Více

Názory k článku
Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
31. 10. 2016 16:28 Nový

Re: Poděkování

celé vlákno

Ano, s tím Hbb to je fakt .... souvislost s LAN či WiFi.

Docela by mě zajímalo jak v cizině řeší onen příjem placených přes TV kartu v počítači .... Ani nijak, nebo musí nosit kamsi celou tv kartu? :-D To jsou ale idiocie .... úžasný!

Dan Rozsíval aura:45
31. 10. 2016 19:03 Nový

Re: Poděkování

celé vlákno

Je jenom dobře že na trh přicházejí takové jednoduché lidové přijímače. Lidi budou při nákupu totiž řešit tradičně jen cenu a nikoli nějaké Hbb o kterém většina uživatelů vůbec neví co to je anebo CI slot který by tam byl stejně jen na parádu. Jednoduchost a spolehlivost, to je podstatné.

ivovi . aura:78
ivovi Login: ivovi
31. 10. 2016 16:39 Nový

STB s CI

celé vlákno

Nemci maji v seznamu jediny klasicky STB s CI a to Dyon Hunter.

Ostatni jsou multitunery s CI Technisat a potom skoro 30 ruznych prijimacu se zabudovanym CA.

Čestmír Polák aura:70
31. 10. 2016 17:03 Nový

Re: STB s CI

celé vlákno

Dyon Hunter má CI+, ale je také bez internetového portu. Cena je také dost vysoká cca 2 100Kč.

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 16:49 Nový

Jeho odpověď má obecnou platnost

Jeho odpověď je obyčejný kec, resp. výmluva. Když nemá přijímač CI slot, tak neměl nic obdržet a hotovo.
Zrovna tak tvrdit, že CI něco navyšuje, je dost zavádějící. Satelitní přijímače s CI slotem jsou zhruba na cenách výše recenzovaného pozemního krámu, který nic nemá a ještě se vyznačuje dálkovým ovládáním, které je naprostý shit. Je to jenom o tom, co si dovozci domluví v Číně ve výrobě, když budou vyžadovat CI slot, tak ho tam Číňan promptně dodá.

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 16:52 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Ano, pojede. Jako důsledek nesmyslu jménem FTA. Prostě zadarmo nikdo nemůže čekat kvalitu a není to jenom v oblasti TV samozřejmě...

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 17:17 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Zase plácáte. Datový tok HD bude nižší nebo srovnatelný se současným SD, takže náklady nestoupnou. To, že se zadlužená Nova snaží vydojit peníze všemi způsoby, nemá co do činění s FTA. Jsou země, kde vysílají FTA v HD. A jsou to právě ty, kde je konkurenční boj na trhu proti nám mnohem vyšší.

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 17:21 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Bože, bože Nováku, tvoje neznalost a naivita je v některých směrech hrozná. Není to totiž - jak si pořád představuješ - jenom o nákladech na distribuci. Předělat TV stanici z SD do HD stojí ranec peněz a je celkem pochopitelné, že to chce každá stanice dostat zpátky. Ale určitě ne nějakým kolenovrtům cosi dávat zadarmo. Ti ať si jdou do Armády spásy, tam se tuším fasuje gratis polívka :-)

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 17:27 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Bože, bože Techniku, radši nemluv o neznalosti. Ty stanice už jsou dávno předělané, Nova začala v roce 2007. Takže současný stav s downkonvertorem na výstupu určitě není levnější než bez něj. SD se už roky nestaví, není ho kde koupit. Stejně tak TV nepotřebovaly žádný extra poplatek při interním přechodu z analogového Palu na digitální SDI. To je běžná interní modernizace, jaká probíhá každých ~10 let podle dožití techniky.

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 18:23 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Technik seš ty, dokonce to bylo z tvé strany přiznáno v jenom z komentářů pod článkem, takže tuto kapitolu lze brát za uzavřenou, a to bez ohledu na to, že to budeš zase zapírat a svádět na jiné.
K předělání z SD do HD máš asi nějaký posun v čase, protože začít v roce 2007 neznamená, že to tímto rokem taky končí a už vůbec to neznamená, že délka onoho předělání nějak souvisí s návratností vynaložených investic. Ty se klidně můžou vracet 20 let a ne - jak si opět naivně představuješ - že se vrátí zanedlouho, nejlépe ihned. Kromě toho každá TV není jenom o návratnosti investic, ale hlavně o zisku, protože normální podnikání funguje právě za tímto účelem. Takže abychom tady netlachali o lejně, tak se prostě smiř s tím, že zadarmo ani kuře nehrabe. Bylo to fajn mít TV zadarmo, ale všechno jednou končí. HD nadále pouze za peníze. Nebo si udělej svoji TV a všem vytři zrak, klidně to můžeš rozjet rovnou v UHD a gratis :D

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 18:50 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

A pořád ty samé plky. To, že to jinde ve světě funguje, ignorujete zcela. To, že se technika v TV studiích prostě obměňuje, ignorujete taky. Návratnost 20 let je blábol neskutečný, za tu dobu už tam z té původní techniky zbydou tak možná kabely :-)

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 18:59 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Naprostý souhlas, plkáš pořád stejně a neustále cosi o tom, jak to jinde ve světě funguje. Přitom nejsi schopen ani dohlédnout za nejbližší hranice naší republiky, minulý týden třeba do Rakouska.
A to, že TV technika nemůže být stará 20 let, to je vskutku blábol. Dokonce i v té ČT, která disponuje tak neskutečným rozpočtem, jakým 7,5 miliardy jsou, má mnohdy techniku dokonce starší.
Jinak samozřejmě čekám na tvoji TV, tam se bude vše obměňovat po jednom použití, ne? No když už nic nevíš, tak aspoň dokážeš bavit, to oceňuji :D

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 19:06 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

A zase jen kydy a kydy bez jakéhokoliv argumentu. Zkuste být tedy konkrétní. Kdepak v ČT najdete 20 a víc let starou techniku, ze které by se vysílalo, kromě archivu?

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 19:10 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Kydáš teda pěkně, jen co je pravda. Ani sám nevím, jestli na tu tvoji snůšku blábolů má smysl ještě reagovat, protože pokud si myslíš, že technika v TV je jenom o vysílání, tak je úplně jasné, že seš totální mimoň.
Jinak ti připomínám to Rakousko, abys v záplavě svých oduševnělých myšlenek nezapomněl na to, že se máme dívat na okolní státy jak to dělají :D

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 19:21 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Kolik těch příkladů chceš dodat? Podívej se třeba na kamery v terénu. Víš prd a děláš chytrýho. Skoro bych řekl, že seš technikem v ČT, ale nejspíš technik pro věci úklidové :D
Co bude s tím Rakouskem? Nic, že? Jak se dalo čekat, plácneš pitomost a pak je ti trapný přiznat barvu, tak hraješ "já nic, já muzikant" :D

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 19:28 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Aha, ty neumíš číst. Tak řekni tomu, co ti předčítá, aby tak činil důsledně. A při práci nezapomeň na WC, hygiena především, pane techniku pro věci úklidové :D

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 19:34 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Váš příklad s kamerou je zcela mimo. Vy jste snad někde viděl analogový Betacam s kamerou ve formátu 4:3? :-)
Asi byste si měl vy sám uklidit - v hlavě.

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 19:57 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Tam si ukliď, protože už od roku 1993 je znám např. Digital Betacam. A byť zde s jistým zpožděním, tak 20 let v pohodě. Ty se opravdu hodíš akorát k tomu, abys někde v ČT čistil jako technik ucpaný záchodky a měnil prasklý prkýnka. Aneb komik Digizone, rádobyNovák :D

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 20:04 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

A mlžíme, mlžíme, mlžíme. Ptal jsem se vás na konkrétní příklad, ne na to, co je odkdy známo. Formát 4:3 jste samozřejmě taky opomněl, ne tak vaše tupé kydy. Inu, když chybí argumenty, doháníte to kydáním hnoje.

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 20:19 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Párkrát si nadskoč, pak si umyj ruce, zaklepej na vrátného a zeptej se ho, jestli nemá o kamerách a záznamech nějaké větší info, než máš ty. Snad to vyjde, ty nevíš nic, třeba on bude vědět víc.
A pro tvoje rozšíření obzorů - v roce 1996 se tady na trhu už prodávaly TV 16:9, začalo se objevovat vysílání v PALplus a D2-MAC a samozřejmě televizní studia měly kamery v 16:9. Zřejmě ses v té době věnoval nějaké údržbářské činnosti mimo hlavní dění, takže nejsi v obraze :D

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 20:28 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Je hezké, jak si postupně projíždíte wiki a hledáte teoretické možnosti, jak to okecat. Teoreticky zde mohl být třeba HD záznam z 90. let, i takové ve světě jsou. Ale já se ptal na konkrétní příklad toho, co jste viděl u ČT. Dokážete ho dát, nebo budete dál jen mlžit?

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 20:44 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Tak podle tvých příspěvků je jasné, že nějakou Wiki si projíždíš jenom ty sám (prostě klasické ztrapnění se ve stylu Nováka, jako např. s tím Rakouskem). Před 20 lety jsem se obchodováním s touto technikou živil ve spolupráci s firmou SECURITON Electronics, posléze PanaSys. Je pravda, že jejich produkce byla zaměřená spíš na ORF, ale dodávalo se běžně i do ČT. Takže si to tam najdi, jsou tam prostě věci ve stáří 20 let úplně normálně (a nemyslím tím jenom C/Ampex, aby ses zase nevymlouval na nějaký archív).

Adolf Shitler aura:10
31. 10. 2016 21:25 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Hochu, ty seš buď totálně natvrdlej, anebo máš zase problém přiznat, že ses ztrapnil. Napřed meleš cosi o Betacamu, což ti lehce vyvrátím tím Digital Betacamem. Pak ti uvedu jako příklad kameru, to se ti nezdá, tak začneš plácat cosi o 4:3 (a jestli máš na mysli konkrétní typ, tak nedávno jsem viděl DVCAM Sony DSR-200). Prostě už se zamotáváš a s každým dalším příspěvkem jenom dokazuješ, jak seš úplně mimo. Tím končím, ztráta času s jedinci tvého typu a jejich "znalostí" :D

Jan Novák aura:75
31. 10. 2016 22:10 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Klasický trollský konec. Celou dobu jste nic konkrétně nejmenoval. Nakonec napíšete, že jste někde viděl DSR-200, ale radši ne k čemu a kdo ho používal. Taky bych ještě našel PD150, ale práší se na něj, navíc to už je pod těch původně řečených 20 a víc let. Nějak se do toho sám zamotáváte, jen jmenujete teoretické možnosti, nikoliv skutečně používaná zařízení. A protože argumenty stále chybí, musíte to dohánět poukazováním na "znalosti", ačkoliv je sám nepředvádíte.

Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
1. 11. 2016 0:57 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

No jo .... nesmrtelný a neporazitelný pan TechnikTKR stále v akci :-)

Zřejmě mají stejné motto s panem sexuologem Z "Zapírat, zapírat, zapírat"

Štěpán S. aura:30
Steve Login: Stranik
31. 10. 2016 17:43 Nový

Re: Jak je to s ověřováním kompatibility DVB-T2/HEVC set-top boxů Českými Radiokomunikacemi

celé vlákno

Není zadarmo .... Divák platí Koncese, tudíž má nárok požadovat kvalitu.

Ostatně kde ta kvalita je? Nebude stejně nikde i kdyby byl divák ochoten platit ranec peněz měsíčně ....

pc wifi aura:59
pcwifi Login: pcwifi
1. 11. 2016 8:23 Nový

vyhazof

zabanujte ty 2 hadace, clovek vidi debatu 35 prispevku a je to z 95% osobni osocovani a vlastne informace nula...

Petr Veselý aura:10
nendez Login: nendez
1. 11. 2016 10:58 Nový

Aktuální situace

celé vlákno

Aktuální situace je taková, že STB s CI+ slotem nikde nenajdete, protože v Číně není aktuálně výrobce, který by ho za rozumnou cenu vyrobil. Proč by to taky dělal, když všude jinde ve světě se určí rovnou kódovací systém, jen u nás alibističtí úředníci rozhodnou jako chytrá horákyně ani CONAX, ani IRDETO ale CI+. Pro tak malý trh jako je ČR nemá cenu vyrábět takové předražené kočkopsí řešení.
Představa, že si zákazník do boxu za 800,- přikoupí modul za 800,-, aby mohl sledovat NOVA HD mi přijde jako hodně úsměvná.
U HbbTV je situace podobná, všechny boxy mají z výroby rozhraní RJ45, ale kvůli "certifikaci" se odstraňují právě proto, aby nemusely obsahovat funkci HbbTV v nesmyslné verzi.
To má smysl u TV, ale rozhodně ne u levného STB.
Možné se jen úředníci z ČTÚ nezamysleli kdo a proč nakupuje STB a vydali D-BOOK jaký svět neviděl...
D-BOOK v současné podobě není žádná kuchařka, ale zbožné přání úředníků - teoretiků...

Adolf Shitler aura:10
1. 11. 2016 21:45 Nový

Re: Aktuální situace

celé vlákno

Ono je špatně už to, že nějaký úředník vůbec rozhoduje o tom, co má nebo nemá přijímač obsahovat. Rozhoduje snad o tomtéž u satelitního a kabelového vysílání? Samozřejmě nikoliv a trh si to dokáže v pohodě ukočírovat sám. Jenom u toho pozemního vysílání se pořád rojí banda budižkničemů, kteří se za státní peníze nimrají v nesmyslech a vymýšlí pitomosti. Že to pak celé dopadne jak hubkaři, je víc než jasné.

Jan Novák aura:75
2. 11. 2016 0:51 Nový

Re: Aktuální situace

celé vlákno

Neviděl bych v tom ani tak alibistické úředníci, jako lobbing. Pokud chce někdo vysílat kódovaně, tak ať si to zaplatí a obstará včetně dodávky přijímačů, stejně jako třeba Plustelka. Ne aby stát kódování nařizoval, v D-booku nemá CI co dělat.

Čestmír Polák aura:70
2. 11. 2016 8:43 Nový

Re: Aktuální situace

celé vlákno

Souhlasím s vámi, že měl být v českém D-Book, nebo dodatkové technické specifikaci určen budoucí kódovací systém. Dekódování se pak dá řešit na straně přijímačů různým i levnějším způsobem.
U HbbTV s vaším závěrem vůbec nesouhlasím. Hybridní vysílání je v terestrice v současné době nejvíce rozvíjejícíse aplikace. Může třeba po síti přenášet lokální vysílání. S HbbTV se značně rozšiřuje užití set-top-boxu.

Ještě poznámka ke 4K. Preferoval bych to u televizorů, u terestrických boxů nemá dlouhodobě žádný význam.

Jan Novák aura:75
2. 11. 2016 9:33 Nový

Re: Aktuální situace

celé vlákno

Naopak, kódovací systém vůbec být určen neměl. Pro volné vysílání není potřeba a kdo chce kódovat, ať si na své náklady vybere, co chce.

ivovi . aura:78
ivovi Login: ivovi
2. 11. 2016 9:52 Nový

Re: Aktuální situace

celé vlákno

Nemci to maji v dbooku tak, ze CI+ je povinny. Ale zaroven tam maji, ze na prijimace se zabudovanym CA se dbook nevztahuje. Certifikace pak vyzaduje CI+ nebo zabudovane CA. Vysledkem je, ze 1 prijimac s CI+ na 30 prijimacu se zabudovanym CA. Tedy dbook neurcil system CA, ale certifikace uz je konkretne pro freenet, tedy Irdeto.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+