Reáliím slovenské HbbTV platformy, jejímu rozšíření a srovnání s českým trhem věnoval svou prezentaci v rámci říjnového kulatého stolu serveru DigiZone Ján Ďarmati, zastupující společnost Teledata. Ta vyvíjí hybridní a další aplikace pro slovenskou veřejnoprávní RTVS.
Kromě dřívějšího spuštění HbbTV aplikací, ke kterému na českém trhu došlo v roce 2012 a na Slovensku o rok později, má na větším rozšíření hybridní platformy v Čechách svůj podíl také výrazně vyšší penetrace zemského vysílání, která je z více důvodů pro rozvoj hybridní televize ideální.
PSALI JSME: Hybridní televize v rámci jednotlivých vysílacích platforem. Která je pro HbbTV ideální?
Penetrace podle Google Analytics
Slovenský trh se také zatím musí spoléhat na údaje o návštěvnosti vycházející z Google Analytics, které mohou být podle ohlasů z českého trhu zavádějící. Jak v rámci diskusního kulatého stolu serveru DigiZone věnovaného HbbTV uvedl Jan Zeman, který je za oblast HbbTV a teletextu odpovědný v České televizi, s údaji Google Analytics nelze v prostředí hybridní televize pracovat, protože v dlouhodobém sledování narůstají unikátní uživatelé.
Podle Zemana je na českém trhu zhruba šest set tisíc televizorů s aktivně zapnutou funkcí HbbTV. Podle údajů televize Prima sleduje HbbTVv České republice 1 325 567 diváků, přičemž podle zjištění Primy u obrazovky sedí průměrně 2,06 diváka.
S tímto údajem souhlasí i Jiří Lichý, manažer odpovědný za strategický rozvoj HbbTV u Českých Radiokomunikací. Pro tento výzkum jsme získali potřebná cookies i od dalších televizí, jako je Šlágr nebo Óčko. Bohužel se nemůžeme spolehnout na údaje Google Analytics, a proto je také náš výzkum unikátní, protože jsme změřili všechna viditelná zařízení a dosáhli tak výrazně nižší odchylky,
uvedl Lichý.