Hlavní navigace

Jaké je nové mobilní Voyo? Dobrý základ, ale také zbytečná pochybení

17. 1. 2018
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Voyo
UVNITŘ FOTOGALERIE – „Novácká“ on-line videotéka (VoD) přišla s aktualizací aplikace pro mobilní telefony a tablety. Podívali jsme se jí na zoubek ve verzi pro Android.

Verze 3.0 střídá předchozí 2.4, má využívat nejnovějších technologií a nabízí také některé funkce známé z konkurenčních VoD. Určena je pro mobilní zařízení s Androidem od verze 4.4 a iOS od verze 10.0. Netýká se tedy televizní platformy Android TV, na které taktéž můžete filmy, seriály a další pořady, včetně živého vysílání vybraných stanic, s Voyem sledovat.

Novinka se může pochlubit moderním vzhledem a vcelku snadným, i když někdy zbytečně zdlouhavým ovládáním. Nabídne i funkce jako sekci už sledovaných pořadů a automatické spuštění přehrávání následujícího dílu seriálové řady. Na druhou stranu ne vždy všechno slibované funguje a je tu také několik chyb, které ovládání naopak zbytečně komplikují. Informace k funkčnosti nové verzi najdete také u některých snímků v připojených fotogaleriích.

NAPSALI JSME: Vánoce s videotékou Voyo? Zeptali jsme se na osud aplikace pro Android TV

Hisense zprovoznil Voyo

Na čem se testovalo

Voyo jsem zkoušel na dvou mobilních telefonech: LG Flex 2 (LG-H955) s Android 5.1.1 a Sony Xperia XZ (F8331) se systémem Android 6.0. Na Flexu jsem provedl aktualizaci aplikace na verzi 3.0, na Sony jsem jsem vše ponechal tak, jak to bylo, a čekal jsem, zda se nabídne automatická aktualizace, k čemuž zanedlouho i došlo. A protože se zde stále ještě nacházela verze Voyo 1.2, vyzkoušel jsem přehrávání, které stále bez potíží fungovalo, a teprve poté souhlasil s aktualizací.

Po ní si Voyo vymazalo ikonku ve skupině aplikací na ploše, zpátky se do ní už ale neumístilo a také se nezařadilo ani na běžnou plochu. Videotéku jsem tak našel až v seznamu aplikací a po spuštění bylo vyžadováno nové přihlášení, resp. nabídnuta registrace. Přiznám se, že jsem aktualizaci očekával na trochu vyšší úrovni.

Několikrát se v nové verzi aplikace na obou mobilech objevila tato zpráva.
Autor: Bohumil Herwig

Několikrát se v nové verzi aplikace na obou mobilech objevila tato zpráva.

Ovládání s otazníkem

Design aplikace pro mobilní Android je zcela přepracován a některé funkce opravdu dělají přehrávání pohodlnější. Například při dokončení jednoho dílů se automaticky začne přehrávat další, i když ne vždy. Vyzkoušel jsem to například na seriálu Chapadla korupce, kde to čtyřikrát klaplo a u šestého dílu už nikoli.

Minusem dosti nepochopitelným je absence dotazu na ukončení práce aplikace. Ve Voyu se můžete pohybovat i tlačítkem Zpět mobilního telefonu, což vás navíc svádí mimo jiné i proto, že tlačítko Zpět na obrazovce někdy chybí. V řadě případů se vám však aplikace bez jakéhokoli dotazu ukončí, a to ještě ani nejste na hlavní stránce. Takovéto automatické ukončení chodu aplikace fungovalo například z Nastavení v přehledu seriálů. Práce se však tímto způsobem ukončovala i přímo z hlavní nabídky. Mimochodem, Voyo si zřejmě představuje, že se například z přehledu seriálů do domovského menu (hlavní nabídky) nebudete dostávat tlačítkem Zpět (proto tam nejspíše to softwarové vůbec neukazuje), nýbrž přes menu a volbu Úvodní nabídka. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě! Ostatně slušně se chovající aplikace by neměla program ukončit ani z hlavní nabídky bez nějakého dotazu. Nebo, pokud na tom její tvůrci z neznámého důvodu trvají, ať dají možnost volby, jak to tu a tam také vidíme.

U nové verze narazíte na několik zcela nepochopitelných věcí. Umístění položek Sledovali jste a Oblíbené na samotný konec menu je jednou z nich.
Autor: Bohumil Herwig

U nové verze narazíte na několik zcela nepochopitelných věcí. Umístění položek Sledovali jste a Oblíbené na samotný konec menu je jednou z nich.

Problémy s hledáním pozice při přerušení přehrávání

S tímhle má potíže i nové Voyo a teď mám na mysli přímo ukončení přehrávání divákem. Při zkoušení se to dařilo v minimu případů, i když jednou to aplikace zvládla při přechodu z jiného zařízení (televizoru Hisense), kde bylo přehrávání ukončeno a z aplikace jsem se odhlásil. Na závěr jsem na toto téma na jednom z mobilů udělal malý pokus. Vzal jsem tři filmy, spustil je a pak skočil na určitou stopáž. Následně jsem přehrávání ukončil, vstoupil do menu a našel položku „Sledovali jste“. Filmy zde byly správně umístěny všechny, ale aplikace nedokázala najít pozici v ani jednom z nich a vždy spouštěla přehrávání od začátku. Tohle konkurenci, typicky HBO GO, funguje řekněme ve více než 95 % případů. Paradoxem je, že zmiňovaná aplikace na televizoru Hisense, který jsem měl v této době také na vyzkoušení, se to naopak často dařilo, zobrazovala ještě k tomu dotaz, zda chci pokračovat, nebo spustit pořad od začátku.

Na druhou stranu aplikace dokázala poměrně často navázat na přehrávání při příchozím hovoru či SMS. Pokud jsem ale potřeboval hovor udělat já a z aplikace jsem tudíž vyskočil, už se navázat snad nikdy nepodařilo.

Jednou sem si také omylem uprostřed pořadu vypnul mobil. Přehrávání se opět spustilo od začátku, ale pro třetí seriálový díl. Aplikace totiž zapomněla, že mezitím spustila automatické přehrávání dílu čtvrtého.

UX DAy - tip 2

Jaký mám z nové verze dojem?

Aplikaci chybí především dotažené ovládání a spolehlivější práce některých funkcí. Ani například ukládání zhlédnutých či částečně zhlédnutých pořadů do seznamu „Sledovali jste“ nebylo zcela stoprocentní. Chybí spolehlivé navázání na pozici ve filmu nejen při jeho uživatelském ukončení, ale i při přechodu z jiné platformy. Dnes je naprosto běžné, že přehrávám pořad na počítači či v televizoru a pak se na něj chci dodívat na notebooku nebo mobilu. To není žádné sci-fi, to je praxe, kterou ale Voyo ani ve verzi 3 nezvládá, resp. zvládá jen částečně.

Výbornou věcí, která zůstává zachována, je to, že „mobilní“ Voyo má stále povolen výstup na „big screen“, tedy na obrazovku televizoru, a to bez nutnosti dokupovat nějaké zařízení třetí strany, jak nás k tomu nutí například HBO. Stačí využít funkci sdílení obrazovky přímo v operačním systému. Důkladně jsem to vyzkoušel na obou mobilech ve spolupráci s výborným televizorem Hisense H55NU8700 a sdílení fungovalo bez potíží jak u Android 5, tak u Android 6. Za tohle má u mě aplikace výrazné body, nemluvě o tom, že při konkrétní spolupráci s TV Hisense to šlo i velice operativně. Pustím si přehrávání na mobilu, pak si vzpomenu, že ho pustím na televizoru, a aniž bych cokoli dělal, jen ťuknu na Wi-Fi Miracast (teď mluvím konkrétně o LG Flex 2) a na TV se přepnu na Hisense Anyview Cast. Televizor si udělá propojení, a jakmile na něm vidím obrazovku mobilu, pustím v aplikaci Voyo automaticky pozastavené přehrávání. Takhle operativně to ovšem umí málokdo a vždy záleží na konkrétním mobilním telefonu a konkrétním televizoru.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).