České domácnosti se v souvislosti s peoplemetrovým měřením ukazují jako poctiví. Informovala o tom Asociace televizních organizací (ATO), pro kterou realizovala společnost Mediaresearch takzvanou Koincidenční studii, tedy průzkum, zdali jsou dodržována pravidla pro užívání „měřičů sledovanosti“. Studie společnosti Mediaresearch sledovala několik různých ukazatelů, z nichž v těch základních byla potvrzena míra shody 95–98 % mezi skutečným stavem v panelové domácnosti a výstupy o diváckém chování z peoplemetrového projektu,
konstatovala jednatelka ATO Vlasta Roškotová.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Mediaresearch bude spoludodavatelem peoplemetrových dat v Estonsku
Kontrola probíhala podle zadání asociace, ve které nechybí Česká televize, Prima ani TV Barrandov, formou telefonického dotazování domácností v době, kdy měly zapnutou televizi. Šetření bylo realizováno na vzorku 500 panelových domácností vybraných reprezentativně z hlediska všech základních sociodemografických charakteristik. Koincidenční studie je standardním kontrolním mechanismem, který zjištěnou hodnotou shody ukazuje míru kvality spolupráce měřených domácností. Domácnosti jsou pro peoplemetrové měření vyškoleny okamžitě poté, co do něho vstoupí a následně průběžně proškolovány.