V lednu 2013 oslaví panevropský zpravodajský kanál Euronews významné výročí. Bude to přesně dvacet let, kdy ho mohli diváci vidět poprvé na svých obrazovkách. Při této příležitosti stanice uspořádala tiskovou konferenci, na které prezentovala své plány a vize pro nejbližší budoucnost. Bohužel z nich vyplývá, že se prozatím nechystá lokalizovat své vysílání do češtiny, případně slovenštiny, a dokonce tu neotevře ani žádnou ze svých poboček.
ČTĚTE TAKÉ: Euronews spustí vlastní rozhlasovou stanici
V prosinci zahájí stanice své vysílání v řečtině a v prvním čtvrtletí příštího roku pak v maďarštině. Pro Řecko bude otevřena nová pobočka v Aténách, ve které bude pracovat třicet novinářů a profesionálů z oblasti médií, kteří budou do daného jazyka taktéž převádět obsah zpravodajského webu Euronews.com a doplňovat ho původním obsahem. Maďarská pobočka bude otevřena v Budapešti a půjde o třináctý jazyk, kterým tato stanice „promluví“. Servis v obou jazycích bude dostupný v režimu 24/7.
K TÉMATU: Euronews potvrzuje pozici leadera. Rozšíří distribuci v chytrých TV
Nové pobočky v Aténách a Budapešti posílí strategii zpravodajského kanálu pokrývat dění (nejen) v rámci celé Evropské unie. Euronews má již svá stálá pracoviště v Bruselu, Káhiře, Doha, Kyjevě, Londýně, Moskvě, Paříži a Římě. Centrum dění je soustředěno do francouzského Lyonu, kde je hlavní tým editorů. Euronews oznámil navíc otevření poboček v dalších zemích, například Spojených státech a Turecku. Půjde konkrétně o města Washington, Istanbul a Dubai.
Z ARCHIVU: Evropská zpravodajská jednička Euronews spouští vysílání v ukrajinštině
V roce 2014 se chce Euronews přestěhovat do vlastního moderního futuristického centra, které se bude nacházet v Lyonu a rozkládat na ploše 10 tisíc metrů čtverečních. Stojí za ním architekti z „Jakob + MacFarlane“. Design futuristického centra je možné najít na webových stránkách: http://www.jakobmacfarlane.com/. Počítá se s tím, že pro zpravodajskou stanici tu bude pracovat okolo osmi set zaměstnanců. Euronews zároveň tímto centrem vytvoří ideální prostor pro svůj budoucí růst.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Standard DVB-T by mohl v Česku skončit do šesti let, míní České Radiokomunikace
Na první polovinu roku 2013 plánuje Euronews nasazení nového vizuálu, který označuje jako revoluční. Zatím poslední redesing stanice, který se týkal i samotného loga, proběhl před čtyřmi lety – na počátku června 2008. Nový grafický vizuál pochopitelně bude souviset s dvacátým výročím stanice, které, jak již bylo řečeno, připadá právě na příští rok. Euronews bude pochopitelně posilovat i svou pozici v oblasti nových médií. Už nyní je dostupný prostřednictvím jako značek Panasonic, Philips, Roku, Toshiba, NetRange MMH, Samsung, Sharp, TechniSat, Google TV, Sony a LG.