Furt mi však přijde, že jsou na tom české stanice lépe, než ty slovenské. Například JOJ a Markíza... to se nedá komentovat, to je vyloženě drzost, co oni vyvádějí. Dlouhé reklamní bloky několikrát za hodinu a ještě k tomu u pořadů nahrazují závěrečné titulky pouhou grafikou "konec" či "pokračování příště", jen aby narvali do vysílaní co nejvíce upoutávek a reklam. Docela mě to i uráží, protože bych občas rád věděl, kdo se na dabingu podílel, ale ono není jak. Nemluvě o tom, že to je neúcta k těm, co se na dabingu podílejí. V USA u některých stanic běžná praxe, vím, ale tam taky nemají dabing, takže "uříznutí" titulků ani tolik nevadí. Ale tady? Proto se už na JOJ i Markízu dívám minimálně a o opaku mě nepřesvědčí ani kdovíjak pěkná grafika.
Reklamy zkousnu, protože televize si prostě musí nějak vydělat. Ale co mě opravdu vytáčí jsou reklamy, respektive upoutávky v obraze. Už jsem kvůli tomu v podstatě přestal sledovat hlavní kanály Novy a Primy, protože tam mě to spolu s množstvím reklamních breaků dohánělo k šílenství. Včera na mě vyskočila upoutávka na seriál How I Met Your Mother už i na COOLu. Jediný komerční kanál, u kterého jsem tuto zrůdnost zatím neviděl, je Nova Cinema. Tak si říkám, jestli tyhle zrůdnosti nejsou porušováním autorských práv, jelikož televize de facto převezme nějaké dílo a jeho část pozmění.
Na tohle jsem zapomněl, máte pravdu :D Souhlasím s vámi v tom, že to je otravné. Ale pro mě osobně z jiného důvodu.
Nevadí mi ani tak princip, že to televize u nás poslední dobou dělají. Spíše mě štve, že to neumějí dělat (pořádně). Je to pro ně nová věc, nový způsob komunikace s diváky, a když to srovnám, jak stejná věc vypadá na kanálech v USA a u nás, je to bída. Například způsob, jakým to dělá Barrandov (obrázky), naprosto kopíruje americký kanál SyFy, přesto to na Barrandově vypadá nic moc. Prima/Cool/Love se snaží o vyloženě animované vsuvky (klipy), ale působějí zatím dost rušivě. Na Nově mi přijde, že je tenhle druh upoutávek minimálně. A nebo to dělají elegantněji a zatím jsem si toho nevšiml.
CZ stanice by se měly naučit pracovat se svým logem a zakomponovat tyto formy upoutávek do něj. Informační hodnota stejná, ale méně rušivá jelikož jsou loga u nás z větší části bílá/šedivá/průhledná (díky Bohu za to!)
V tom, že to televize neumí, máte pravdu. Třeba už zmíněná upoutávka na How I Met Your Mother byla první celkem jemně zakomponovaná do obrazu, vytočila mě spíš proto, že je to známka, že tento neduh bude už i na COOLu. Za nejhorší z upoutávek Primy považuji do očí bijící růžový blikající nápis "lovte love".
No vidíte a přitom před pár dny na celosvětovém udílení cen za televizní grafiku vyhrála Prima Love první místo a porazila tak konkurenty z celého světa. To muselo Mildo hodně bolet, co?