Digitální oddělení multimediálního domu Lagardère Active ČR vyzkoušelo v minulém týdnu na Instagramu rozhlasové stanice Evropa 2 novou technologii, tzv. Insta-Call. Tento formát umožňuje vysílání téměř odkudkoliv, propojuje sociální sítě více subjektů a zapojuje fanoušky a posluchače do dění ve studiu. Společnost chce do budoucna formát využívat i pro speciální marketingové operace nebo klientské soutěže.
V rámci historicky prvního využití platformy Insta-Call se během vysílání pořadu Vyber si na MaXXimum moderátora Petra Carhy do živého vysílání na Instagramu zapojil také zpěvák Richard Krajčo ze skupiny Kryštof. Spolu s ním sledovalo vysílání v jeden moment až 6510 fanoušků.
V rámci tohoto formátu se dá výborně vytěžit synergie, kterou představuje spojení s dalšími subjekty na Instagramu, ať již umělci, nebo samotnými moderátory. Navíc můžeme vysílat téměř odkudkoliv, kde je připojení,
pochvaluje si novinku Jiří Sládek, ředitel digitálních aktivit Lagardère Active ČR.
Dokonalá znalost cílové skupiny a jejího chování
Za další výhodu této technologie považuje Sládek dokonalý přehled o cílové skupině, která live-stream sleduje. Z těchto lidí můžeme nejen vylosovat v soutěži výherce, ale dokážeme k tomu všemu ještě naplánovat i přesně cílenou kampaň propojenou s dalšími online i on-air reklamními formáty,
dodává Sládek.
Insta-Call nabízí médiu větší interakci s posluchači i fanoušky. Na iPhonech se jim automaticky zapíná zvuk daného přenosu, a to i v případě, že jej mají vypnutý. Díky tomu ví, co zvolený kanál vysílá, a mohou se zapojit přímo do vysílání, psát dotazy, komentáře nebo své aktivity sdílet na Facebooku. Záznam je pak k dispozici dalších 24 hodin po skončení živého vysílání.
Na sociálních sítích je ze skupiny Lagardère nejsilnější značka Evropa 2, která má na Facebooku 570 tisíc a na Instagramu 155 tisíc fanoušků. Web Evropy 2 pak měsíčně navštíví až jeden milion reálných uživatelů.