Přesně tak Davide, otázkou je zda nezmění Dajto na Markiza Cinema? Ale to asi těžko.Bude to zjevně nový kanál Markízy. Noo co tam můžou dávat stejné odpadky jako na českých kanálech jako Nova Cinema či Smíchov. Ty kanály se spouští jen kvůli reklamě jak zde říkáte nikoliv kvůli divákovi. Protože rok co rok se natočí takové množství nových filmů to jen u nás se reprízujou 10 let staré kraviny.
Přesně tak. Sportovních stanic je v kabelovce a na satelitu dostatek, ale nepamatuji, kdy jsem se díval na čistě sportovní stanici na celý přenos. To málo sportu, který můžu (F1, LOH, ZOH, některá MS a atletické mítinky), většinou nabízí i "nesportovní" stanice. Přesto mi sportovní stanice nevadí a věřím, že jsou schopny udělat radost jiným. Budiž jim přáno. V bleděmodrém to platí i o dalších tématických stanicích. Na DO je mám na chvostu seznamu, ale demonstrativně je z nabídky nemažu. Taky proč?
Kritici nových klonů největších stanic, už jste se zamysleli nad důvodem těchto snah? Vycházejme z toho, že každá komerční stanice je pouhé podnikatelské prostředí, kterému jsou ukradeny přání a představy TV diváků, vůbec to není žádná bavící a vzdělávací charita. Jak dosáhnete v této branži nejvyšších zisků? No přece z reklam a vyšším podílem na dělení peněz z nich. Karty jsou už rozdány, ale přece jen nějaké skulinky se zde nacházejí. Třeba dokumenty, nebo divácky úzce zaměřené stanice. Nedělejme si iluze, že třeba začínající doku stanice bude mít víc prostředků na nákup, případně vlastní výrobu pořadů s touto tématikou, než kterými disponuje zavedená celoplošná stanice. Ať se nám to líbí, nebo ne, jméno NOVA DOKU by jistě přilákalo více diváků, než třeba neznámé stanice MOZEK. Jen proto vznikají klony pro SPORT, DĚTI, MLADÉ, PAMĚTNÍKY, příznivce FILMU, nebo MUZIKY. A řeči o tom, že je zbytečné takové stanice přidávat jsou zcela mimo. Byznys plány ekonomů a vlastníků komerčních stanic říkají něco jiného a pokud se to bude rentovat, tak to za tu eliminaci konkurence přece stojí.
Nechtějte po soukromém podnikateli, aby provozoval jen třeba jedinou stanici se samými premiérami, nejatraktivnějším sportem a nejkvalitnějším programem. Na tom by přece nešlo vydělat a to snad uznáte, že to je hlavní cíl podnikání v této komoditě.
Zjistil jsem, že si nemám z čeho vybrat na českých komerčních stanicích po ukončení několika mých oblíbených seriálů (Láska je láska, Kouzla filmových maskérů) a neustálému reprízování (Prostřeno, Ano, šéfe!, Partička). Tak jsem se začal dívat více na satelit. Prima na program od prosince háže bobek.
Já se Petře přiznám, že jsem saťák dříve docela dost sledoval. Teď zhruba od listopadu, kdy je přes zimu na telku více času a rád bych se často na něco juknul (ať z vlastního výběru nebo televize), tak ulehnu do gauče, židli pod nohy a do půl hoďky chrápu. Potom mi rodinka vždy nadává, že jsem nahlas chrápal a že by bylo pro příště lepší, kdybych se díval v jiném pokoji. Občas jim udělám radost, ale na úkor té radosti nechám ze špajzu vždy něco zmizet. Minule to byla štangle lovečáku. :-)
Přesně tak Davide, naprostý souhlas. Nevím, proč mnozí mají pocit, že každý televizní kanál musí vysílat přesně jim na míru šitý program 24 hodin denně. Pokud si vyberu jeden dva pořady týdně, tak mi ten program nepřipadá zbytečný a nemám důvod jej nazývat odpadním. A pokud si nevyberu žádný, tak se přece taky nic neděje, prostě vysílá pro někoho jiného.
Naprostý souhlas. Alespoň je legrace s fanatiky jedné skupiny, kteří se na nějákém webu snaží opít lidi lží, že konkurenční skupina snad není tím odpadem. Tyto lidi plácají lživé nesmysly stejně jako reklama. A pokud už používají ty výrazy jako odpad na každý program své neoblíbené skupiny (z důvodu počtu premiér) tak ať se nejprve naučí počítat. Já osobně tyto výrazy nesnáším a netvrdím to ani i Primě Cool, kde stěží běží za týden jeden nadprůměrný film. I když si vyberu například na této stanici jeden, dva seriály týdně, tak ji nenazvu odpadem či smeťákem, vzhledem k nespočetnému počtu repríz. Osobně mi nevadí žádný z malých kanálů Novy či Primy a na každém si něco vyberu.
Já už fakt nevím, asi založím nějaké fórum za ukončení rozšiřování zbytečných programů. Nás čechů je málo a slováků ještě míň, kolik TV stanic má šanci se na takto malém trhu uživit? Bude to prošpikované reklamou jako cedník, pořady budou podobné či téměř totožné jako u ostatních programů, k čemu to je proboha? Vždyť náš TV trh není nafukovací! Něco jiného je např. Prima Zoom - zde pochopili, že je to díra na trhu, měli odvahu a šli do toho - to beru a kvituju jako vhodnou novinku.