač, aby to přepl jinam :-) Sledovanost reklam je skoro nulová! Hlavní ale je, že za jejich odvysílání dostane televize zaplaceno.