Hlavní navigace

Názory k článku Někteří zástupci zahraničních stanic by skutečně zasloužili za ucho

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 7. 2010 9:25

    bez přezdívky
    Samozřejmě jsem v titulku záměrně uvedl "někteří", protože skutečně není možné házet všechny do jednoho pytle. Konkrétní jména ale ode mě nechtějte, to by skutečně nebylo profesionální a navíc by to mohlo i DigiZone poškodit. Pokud tedy odhadl Honza DVB paní Brožkovou s HBO, pak měl pravdu, ale není to zrovna ten případ. Konkrétně tato paní je velmi schopná a materiály od ní dodané jsou skutečně na výbornou. Vzpomeňte například na pé dé efko ke Sparakovi, Pacificu a dalším. Je ale pravda, že zaslání tiskové zprávy z jejího e-mailu před jedenáctou a navíc v pátek bylo hnacím motorem pro napsání tohoto textu. Rozhodně ale nepatří do skupiny těch manažerů, o kterých se v textu píše.
  • 4. 7. 2010 10:24

    bez přezdívky
    Honzo, s tím nemohu souhlasit. Kdybych psal o firmách, které na DigiZone inzerují, tak prosím, ale ukažte mi jedinou televizní stanic nebo společnost, do jejíhož portfolia kanál patří, která je naším inzerentem. Já jsem tedy nenapočítal ani jednu. Samozřejmě, že určitá loajalita musí být, takže nemohu poškozovat například firmy provozující Skylink. To ale neznamená, že v případě, že by se jim něco nedařilo nebo měly nějaký problém, nebudeme o tom informovat. Zakládáme si dost na tom, že jsme nezávislí, a proto u nás může takovýto článek vyjít. Proč si občas do někoho nerýpnout, pokud je důvod? Mně to přijde v pořádku. A vydávání tiskových zpráv stylem CTRL-C/CTRL-V s vlastním podpisem, toho se od nás určitě nedočkáte. Oddělujeme zrno od plev a i to jeden z plusů, kteří čtenáři jistě uvítají.
  • 4. 7. 2010 10:28

    bez přezdívky
    pane Komenski, trochu mimo článek p. Poláka.
    Víte o tom, jak jsou kteří manažeři dobří, už nerozhodují naštěstí pracující na schůzích nebo snad členové výborů jedné strany či diskutující na WEBu.
    O tom rozhoduje každý z nás svojí peněženkou na trhu...tedy tohle neplatí na firmy/instituce živené z veřejných peněz - ale tam o tom mohou rozhodovat aspoň nepřímo voliči ve volbách.
  • 4. 7. 2010 9:29

    bez přezdívky
    sice je ten článek z jistě pádných důvodů psán nekonkrétně, ale dá se k tomu dodat tohle.
    U každé firmy a nabídky o tom, zda je dobrá, potřebná a za kolik stojí, rozhodne konec konců zákazník. Podle úspěchu na trhu se musí hodnotit i firemní manažeři.
    Že se někdo chová jako mocný nabob, to je sice k naštvání, ale máte dvě možnosti - vykašlat se na něj nebo sklopit uši..podle toho jak píšete nekonkrétně, tak bych to viděl, že jste sice mocně nas*án, ale přece jen...
  • 4. 7. 2010 17:11

    bez přezdívky
    máte pravdu, bohužel. Nicméně stále platí - musejí firmě vydělat, na nějaká "objektivní zdůvodnění" jako ve státních institucích, majitelé nejsou zvědavi.
  • 4. 7. 2010 8:46

    bez přezdívky
    Tak, jedina souvisejici aktualita od patku od vecera byla od AXN, vcetne jmena mluvci. V tom pripade je snaha nejmenovat usmevna :-).
    Jinak chapu vasi snahu udrzet krok s konkurenci a soucasne frustraci s tim ze se vam zdaji nektere firmy z oboru nekompetentni. To ale budete muset najit nejakou rovnovahu sami - vy potrebujete zpravy/firmy z oboru je potrebuji pres vas dostat mezi lidi. Uprimne, kazda prace obnasi takovehle zazitky kdy musite spolupracovat s i s lidmi, kteri jsou nespolehlivi a neprofesionalni. Ale nevim jestli je dostatecne profesionalni to vytrubovat do sveta. Myslim ze moc ne. Ale to uz je vase vec.
  • 4. 7. 2010 10:04

    bez přezdívky
    V tom pripade je ale skoda ze jde o jediny primo a snadno identifikovatelny subjekt z vaseho clanku. Ti opravdu spatni, ktere jste nejmenoval, jsou stale v teple anonymity, a pani Brozkova doplatila ne nesikovne nacasovani na kterem mozna ani ona, ani ceske HBO nemaji sebemensi kousek viny.
    Co k tomu rict, holt nesikovne napsany clanek. A uprimne receno, pani Brozkova a HBO jsou ted oproti vam ve velke nevyhode - oni nemaji takove publikum jako mate vy, kteremu by mohli vytroubit jak jsou s vasi neprofesionalitou nespokojeni. A tak se pro ne Digizone muze stat neduveryhodnym partnerem.
    To je presne to o cem jsem predtim psal.
  • 4. 7. 2010 13:16

    bez přezdívky
    Nepochopil jste mně, možná je to moje chyba (uznávám že to vyznívá tak že kritizované společnosti jsou vašimi zákazníky - chtěl jsem spíše napsat že patří do okruhu vašich možných). Netvrdím že HBO a nebo ostatní jsou vašimi současnými zákazníky a ani netvrdím že nad prohřešky svých zákazníků máte mhouřit oči.
    S podobnými případy neprofesionality se každý z nás setkává ve své práci. Ale většina potom nejde a nepíše někam na web a nebo do novin s jak obtížným partnerem musí spolupracovat a jak je to hrozné. Prostě tu situaci musí zvládat nějak jinak, protože kdyby si takhle vylévali srdce aby se jim ulevilo, brzy bude jejich zaměstnavatel bez práce. Kdo by totiž chtěl vážně spolupracovat s firmou, jejíž zaměstnancí někde napíšou o každém problému na který narazí. To už dopředu počítat s tím že udělám chybku v komunikaci s vámi a hned to bude někde zveřejněné? Děkuji, nechci - to jsem tím chtěl říct.

    Já mám svou vlastní zkušenost naopak s různými novináři - jakmile jim člověk ten článek v podstatě nenapíše tak, aby udělali Copy/Paste, tak informace buď nezveřejní vůbec a nebo článek totálně zmrší tím, že se ani nepokusí informaci pochopit a nezamyslí se nad tím. Výsledkem pak bývá totální nesmysl. Takže z mého pohledu nikdo není rozhodně bez viny a proto je dost nefér když "novinářská strana" používá své médium ke stížnostem na druhou stranu za to že pošlou nějakou informaci špatně a nebo pozdě. Tam je přeci největší a férový přístup a současně trest to, že informaci prostě nezveřejníte. Nebo ne?
  • 4. 7. 2010 21:36

    bez přezdívky
    především si soukromé firmy ,musejí vydělat i na ty neproduktivní pracovníky. Pokud na ně utrácejí vlastní peníze, buďte rád, že nejsou nezaměstnaní. A nebo třeba ty firmy ani ty neproduktivní nemohou vyhodit, protože jsou odbory, zákoník práce a další 3,14čoviny.
  • 4. 7. 2010 22:55

    bez přezdívky
    Tak nevím, máme svobodu slova, napsat lze jistě cokoliv. Osobně se ale p. Poláku spíš kloním k názorům, že jste překročil tenkou linku profesionální "slušnosti", trošku Vás omlouvají alespoň ty počáteční rozpaky. On není problém se o někoho lehce otřít (ale hoď kamenem, kdos bez viny), tohle na mě ale působí až dětinsky (tak jde Vám o čtenost nebo jste nezávislí?). Ale o to mi až tak nejde...

    Podle mě je fascinující, jak se lidé rádi trefují do "těch druhých", tj. těch na protějším břehu, které sice potřebují a se kterými musejí spolupracovat, ale většinou je považují za obtížný hmyz, který své vlastní práci vůbec nerozumí, protože jinak by se s nimi přece spolupracovalo jedna radost.

    Když už se zde někteří diskutující opírají do tzv. manažerů - troufám si tvrdit, že zrovna oni o jejich práci nemají ponětí. Ale tím nepopírám, že někteří manažeři vykonávají svoji práci velmi, velmi špatně. Fakt, že setrvávají na svých pozicích i přes různé profesionální úlety, je často způsoben tím, že "něco na někoho ví". Důrazně ale odmítám řeči, že právě tato "kasta" je vlastně to nejhorší (prostě se trošku bráním :-) ). Takže to obraťme do jiné glosy.

    Osobně znám několik desítek novinářů, redaktorů z nejrůznějších printových či elektronických médií - všichni o sobě tvrdí, že jsou nezávislí (dámy a pánové, pokud jste placeni redakcí, která byť sekundárně žije z reklamy umístěné ve svém produktu, pak nejste nezávislí!), vysoce profesionální apod. A přesto podle mých zkušeností velká část z nich neumí český pravopis, neovládá matematiku základní školy, nerozumí psanému textu a má velké problémy s time managementem. Stává se velmi často, že se druhý den po vydání tiskové zprávy a po přečtení novinových zpráv ptám, proč někteří z nich vlastně chodí na tiskové konference. Snad ne jen kvůli občerstvení zdarma?
    A tak jsme se nakonec všichni tak nějak oťukali, poznali se, začali jsme spolupracovat - to potrhávám. Bez vzájemného porozumění to nejde, všude jsou jen lidé. A tak už víme, kdo jde jen pro ten chlebíček a kdo v případě nouze "pomůže", kdo je vždy objektivní a kdo jen tendenční. Ale nikdy bych tyto informace formou, kterou zvolil p. Polák, nikde nezveřejňoval. Je to tabu, i nekvalitní novinář je novinář a pořádek by si měli mezi sebou udělat právě novináři. Ale pak by už asi nebyli tak nezávislí...
  • 4. 7. 2010 9:12

    bez přezdívky
    Taky jsem přemýšlel, jestli je profesionální takové věci vytrubovat do světa. Ale nakonec si myslím, že ano. Je neuvěřitelný, jaký lidi kolikrát pracují ve firmách na pozicích, kde bych očekával větší zájem o zákazníka, lepší přístup, komunikaci, apod. Budou-li se uveřejňovat takovéhle články, třeba se něco změní.
    Jinak si myslím, že novinář musí aktivně sledovat své zdroje (tím nemyslím sledovat denně všechny TV) a nemůže čekat, co mu přistane na stole. To by se asi dlouho neuživil. Ono to tak možná bylo myšleno, ale asi ne úplně dobře napsáno ;-)
  • 4. 7. 2010 9:54

    bez přezdívky
    Ja vychazim z toho, ze pro Digizone jsou zakaznikem zadavatele reklamy a televizni spolecnosti jsou jedny z nich. A v Businessu neni dobrym mravem kritizovat sve zakazniky - proste co se doma uvari, to se doma sni. A ja osobne bych to nepovazoval za "profesionalni mlceni", coz ma tak trochu hanlivy nadech, ale za loajalitu k partnerovi. Samozrejme ze soucasti takoveho vztahu je o techto vecech mluvit a snazit se je resit. Ale ne pranim spinaveho pradla na verejnosti.
    A pokud mi nekdo posle TZ az pote co se udalost stala a navic na zacatku 4 denniho vikendu - tak ji proste nezverejnim a treba odepisi ze za ni dekuji, nicmene prisla pozde a ve stredu, skoro tyden po tom co by byla aktualni, uz jaksi nemelo smysl ji zverejnovat. Chytry PR manazer pochopi ze jde o kritiku a ze mu hrozi ze prijde o tento kanal "zdarma" a do budoucna se podle toho zachova...
  • 4. 7. 2010 11:41

    bez přezdívky
    Vážení diskutující,
    z celého článku mého jmenovce je samozřejmě cítit jisté rozčarování nad stavem, který panuje u některých firem při jejich nedostatečném a nezřídka i nekompetentním informování médií. A to i v případech, kdy by redaktor čekal, že je to v jejich bytostném zájmu. Dochází i ke snahám zkreslovat situaci a nezřídka i k mystifikacím nebo pouze zatajování skutečností například o svých bývalých partnerech se kterými jsou momentálně například ve sporu (například soudním). Někteří „mluvčí“ společností, manažeři a další jsou tak nekompetentní, že je až s podivem, že zůstávají na svých místech i tehdy, když vyloženě své společnosti škodí. Neinformovat média v předstihu například o nových programech, nebo změnách, které vedou ke zkvalitnění vysílání nejde pochopit. Na opačné straně je například Skylink, která informuje média vždy pravdivě a s předstihem a to i o negativních věcech, které se mohou přihodit a nemohu nejmenovat i České radiokomunikace, které informují také na jedničku.
    Mám čerstvou zkušenost a tak ji zde popíši. Dostal jsem pozvánku na jednu tiskovou konferenci, které jsem se zúčastnil. Tam zaznělo mnoho slov o plánech a byl předložen i seznam akcí až do konce příštího roku. Při zpracování článku jsem však zjistil, že situace není až tak růžová a existuje značné množství překážek, které mohou plány této společnosti úplně paralyzovat a z akcí nakonec může i sejít. Protože jsem měl ještě upřesňující dotaz ohledně dvou akcí, které by mohly zajímat naše čtenáře, položil jsem paní ředitelce formou mailu dodatečný dotaz na tyto akce. Zůstal však bez odpovědi. Po telefonickém rozhovoru jsem dostal ujištění, že odpověď dostanu další den, až bude v zaměstnání!!!!. Nic však již nepřišlo. Z tohoto důvodu nemělo cenu článek vůbec uveřejňovat.

    To, že jsou ve společnostech zaměstnáváni mluvčí, manažeři, nebo i zástupci těchto společností, kteří nejsou profesně na výši je bohužel čím dál častější. Pokud něco nevědí, chovají se jak „mrtví brouci“, aby se to na ně neprovalilo a případně nepřišli o své posty.

    To jen pro vysvětlení, že propracovat se dnes k pravdivé zprávě se kterou můžete jít bez uzardění do světa není dnes až tak jednoduché.
  • 4. 7. 2010 13:20

    bez přezdívky
    Po sametu jsem předpokládal,že aspoň soukromé firmy omezí administrativu,o nekompetentních lidech ani nemluvě,a ejhle,stal se opak,místo odborníků se přijímají vlezdo..delkové,hlavy pomazané/indulonou/ ap.,nejhorší vývoj je u A.S.a polostátnich firem,proto nevěřím v blízkou změnu!!!
  • 4. 7. 2010 13:58

    bez přezdívky
    Omezit po sametu administrativu u soukromých firem? Na to bohužel zapomeňte,naopak naprosto zbytečných manažerů čehokoli,jenom beroucí peníze je ještě více.A to zdaleka ne jenom u firem nějak spjatých s TV ale všude.
  • 4. 7. 2010 17:02

    Malata1
    Nezávisí to na majiteli, ale počtu majitelů. Pokud je jeden majitel, co dělá všechno, tak si dokáže nemakačenky ohlídat. Avšak když se to rozleze do a.s., holdingů apod. kde se skuteční majitelé jen jednou za rok objeví na valné hromadě, tak to je podhoubí pro bujení nekompetentní lidí.
  • 4. 7. 2010 21:36

    lahvon
    Možná hloupý nechápavý dotaz. Ale v čem je problém, že rozeslali tiskovou zprávu v jedenáct večer?
    To měli zprávu zaparkovat a poslat ho až první pracovní den, v osm ... nebo raději v devět ráno?
  • 4. 7. 2010 21:29

    lahvon
    Občas se nad některými články v internetových mediích jako je Lupa, Digizone, Mobilmania atd. jen pousměji. Občas je mi ale skoro do breku.

    A to v situacích, kdy autor píše o tématu, o kterém shodou okolností vím o něco víc. A když vidím, že si novinář většinu článku zkonstruoval z kombinace známých faktů a autorových domněnek. :)
    Sem tam vám to nelze mít za zlé, jelikož často nemůžete mít všechny potřebné informace. Ale mnohdy je to fakt tragédie.

    A to jde většinou u specializovaných internetových médií kvalita řádově výše, než třeba u tištěných novin. A už vůbec nemluvím o zpravodajství v televizích.



    prostě je to fakt, se kterým musí obě strany žít.
    Jinak bych také musel propadat zoufalé depresi, z toho jaká kvalita zpráv k nám čtenářům jde. Protože korekci si umím provést jen u minima oblastí, kterým alespoň trochu rozumím. U většiny oblastí jsem jen konzument laik. :)


    Tak hlavu vzhůru. ;]
  • 4. 7. 2010 9:03

    bez přezdívky
    Toť otázka - jestli srážky s blbci donekonečna krýt "profesionálním mlčením". Každá blbost má své hranice a zde p.Polák docela přesně odhadl míru.
  • 4. 7. 2010 11:17

    bez přezdívky
    Takto jsem to samozřejmě nemyslel-že by snad nějaký Komenski, či jiná hlava osvícená rozhodovala o tom,kdo je dobrý a kdo ne.
    Má poznámka měla za cíl upozornit na celou garnituru tzv. manažerů,kteří na systému jen a pouze parazitují. Jednou z příčin krize volného trhu totiž je právě to,že volný není. Skoro by se mi chtělo říct,že vládne kartel,kde se člověk podívá a antimopolní úřady se právě díky "dokonalým strukturám" (rozuměj zcela loajálních lidí) prakticky nemají šanci dostat se k důkazům. Takovým typickým skrytým kartelem jsou např. naši mobilní operátoři.
  • 4. 7. 2010 7:48

    bez přezdívky
    Děkuji p.Polákovi za tento článek. Je v něm dokonale popsán "pavouk" s kolikrát zbytečnými mezičlánky a funkcemi,které řada společností obsazuje nikoliv dle odbornosti, ale podle jediného kritéria zvaného ABSOLUTNÍ LOAJALITA zahrnující cokoliv, co ani i v těch nejodvážnějších filmech neuvidíte. Výsledkem tohoto "personáoního výběru" pak povětšinou je absolutní neschopnost, žádný vlastní názor, odbornost na úrovni černého taxikáře. Bohužel musím konstatovat,že tato "pravidla" vytvořila perfektně organizované skupiny (česky také mafie), které se infiltrovaly do většiny důležitých odvětví a to vč. státem řízených či spoluřízených společností.
    Již velmi brzy všichni uvidíme to potrefené hýkání hus,až se začnou dělat různé personání audity a -doufám- masivní vyhazovy. Aurovi článku přeji dostek osobní odvahy pokračovat v trendu očisty od neschopnosti.
  • 5. 7. 2010 12:53

    bez přezdívky
    Jo, ona o tomto jevu existuje celkem poradne zdokumentovana teorie - kdo se s ni prozatim neseznamil, toho bych odkazal na kamose gugla s heslem "zmrdologie". Seznamil jsem se s ni jiz v prubehu posledni petiletky minuleho stoleti a po pocatecnim usmivani se, naslednem soku ze teorie opravdu funguje jsem se dostal az k dnesnimu stavu, kdy mi jeji znalost pomaha v BEZNEM zivote abych se nezblaznil. Clovek se musi sam se sebou poprat a pochopit, ze svet je rizen penezi a nikoli odbornosti. Jiz jeden ze zdejsich prodejcu na blogu prohlasil, ze se vyvijeji veci, kterym lide nerozumi a presto je kupuji v blahove nadeji ze tyto veci vyuziji. Nu a utrzeny peniz za tyto nesmysly jdou na platy lidi, kteri buduji dle zminene teorie. Doba lidi, kteri umi je davno pryc, oni totiz ke sve smule se obvykle sami neumi patricne prodat.
  • 5. 7. 2010 13:25

    bez přezdívky
    Ona je otazka, zda tito neproduktivni pracovnici neprinaseji i pres svou nekompetentnost, kterou je schopno odhalit pouze par odborniku, kteri se mimochodem obavaji o tomto psat (viz i tento clanek), cimz prispivaji k zachovani neprofesionalniho stavu, svemu zamestnavateli dostatek penez pro obhajeni sve existence.....
    Napomaha tomu vseobecna "blbost" neboli prilisna orientovanost jednotlivcu na svou odbornost a tak zvana vseobecna negramotnost. Ruku na srdce - kdo z nas je schopen identifikovat zavadu ve svem vlastnim voze? Takze vsichni vlastne pouze verime, ze v opravne nam auto spravi. No a mnohdy to dopada tak, ze opravar se modli, aby se zavada o5 neprojevila, pripadne se projevila az po skonceni zaruky, neb je na tom se znalostmi podobne ;-) (nekecam, aktualni zkusenost se zanovnim firemnim vozem)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).