Pane novák,nemůžete vše vidět až tak černě,možná by ubylo i těch přilepenejch vysávačů,ČT by měla míň peněz,už by tak nekapalo,asi by se i zklidnila atmosféra uvnitř tv-dobře,je to utopie,ale trochu ironie taky neuškodí !
Aneb vitejte v kapitalismu dnesnich dnu :-))) Zato Nova i Prima produkuji skutecne "vyborne" porady, ktere prekupuji od cizich produkci. Vlastni napad u nich=zaklad uspesneho profitu=0. Nechte se vysmat do aleluja.
A kdyz to reknu za sve vlastni zajmy ucastnika-TV divaka, je mi osobne jedno kdo co z reklamy vydela. Chci co nejmene reklamy-toho lziveho a spinaveho prostredku, ktery prodava nekvalitni a menecenne zbozi.
Ona není reklama, jako reklama. Stále věřím tomu, že výnosy z reklam na ČT neplynou zpětně přímo do její kasy. Stále ale mají stanice ČT pro inzerenty zajímavou sledovanost a proto asi rádi si tam reklamu zadávají. Pokud by byla reklama umísťována mezi pořady a nepřerušovala by souvislost filmů a pod., potom bych jí dokázal strpět. Dokonce bych byl ochoten reklamu na ČT úplně oželet i za cenu dalšího malého zvýšení koncesionářských poplatků. Napadá mne otázka, zda úplná likvidace reklamy na ČT by jí nutila upozorňovat její diváky na prodej jejích TV produktů na DVD v jejím obchodu, jen na komerčních stanicích? Do jaké míry je upoutávka také reklamou na pořad, čili podpora sledovanosti, nebo jen službou divákům?
Pane Pepo, já Vaše argumenty chápu, ale protože netuším, jak velkým ekonomickým odborníkem přes reklamu jste, spíše věřím profesionálům. Třeba tomu, co na dané téma uvedla ČTK :
"Televize Nova a Prima ústy svých generálních ředitelů přislíbily účast na financování české filmové tvorby, pokud stát neprodlouží vysílání reklamy v České televizi (ČT)."
"Singer uvedl, že se v důsledku krize prostředky na reklamním trhu ztenčily o dvě miliardy korun. ČT by se podle něj ulevilo, kdyby neměla reklamu, její programová skladba by mohla být více veřejnoprávní."
"Prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec naopak doporučoval zachování reklamy v ČT. V případě odchodu veřejnoprávní televize z reklamního trhu by prý hrozila jeho deformace a ovládnutí dvěma největšími komerčními televizemi. Obává se také deformace cen za reklamu."
"Generální ředitel ČT Jiří Janeček poznamenal, že jeho televize na rozdíl od komerčních prostředky z reklamy prakticky nevyužívá a funguje jen jako "prodejní pult". Podotkl také, že bez reklamy by ČT vzhledem ke smlouvám nemohla vysílat řadu kulturních a sportovních akcí. "
Jak se tedy zdá, 2 miliardy by až tak moc neznamenaly, jen by zacpaly současnou díru. Něco z toho, co by Nova s Primou daly na výrobu filmů ještě samo o sobě nemusí znamenat jejich skutečnou kvalitu. Je také podivné, že proti reklamě v ČT bojují hlavně ty největší komerční stanice a snad si nikdo nemyslí, že by všechno přenechaly své bezvýznamné konkurenci? Reklamní trh ale neřídí samotné televizní společnosti, ale i jejich partneři, což jsou reklamní společnosti a zadavatelé reklam. A budou ti ochotni své peníze dávat stanicím, které mají nezajímavou sledovanost? Je jasné, jak zafungují tyto spojité nádoby?
Zahradníka to naučila Fričová, pamatuji si, že to nebylo za týden a pamatuji si, jak se Fričová radovala, když Zahradník přišel s prvním vlastním nápadem. :-)
Pane Pepo, samozřejmě. Chybou by bylo citovat jen jednoho, z jednoho úhlu pohledu. A při vší úctě k Vám, právě Vy spadáte do té kategorie sledování vlastního zájmu. Což může být zajímavé, ale v důsledku toho neočekávám žádný následný zvrat ve vývoji reklamního trhu. Pokud ale šéfujete a ovládáte některého z důležitých hráčů v této oblasti, měl jste to říci rovnou. Zatím tady jen argumentujete osobními názory, což mi připadá málo. Tím ale nechci říci, že se mi některé Vaše vize nelíbí, jen na ně nevěřím a nevěřím ani těm uváděným podmiňujícím změnám, které by situaci, podle Vás, měly zlepšit. A tou zdánlivě nejjednodušší je likvidace reklamy na ČT. Co se stane, pokud k tomu dojde, na to si musíme počkat. Stejně by to asi dopadlo se zrušením koncesionářských poplatků. Na úrovni, kvalitě, pestrosti a nezávislosti ČT by to nepřidalo nic, jen by se možná ještě víc zkazila i ta někým kritizovaná stávající bída?
Ano, pane Pepo, ale to co naznačujete, je jen důsledek "státní" politiky. V tom bych viděl ČT téměř nevinně. A zda je to jen špatně, nebo pro diváka i dobře, o tom se těžko přesvědčuje. Také není nikde zaručeno, že by reklama z ČT automaticky přešla na stanice s téměř nulovou sledovaností, nebo na ty, které ještě vůbec nevysílají. Jen by asi Nova s Primou mohly nakoupit další Šeherezády, nebo zvýšit zisk majitelům, protože by cenu za reklamní vteřinu netvořil srovnatelný trh, ale monopol. Považuji za naivitu se domnívat, že přelitím 2 miliard do jiných kapes se automaticky zvýší úroveň všech pořadů a zlepší něčí sledovanost. Já tomu zkrátka nevěřím. Ono se to totiž dopředu nedá vyzkoušet a dokázat. Je to opět jen věc víry a předpokladů. Na zdravé zákony a neviditelnou ruku trhu u nás již přestávám věřit.
Pokud na ČT24 musí divák strpět jakousi otravnu lištu dole v obraze (někdy i dvě, druhou nahoře), zatímco na ČT1 není, tak je jasné na jaký program přepne.
Nemyslím si,že by ČT/kterákoliv/měla bojovat s komerčkama,odstranit reklamu-tím se stane nezávislá,možná i objektivnější,neb sem si všiml-kam vítr,tam plášť !Jean-někomu infor.lišta vyhovuje na infor.kanále obvzlášť !!!
To není žádný informační kanál, ale normální televizní stanice, kde nesmysly v obraze nemají co pohledávat, resp. u některých pořadů (třeba ekonomických zpráv) tam může dočasně něco být, ale rozhodně ne trvale ve smyčce pořád dokola totéž. A s tou reklamou samozřejmě suhlas, ta měla být z ČT pryč už dávno!
ano, to je velmi zajímavý postřeh ! Bez reklam by ČT byla "nezávislejší". Už vůbec by se nebyla tlačena mít nějakou sledovanost. Nízkou sledovanost by mohla ČT okecat. Třeba tak, že vysílání ČT je tak kvalitní, že je třeba vyměnit lid.
já bych to viděl naopak - Kdyby měli v ČT méně peněz, museli by stávkovat a psát petice, neboť následkem jejich nižších příjmů by byla ohrožena svoboda slova.
pane Pamětníku, naplňuje se očekávaný scénář toh, že ČT sebere z reklamního trhu 2 miliardy, které mohly financovat na tento příjem odkázané komerční TV. Po Z1 je ve problémech i PublicTV a řada dalších plánovaných TV vůbec z finančních důvodů nezačala vysílat. Místo je tady za ty miliardy živena parta, která produkuje mizerné programy s mizernou sledovaností .
pane Pamětníku. Aby ty komerční TV neměly 0% sledovanost, potřebují vyrábět zajímavé pořady a na to potřebují peníze. Pokud jde o PublicTV měla třeba takový zajímavý program "Cyklotoulky" a řadu dalších. Dnes ve finanční tísni (peníze na reklamu z trhu vysaje netržní parazit ČT) kvůli přežití vysílá stále více věštění a jiné kontaktní hovadiny, které vynášejí hned "na telefon".
Pokud jde o ty miliardy do ČT, tak jsou z velké části zmařeny na financování dobrého života nacuclých, bez zpětné vazby zákazníka/trhu - prostě socialismus.