Hlavní navigace

Mediaresearch prověřila domácnosti s peoplemetry. Češi jsou prý poctiví, tvrdí

21. 2. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Kontrola probíhala podle zadání Asociace televizních organizací formou telefonického dotazování domácností v době, kdy měly zapnutou televizi.

České domácnosti se v souvislosti s peoplemetrovým měřením ukazují jako poctiví. Informovala o tom Asociace televizních organizací (ATO), pro kterou realizovala společnost Mediaresearch takzvanou Koincidenční studii, tedy průzkum, zdali jsou dodržována pravidla pro užívání „měřičů sledovanosti“. Studie společnosti Mediaresearch sledovala několik různých ukazatelů, z nichž v těch základních byla potvrzena míra shody 95–98 % mezi skutečným stavem v panelové domácnosti a výstupy o diváckém chování z peoplemetrového projektu, konstatovala jednatelka ATO Vlasta Roškotová.

BRAND24

NEPŘEHLÉDNĚTE: Mediaresearch bude spoludodavatelem peoplemetrových dat v Estonsku

Kontrola probíhala podle zadání asociace, ve které nechybí Česká televize, Prima ani TV Barrandov, formou telefonického dotazování domácností v době, kdy měly zapnutou televizi. Šetření bylo realizováno na vzorku 500 panelových domácností vybraných reprezentativně z hlediska všech základních sociodemografických charakteristik. Koincidenční studie je standardním kontrolním mechanismem, který zjištěnou hodnotou shody ukazuje míru kvality spolupráce měřených domácností. Domácnosti jsou pro peoplemetrové měření vyškoleny okamžitě poté, co do něho vstoupí a následně průběžně proškolovány.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).