No, jedna vec jsou akce hypermarketu. Neco jineho je nabizet a neco jineho koupit (viz bombasticka akce Electroworldu s nekolika malo Philipsy za 999 :)), to bude stejne v CR i v UK, takze zitra nebo za tyden to uz take nemusi byt pravda. Kazdopadne, trh s MPEG-2 STB pro DVB-T se zvetsuje, takze snizovani cen je naprosto logicke. Pokud nejlevnejsi DVD s poruchovou mechanikou stoji kolem 600-700 Kc, neni duvod teoreticky "neznicitelnou" krabicku bez jedine mechanicke soucasti prodavat za 400-500 Kc. Jde jen o vysokou seriovost, jednoduchost (1xant. vstup, 1xSCART vystup, jednoduche DO), spolehlivost a nizkou poruchovost.
Zaroven bych chtel trosku ironicky predhodit dotaz pro vyvolavace obav z MPEG-4 AVC. Kolik myslite, ze v Britanii stoji nejlevnejsi MPEG-4 AVC STB pro DVB-T? Ja to nevim, ale myslim, ze asi ani radsi nebudeme hadat. Stale jeste si myslite, ze MPEG-4 AVC je dobra cesta k digitalizaci? :))
Problem je v tom, ze auto si kazdy muze vybrat jake chce (obe jezdi po stejne silnici), zatimco STB musite lidem vnutit, coz neni snadne. A kde ze to zavadeji rovnou MPEG-4? :) Mluvite porad o volne dostupnych stanicich? Ja ano. Napriklad v Polsku uz tento hloupy napod pomalu ale jiste prehodnocuji. Zjistili, ze mux v MPEG-4 nikdo nesleduje (nemaji STB), a aby nevypadali jako uplni trotlove, spustili radeji jeste MPEG-2 :). Estonsko a Francie ma v MPEG-4 placene vysilani. Pokracujte prosim...
Problem je hlavne v tom typu primeru samotneho. Kompresni standard v nem neni palivem, ale volbou cesty (silnice). Pokud nekdo vystavi silnice pro auta, lide si nakoupi auta. Pokud jim je pak zase zboura a rekne "kupte si letadla", je to presne ten spravny primer. Co je v jednom nebo druhem palivem je uz kazdeho svobodna volba. Typ dopravniho prostredku ale ne.
.... a nezapomeňte ještě zdůraznit, že se bude jednat o pay tv! I TV Nova chce mít další programy placené, viz Galaxie Sport, která se již ucházela o vysílání v dvb-t!!
Váš dotaz je podobný jako kdyby jste se ptal, zda se vyplatí koupit si do auta motor se vstřikováním nebo starý s karburátorem. Jistě že se vyplatí MPEG4 AVC s ohledem na kvalitnější kompresi signálu. Ale je to dražší bedýnka, stejně tak jako motor se vstřikováním je dražší. Problém je, že bedýnku s MPEG2 za dva roky použijete jen ke sledování veřejnoprávního multiplexu a všichni ostatní budou vysílat v MPEG4 (obdova toho, že s autem s karburátorem by jste s ohledem na horší emise nemohl jezdit do města, pouze mimo město). Určitě nejsou ve státech, kde zavádějí rovou MPEG4 úplní blbci, kteří o dané věci nic nevědí.
Já bych MPEG-4 v současnosti spíš přirovnal ke kerosinu, kvalitní palivo, ale nepoužitelný. Za dva roky se budou MPEG-2 muxy u nás teprve rozjíždět, potřeba přechodu na MPEG-4 nastane možná tak v roce 2015.