Hlavní navigace

Letos si média oproti loňskému roku polepšila o více než pět miliard korun

21. 11. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Aktualizováno 21. 11. 2017 15:30
UVNITŘ TABULKY – Celkem sledovaná média vyinkasovala v letošním roce za reklamu více než šedesát miliard korun.

Celkem utržila monitorovaná média během prvních deseti měsíců letošního roku za inzerci v ceníkových cenách přes 63 miliard korun. To je ve srovnání s loňským rokem o 5,1 miliardy korun více. Z říjnového přehledu vypadla displejová a videoreklama na tuzemském internetu, aplikace AdMonitoring při dotazu na říjnové výsledky hlásí, že v aplikaci nastala chyba. Údaje za internetovou reklamu tak doplníme, jakmile budou dostupné.

AKTUALIZACE: Výpadek při zobrazování online výsledků se realizátorům výzkumu AdMonitoring povedlo obratem odstranit a čtenářům tak můžeme doplnit říjnové hrubé příjmy sledovaných internetových stránek z displejové reklamy. Průzkum navíc monitoruje na základě ceníkových cen i příjmy jednotlivých serverů z reklamních spotů, kterými standardně doprovázejí svůj video obsah. 


Autor: admonitoring.mediaresearch.cz

Monitoring reklamních příjmů online médií za říjen 2017.

Letos v září prodala online média displejovou reklamu za více než sedm set milionů korun. Za spoty doprovázející video obsah u monitorovaných online médií si jejich provozovatelé naúčtovali v ceníkových cenách přes 84 milionů korun.

PODROBNĚJI: V říjnu prodala online média displejovou reklamu za více než sedm set milionů korun

Tradičně nejlépe se vedlo televizní reklamě, jejíž prodejci umístili za deset měsíců letošního roku reklamní spoty v ceníkové hodnotě přesahující 37 miliard. Ve srovnání s 33 miliardami inkasovanými za stejné období loňského roku to znamená meziroční nárůst přesně o třináct procent. O dvě procenta si polepšila tištěná média, u kterých zadavatelé letos nakoupili inzerci za 15,6 miliard korun. 


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až říjen 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Dařilo se i rozhlasovým stanicím, jejichž hrubé příjmy přesáhly v letošním roce šest miliard korun, zatímco loni to bylo jen 5,6 miliardy. Meziročně tak příjmy rádií z reklamy vzrostly o 7,3 procenta. O necelá tři procenta poskočily i příjmy provozovatelů venkovní reklamy, kteří letos umístili inzerci v ceníkové hodnotě necelých 4,3 miliardy korun. 

ZÁŘIJOVÁ ANALÝZA: Za tři čtvrtě roku proteklo médii téměř šedesát miliard korun, meziročně se nedaří venkovní a tiskové reklamě

Ceníkové hodnoty reklamy v segmentu outdoorové reklamy pro letošní říjen navíc neobsahují částky inkasované za nosiče společnosti Media Channel. Důvodem absence je nedodání aktuálních dat ze strany jejich provozovatele.

Meziročně si v říjnu nejvíce polepšila rádia

Ve srovnání s příjmy za loňským říjen si letos televizní stanice polepšily o osm procent, letos v říjnu prodaly reklamní spoty v hodnotě 5,4 miliardy korun, zatímco loni to bylo necelých pět miliard. O necelých sedm procent pak meziročně narostly investice do inzerce v tištěných médiích. Letos protekly tuzemským tiskem v ceníkových cenách dvě miliardy korun, loni to bylo 1,88 miliardy.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v říjnu 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení).

Největší meziroční nárůst reklamních příjmů hlásí rozhlasové stanice, kterým se během října povedlo umístit spoty v ceníkové hodnotě 771 milionů korun. To ve srovnání s loňskými 662 miliony znamená navýšení o více než šestnáct procent, což je více než dvojnásobný nárůst ve srovnání s říjnovými výkony televizní reklamy.

BRAND24

SRPNOVÁ DATA: V srpnu si sledovaná média přišla na více než pět miliard, pokles hlásí jen printové tituly

Naopak pouze mírně posílily investice zadavatelů do oblasti venkovní reklamy, jejíž provozovatelé hlásí při příjmech 530 milionů korun nárůst o pouhých 0,1 procenta. V přehledu aktuálních příjmů outdoorových nosičů opět absentují údaje za společnost Media Channel, která nedodala potřebná data za říjen.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).